تهران

درمان پای پرانتزی بدون جراحی + عکس

رفع مشکل پای پرانتزی
یکی از مشکلاتی که موجب می شود تا افراد در زندگی روزانه شان دچار مشکل شوند، عارضه ی پای پرانتزی می باشد. در این مقاله به طور کامل در مورد پای پرانتزی و درمان های خانگی آن توضیح داده شده است.

پای پرانتزی نوعی عارضه در فرم بدن است که موجب بد شکل شدن مدل پاها و ایجاد مشکلاتی می شود. در این مقاله ما به شما آموزش می دهیم که چگونه بدون انجام دادن عمل های جراحی این مشکل را برطرف کنید. 

افرادی که پاهای پرانتزی دارند، بین زانوهایشان فاصله ای به صورت کمانی شکل دارند. عقیده ی بسیاری از مردم این است که این مشکل فقط با عمل جراحی حل می شود و راه دیگری برای آن وجود ندارد. در حالی که این حرف اشتباه بوده و راه های زیادی برای درمان پاهای پرانتزی وجود دارند که ما در ادامه ی این مقاله به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

درمان پای پرانتزی در بزرگسالان بدون جراحی

استفاده از بریس

بریس ها زانوبند هایی هستند که برای درمان و اصلاح کردن پاهای پرانتزی طراحی شده اند. این زانوبند ها مخصوص می باشد و به بهبود پاها کمک می کند. البته این زانوبند های ارتوپدی برای افراد بزرگسال مناسب نمی باشد بلکه مناسب کودکانی است که در سن رشد هستند و بستن زانوبند می تواند به تغییر شکل زانوها کمک کند. 

استفاده از ماساژ درمانی

از دیگر راهکار هایی که می توانید با آن زانوهایتان را درمان کنید، ماساژ درمانی می باشد. در این روش، فردی که متخصص درمان است، به طور مدام پاهای شما را به سمت جلو و عقب حرکت می دهد. البته فرد درمان گر باید حتما یک فیزیوتراپیست با تجربه و حرفه ای باشد چرا که این کار مهارت زیادی را می طلبد. این روش هم مانند روش قبل بیشتر مناسب کودکانی است که در سن رشد هستند و استخوان هایشان به طور کامل شکل نگرفته است و مناسب افراد بزرگسال نیست.

استفاده از کفش و کفی های طبی

استفاده از کفی ها و کفش های طبی هم راه حل مناسب دیگری است که به قرار گرفتن صحیح پاها کمک می کند. این کفش ها و کفی ها در پخش کردن فشار وارده بر زانو به طور صحیح موثر می باشند و همچنین کمک می کنند تا فشار های اضافی هم که بر زانو وارد می شوند از بین برود و فرد بتواند با راحتی بیشتر و بهتر بایستد و راه رفتن بهتری داشته باشد.

استفاده از آنتی بیوتیک ها

یکی از دلایل ایجاد پاهای پرانتزی، کمبود ویتامین D در بدن می باشد. به همین دلیل هم شما با استفاده از غذاهایی که ویتامین D دارند و قرص های مکمل، می توانید این کمبود را درمان کنید و از بروز و ایجاد پاهای پرانتزی جلوگیری کنید. 

درمان پای پرانتزی با ورزش

ورزش هایی مخصوص پاهای پرانتزی وجود دارند که با تقویت کردن عضله های ران پا و پشتیبانی از مفاصل زانو باعث می شوند زانوی پرانتزی اصلاح شود. معمولا تمریناتی که برای اصلاح زانو های پرانتزی انجام می شود، تمریناتی است که زانوی شما را درگیر می کند. البته شما در حین ورزش باید حواستان به فشاری که به زانو هایتان می شود باشید و اگر احساس درد و یا فشار بیش از حد در آن ها کردید، سریعا تمرین را متوقف کنید. در ادامه چند حرکت ورزشی که مناسب اصلاح پاهای شما است را می توانید مشاهده کنید. 

تمرین اسکات

این تمرین به شما در اصلاح کردن زانو هایتان کمک می کند. در این حرکت ابتدا صاف بایستید و سپس زانوهایتان را به حالت نیم خیز (مطابق عکس) خم کنید. 

حرکت اسکات
حرکت اسکات برای درمان پای پرانتزی

 

تمرین بالا بردن پاها

این حرکت یک تمرین ملایم محسوب می شود که هدف آن ایجاد تمرکز برای فرد و سپس از بین بردن محدودیت ها به طور آهسته می باشد. این تمرین از سری تمریناتی که جزء دوره ی فیزیوتراپی هستند محسوب نمی شود. برای انجام این حرکت مطابق شکل به سمت پهلو دراز بکشید و سپس پای بالا را از پای پایینی فاصله دهید.

تمرین بالا بردن پاها
تمرین بالا بردن پاها برای پای پرانتزی

 

 تمرین اسکات با دیوار

در این تمرین شخص به دیوار تکیه می دهد و سپس به حالت نشستن روی صندلی زانو هایش را خم می کند. خم کردن پا ها نباید کم تر از 90 درجه باشد.

تمرین اسکات با دیوار
تمرین اسکات با دیوار برای پای پرانتزی

 

تمرین پل با پا

در این تمرین باید به پشت بخوابید و زانو هایتان را خم کنید. سپس کمرتان را از زمین فاصله داده و یکی از پاها را بالا ببرید. این تمرین بیشتر مناسب افرادی است که در یکی از پاهایشان مشکل پای پرانتزی را دارند.

تمرین پل با پا
تمرین پل با پا برای پای پرانتزی

 

درمان پاها با ورزش پیلاتس و یوگا

این ورزش به شما کمک می کند تا عضلات حیاتی بدن تان را بهبود ببخشید و به اصلاح نقص های بدن و بهتر کردن پاهای پرانتزی به شما کمک می کنند. بعضی از تمرین هایی که در این ورزش موجب بهترشدن پاهای پرانتزی و فرم دادن به آن ها می شود، حرکت بالرینا و رول آپ می باشد. یوگا هم ورزشی مشابه به پیلاتس می باشد که موجب بهتر شدن پاهای پرانتزی و فرم دهی به پاها می باشد.

 

مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی