تهران

درمان دیسک کمر با ورزش

بهبود دیسک کمر با ورزش کردن
دیسک کمر یک بیماری عضلانی می باشد که موجب می شود تا فرد در فعالیت های روزانه اش دچار مشکل شده و درد زیادی را تحمل کند. در این مقاله راه های رهایی از دیسک کمر به وسیله ورزش کردن آورده شده است.

به بیرون زدگی یا پاره شدن صفحه ی بین مهره های ستون فقرات فتق دیسک کمر گفته می شود که معمولا باعث وارد شدن فشار و درد بسیار زیاد به قسمت پایینی کمر می شود و کم کم به قسمت های بالا تر مثل گردن و یا پایین تر مانند پاها هم اثر می گذارد. 

در حالی که بسیاری از افراد دچار دیسک کمر فکر می کنند که برای بهبود و درمان باید استراحت کنند و از ورزش کردن پرهیز کنند، باید بگوییم که درمان دیسک کمر با ورزش انجام پذیر است چرا که ورزش کردن موجب تقویت شدن عضلات و ستون فقرات می شود و دیسک کمر را تسکین می دهد. همچنین ورزش کردن باعث می شود تا شما قدرت خود را بازیابید و کمر دردتان را به طرز چشمگیری کاهش دهید.

تاثیر ورزش بر دیسک کمر
درمان دیسک کمر با ورزش انجام پذیر است

شما در این مقاله ورزش های مفیدی که باید آن ها را برای درمان دیسک انجام دهید و همچنین ورزش هایی که نباید انجام دهید را مطالعه می کنید.

 

درمان دیسک کمر با ورزش های مناسب

درمان دیسک کمر با ورزش یوگا

یوگا همواره یکی از بهترین ورزش ها به حساب می آید و می تواند درمان بسیاری از درد ها باشد. یوگا با برخی حرکات کششی به کمک شما می آید تا بتوانید عضلات کمرتان را تقویت کنید و از شر دیسک کمر رها شوید. بسیاری از حرکات یوگا مانند گربه، کودک، خم به جلو، کبری، چرخش و پا خوابیده می توانند درمان بسیار خوبی برای کمر درد باشند. 

درمان دیسک کمر با یوگا
یوگا می تواند موجب بهبود دیسک کمر شود

 

درمان دیسک کمر با ورزش پیلاتس

پیلاتس یکی از نوظهورترین ورزش ها می باشد که طرفداران زیادی هم دارد. پیلاتس موجب قوی شدن هسته ماهیچه ها می شود چرا که حرکات پیلاتس بر روی کار با ماهیچه های سطحی بالاتنه تمرکز دارد و ستون فقرات بدن و حرکات ناشی از آن را هدایت می کند. پیلاتس به افرادی که به دیسک کمر و کمر درد دچار هستند، کمک می کند تا فشار روی کمرشان را از بین برده و درد آن را تسکین دهند.

تاثیر پیلاتس بر دیسک کمر
پیلاتس مفید برای افرادی که به دیسک کمر و کمر درد

 

درمان دیسک کمر با ورزش شنا

شنا کردن یکی از موثر ترین ورزش ها برای درمان دیسک کمر می باشد که توسط اغلب پزشکان به بیماران دچار دیسک کمر توصیه می شود. البته این نکته را هم باید مورد توجه قرار بدهید که بعضی از حرکت های شنا برای شما مضر هستند، مانند بالا آوردن بیش از حد سر و شیرجه رفتن. 

بهترین حرکتی که شما در شنا برای درمان دیسک کمر می توانید انجام دهید، کرال پشت می باشد.

درمان دیسک کمر با شنا
شنا کردن برای درمان دیسک کمر 

 

درمان دیسک کمر با ورزش در آب

اگر شنا بلد نیستید، نگران نباشید چرا که آب درمانی هم به اندازه ی شنا برای درمان کمر درد و درد مفاصل مفید می باشد. انجام دادن تمرینات ورزشی ساده در آب باعث می شود تا عضلات پا و شکم تقویت شوند و همچنین درد هایی مانند کمر درد، دیسک گردن، زانودرد و ... هم از بین بروند چرا که آب دارای اثر کششی است که باعث ایجاد فشار کمی در پشت و مفاصل می شود.

برخی از افراد آب درمانی را به دلیل نداشتن تعادل در آب انجام نمی دهند که این افراد می توانند از کفش های آبی مخصوص که در بازار موجود هستند استفاده کنند. این کفش ها مخصوص طراحی و ساخته شده اند تا به شما در حفظ تعادل و راه رفتن در کف استخر کمک کنند.

آب درمانی و درمان دیسک کمر
آب درمانی موجب تسکین کمر درد می شود


ورزش های مضر برای دیسک کمر

با این که ورزش کردن موجب بهبود دیسک کمر می شود، اما باید توجه داشت که بعضی از ورزش ها فشار بسیار زیادی به دیسک کمر وارد می کنند و نه تنها موجب بهبود آن نمی شوند، بلکه اثرات منفی هم روی آن می گذارند. افرادی که دچار کمر درد هستند، نباید ورزش های پرشی مثل والیبال، بسکتبال و از این دسته ورزش ها را انجام دهند. همچنین ورزش های رزمی و سنگین بدنسازی هم بهتر است انجام نشود. فعالیت هایی مانند دویدن، وزنه برداری و دمبل هم می توانند برای دیسک کمر مضر باشند.

ورزش های نامناسب دیسک کمر
ورزش های نامناسب دیسک کمر

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی