تهران

درمان پای پرانتزی با عمل جراحی چگونه است؟

درمان پای پرانتزی
زانو های پرانتزی به دلایل مختلفی به وجود می آیند که برای بسیاری از افراد باعث ایجاد مشکلاتی می شوند. در این مقاله از تی جور ما به بررسی و رفع این مشکل می پردازیم

یکی از رایج ترین مشکلات زانو مربوط به پاهای پرانتزی می باشد. عارضه پای پرانتزی در زانو ها موجب به هم ریختن شکل طبیعی پاها و مشکلاتی در راه رفتن می شود. در این مقاله از سایت تی جور روش بهبوداین عارضه با استفاده از عمل جراحی را برای تان شرح می دهیم.

عارضه ی پای پرانتزی مادر زادی موقعی به وجود می آید که جای نوزاد در شکم مادر تنگ باشد. یکی از بدی های این بیماری این است که این بیماری زمانی مشخص می شود که وزن فرد روی پاهایش بیفتد و به همین دلیل هم معمولا تا زمانی که کودک به راه می افتد، این مشکل مشخص نمی شود. 

پای پرانتزی در کودکان
پای پرانتزی در کودکان

یکی از درمان هایی که برای بهبود پاهای پرانتزی تجویز می شود، ورزش کردن و فیزیوتراپی می باشد که در مقاله ای دیگر از سایت تی جور به بررسی کامل آن پرداخته ایم. این روش مقداری زمان بر است و ممکن است به طور کامل برای بزرگسالان نتیجه دهی نداشته باشد. به همین دلیل هم بسیاری از افراد برای حل مشکل شان به فکر جراحی می افتند. 

عمل جراحی برای درمان پای پرانتزی
درمان پای پرانتزی با جراحی

 

پای پرانتزی چگونه با جراحی درمان می شود؟

در بعضی موارد دیده شده است که مشکل پرانتزی پاها به قدری شدید می شود که فرد با فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی نمی تواند آن را بهبود ببخشد و در این مورد فقط عمل جراحی پاسخگوی رفع این مشکل است. عمل جراحی که برای رفع مشکل پاهای پرانتزی می باشد عمل استئونومی نام دارد که در این عمل با استفاده از بریدن استخوان های پا و اصلاح کردن زاویه ها، پا اصلاح می شود. 

عمل جراحی پاهای پرانتزی
عمل استئوتومی بسته بالای استخوان ساق برای اصلاح پای پرانتزی

اگر مشکل شما زیاد حاد نیست، بهتر است از روش های غیر جراحی استفاده کنید مانند فیزیوتراپی چرا که بعضی اوقات عمل های جراحی خود موجب به وجود آمدن مشکلات و عوارضی می شوند به علاوه ی آن، عمل استئونومی یکی از عمل های نسبتا بزرگ به شمار می رود که احتمال خطراتی مثل عفونت کردن محل عمل، شکسته شدن استخوان، جوش نخوردن و یا دیر جوش خوردن محل جراحی و ... پس از جراحی بالا می باشد.

 

 

درمان پای پرانتزی با لیزر:

همانطور که پیش تر هم گفته شد، عارضه ی پاهای پرانتزی یک نوع اختلال در اسکلت های بدن می باشد که موجب می شود بافت نرم در پروسه ی ایجاد پای پرانتزی، درگیر شده و درد زیادی را به وجود بیاورد. در این هنگام فردی که فشار زیادی بر ساختار های مفصل وارد کند، درد زیادی را متحمل خواهد شد.

پای پرانتزی
بدتر شدن مشکل پاهای پرانتزی

یکی از روش هایی که برای کاهش آنی درد فرد انجام می شود، لیزردرمانی است به طوری که حتی با وجود درد بسیار زیاد هم با 5 جلسه لیزر درمانی، درد تا حد زیادی کاهش می یابد. پس از کاهش و اتمام درد، فرد باید در کنار ورزش ها و درمان های فیزیو تراپی، لیزر درمانی را با هدف ترمیم کردن عضله ها انجام دهد.

 

مطلب مفید بود؟
22
10
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی