تهران

درمان خشکی پوست زیر چشم در کوتاه ترین زمان ممکن

خشکی پوست زیر چشم
پوست زیر چشم به دلیل نازک بودن قادر به نگهداری رطوبت پوست نیست. دلایل خشکی پوست زیر چشم شرایط آب و هوایی محل زندگی، استفاده کردن از آب داغ، ارایش کردن و ژنتیک می باشد. با ما همراه باشید.

 پیشگیری و درمان خشکی پوست زیر چشم

اولین چیزی که افراد در چهره هر فرد به آن توجه می کنند چشم و اطراف آن است .خشکی دور چشم، چروک و یا پف زیر چشم از جمله مشکلاتی هستند که افراد با آن سر کار دارند. این مشکلات فقط برای افراد پیر نیست بلکه ممکن است افراد جوان هم دچار این مشکلات شوند. اما نگران نباشید شما می توانید با آسان ترین راه ممکن این مشکلات را برطرف کنید.

علت خشکی پوست زیر چشم

پوست زیر چشم به دلیل نازک بودن و آسیب پذیر بودن قادر به جذب و نگهداری رطوبت کافی نیست و به همین دلیل دچار خشک و و چروک می شود. و ممکن است در گذر زمان دچار حساسیت و التهاب بیشتری شود.

مهمترین دلایل خشکی پوست زیر چشم عبارتند از:

  • شرایط آب و هوای محل زندگی شما
  • استفاده کردن از آب داغ
  • خشکی هوا
  • آرایش کردن

شرایط آب و هوایی محل زندگی بر روی مراقبت های پوستی تاثیر زیادی دارد. برای مثال کسی که در شهر اهواز زندگی می کند مراقبت پوستی متفاوت تری نسبت به کسی که در شهر تهران یا تبریز زندگی می کند دارد. اگر آب و هوای محل زندگی شما خشک است باید از رطوبت کافی صورتتان مطمئن شوید، وسعی کنید از آبرسان های مناسبی برای  پوست خود استفاده کنید تا میزان رطوبت کافی به پوستتان برسد.

استفاده کردن از آب داغ،یکی از شایع ترین دلایل خشکی پوست زیر چشم است که باعث از بین رفتن چربی پوست  و در نتیجه باعث خشکی پوست زیر چشم می شود. بهتر است برای شستشوی صورت از آب ولرم یا آب سرد استفاده کنید تا پوستتان دچار آسیب نشود.

شاید باور کردنش برایتان سخت باشد ولی آرایش کردن هم یکی دیگر از دلایل خشکی پوست زیر چشم می باشدکه باعث به وجود آمدن حساسیت و مشکلات پوستی می شود. سعی کنید از مواد آرایشی کمتری برای دور چشم استفاده کنید و از مواد آرایشی مشترک استفاده نکنید و به طور منظم آن هارا عوض کنید.

علائم خشکی پوست زیر چشم

خشکی پوست زیر چشم
خشکی پوست زیر چشم

برخی از  رایج ترین علائم خشکی پوست زیر چشم که  ظاهر می شود عبارتند از:

  • پوست خشک اطراف چشم و پلک ها
  • ترک و خشکی پوست زیر چشم
  • التهاب
  • دردناک بودن
  • تورم

درمان خشکی پوست زیر چشم

   

استفاده کردن از یک شوینده ملایم

صورت خود را بیش از حد نشوید در حدی بشویید که تمیز شود. برای شستن صورت خود از شوینده های ملایم فاقد مواد شیمیایی که باعث آسیب نرساندن به پوست و ایجاد خشکی و چروک نمی شوند استفاده کنید.

رفع خشکی پوست زیر چشم
شستشوی صورت با شوینده های ملایم

استفاده کردن از کرم مخصوص دور چشم

کرم های مخصوص دور چشم برای رفع چروک و خشکی پوست زیر چشم دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی و رتینول هستند. شما می توانید هر صبح و شب قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده از این کرم ها برای زیر چشم خود استفاده کنید. فقط کافیست  مقداری از کرم را به انگشت خود اغشته کنید و به ارامی بر روی پوست زیر چشم خود ماساژ دهید و از فشار دادن یا مالیدن پوست اطراف چشم خود خودداری کنید.

روش های خانگی برای درمان خشکی پوست زیر چشم

شما میتوانید با روش های خانگی آسان و کم هزینه تری خشکی پوست اطراف چشم هایتان را برطرف کنید.

عسل

استفاده از عسل یکی از راه هایی است که برای مشکلات پوستی کاربرد دارد. عسل آبرسان بسیار مفیدی می باشد. یک لایه نازک از عسل طبیعی را به پوست زیر چشم خود بزنید و بعد از 10 الی 15 دقیقه با اب ولرم بشوید.این کار باعث می شود رطوبت مورد نیاز به پوست برسد و خشکی پوست زیر چشم را برطرف کند.

روغن اسطخودوس

روغن اسطخودوس به جوانسازی پوست اطراف چشم کمک می کند. کمی روغن اسطخودوس را با چند قطره روغن نارگیل ترکیب کنید و بر روی پوست اطراف چشم خود ماساژ دهید.

گلاب

استفاده کردن از گلاب باعث می شود رطوبت کافی به پوست برسد و از خشکی و چروک پوست جلوگیری می کند .مقداری از گلاب را بر روی پنبه ریخته و بر روی پوست زیر چشم به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید.

چای کیسه ای

چای کیسه ای به دلیل داشتن انتی اکسیدان و جوهر مازو  خشکی و چروک پوست زیر چشم را درمان می کند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل داشتن اسید های چرب خاصیت رطوبت رسانی به پوست را دارد. و باعث برطرف کردن التهاب پوست می شود و به جوان سازی کمک می کند.

وازلین

وازلین برای درمان خشکی پوست زیر چشم مفید است و  همچنین قابلیت آبرسانی به پوست را دارد

 

خشکی پوست زیر چشم

 

راه های پیشگیری از خشکی پوست زیر چشم

 

با پوست خود ملایم رفتار کنید

پوست صورت یکی از حساس ترین نقاط بدن است که باید با آن با ملایمت رفتار کرد. پوست زیر چشم حساس و نازک است و نباید در معرض خراش یا مالش قرار بگیرد. هنگامی که شما صورت خود را می شویید باید از یک شوینده ملایم استفاده کنید و یا به ارامی بدون ایجاد فشار به پوست آن قسمت را خشک کنید.

خشکی پوست زیر چشم

توجه داشتن به رژیم غذایی

برای پیشگیری کردن از خشکی پوست زیر چشم باید از رژیم غذایی که داری پروبیوتیک و آنتی اکسیدان ها هستند استفاده کنید مثل؛ ماست، ماهی، تخم مرغ، زردچوبه و کلم. روزانه 8 لیوان آب بنوشید و از میوه ها و سبزیجات که انتی اکسیدانی  مثل؛ مارچوبه، کاهو، فلفل سبز، انبه، توت فرنگی، زرد الو، گوجه فرنگی هستند استفاده کنید.

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. علائم خشکی پوست زیر چشم چیست؟

    علائم خشکی پوست زیر چشم شامل:خشک شدن پوست اطراف چشم و پلک ها،قرمزی پوست،التهاب در زیر چشم،دردناک بودن چشم و زیر چشم،پوسته های خشک در زیر چشم ها،تورم زیر چشم
  2. چرا پوست اطراف چشم خشک می شود؟

    پوست زیر چشم به دلیل نازک و آسیب پذیر بودن توانایی نگهداری رطوبت کافی را ندارد و در معرض خشک شدن قرار دارد.
  3. چه عواملی باعث خشکی دور چشم می شود؟

    عواملی همچون شرایط آب و هوایی محل زندگی، استفاده کردن از آب داغ برای شستن صورت، ارایش کردن ، و عوامل ژنتیک باعث خشکی پوست زیر چشم می شود.
  4. راه درمان خشکی پوست دور چشم چیست؟

    برای برطرف کردن خشکی پوست زیر چشم باید از شوینده های ملایم و از کرم دور چشم مخصوص استفاده شود
  5. روش جلوگیری از به وجود امدن خشکی پوست اطراف چشم چیست؟

    برای پیشگیری از خشکی پوست اطراف چشم، روزانه 8لیوان آب بنوشید و از میوه ها و سبزیجات که انتی اکسیدان زیادی دارند استفاده کنید. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید .برای دور چشمتان می توانید از روغن نارگیل و اواکادو هم استفاده کنید.
  6. روش های خانگی برای درمان خشکی پوست اطراف چشم چیست؟

    برای درمان خشکی پوست اطراف چشم می توان از روغن اسطخودوس ،چای کیسه ای ، وازلین ، گلاب ، پودر شیر ، روغن نارگیل و روغن بادام استفاده کرد.
مطلب مفید بود؟
27
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی