تهران

قبل از اینکه تزریق چربی انجام بدین این مطلب رو بخونید

تزریق چربی به صورت
امروزه با پیشرفت تکنولوژی می‌توان از چربی بدن برای جوانسازی پوست صورت و رفع چین و چروک‌ها استفاده کرد. بدین صورت که چربی از قسمتی از بدن خود فرد برداشته و به صورت خود فرد تزریق می‌شود. میزان طبیعی بودن و ماندگاری این روش نسبت به دیگر روش‌ها بیشتر است. برای ادامه این مطلب تا انتها همراه تیجور باشید

قبل از اینکه تزریق چربی انجام بدین این مطلب رو بخونید

یکی از نشانه‌های پیری کاهش حجم چربی در صورت است. هنگامی که سن افراد بالا می‌رود، میزان تولید الاستین و کلاژن صورت کاهش میابد و همین امر موجب کاهش حجم چربی صورت می‌شود که در آخر منجر به ظاهر شدن چین و چروک، خطوط ریز و حفره‌هایی در صورت می‌شود.

عمل‌های جراحی زیبایی بسیاری برای درمان این تغییرات وجود دارند اما بسیار گران هستند و حتی می‌توانند عوارض زیادی را به جای بگذارند.

در این مقاله درباره عمل زیبایی تزریق چربی به صورت صحبت می‌کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید:

تزریق چربی چیست
روشی مدرن برای جوانسازی پوست

تزریق چربی چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی می‌توانید از تزریق چربی که به عنوان انتقال یا پیوند چربی شناخته می‌شود استفاده کنید. انتقال چربی به این صورت است که چربی از قسمتی از بدن خود فرد برداشته می‌شود و به صورت او تزریق می‌شود. این امر باعث می‌شود فرد هیچگونه علائم آلرژیکی یا واکنش نامطلوب از خود نشان ندهد. هدف از انجام این عمل زیبایی این است که چربی‌های از دسته رفته پوست صورت از جمله چربی زیر فک، برجستگی لب‌ها، منطقه غبغب گردن، اطراف بینی و خط اشک را باز گردانید.

تزریق چربی به صورت 
تزریق چربی به صورت 

انتقال چربی را می‌توان به همراه لاغری شکم یا لیپوساکشن استفاده کرد. چربی برداشته شده از نقاط دیگر بدن کاملا طبیعی و ایمن می‌باشد که می‌تواند پوست صورت را پر کند و چین و چروک‌ها را از بین ببرد. این روش، جایگزین ژل‌های پر کننده می‌باشد که همان کار را انجام می‌دهد اما اثرات آن در مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند.
در حالی که سایر پر کننده‌ها در نهایت جذب بدن می‌شوند و حجم دهندگی آنها تنها در بازه زمانی کوتاه باقی می‌ماند، می‌توانید از جایگزین خوب که همان انتقال چربی است استفاده کنید تا مدت طولانی‌تر و شاید حتی دائمی باقی بماند. برای انجام این کار باید به یک پزشک متخصص ماهر مراجعه کنید تا با استفاده از این روش قسمت‌هایی که چربی خود را از دست داده‌اند را پر کند.

جوانسازی پوست با تزریق چربی
جوانسازی پوست با تزریق چربی

تزریق چربی به چه صورت چگونه انجام می‌شود؟ 

این روش عموما به صورت سرپایی و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می‌شود. این فرایند از 30 دقیقه تا 1 ساعت با توجه به حجم تزریق بیمار به طول می‌انجامد. 
معمولا شکم یا باسن قسمت‌های مناسبی برای برداشتن چربی و انتقال آن به قسمت‌های دیگر بدن می‌باشند. برای برداشتن چربی از سوزن یا تکنیک‌های مشابه با لیپوساکشن‌هایی که برای مکیدن چربی می‌باشند استفاده می‌شود.
در این پروسه هنگامی که چربی از قسمت‌های مشخص شده برداشته شد با استفاده از یک سانتریفیوژ که لوله حاوی چربی را میچرخاند و ناخالصی های موجود درآن را از بین می‌برد، چربی خالص به دست می‌آید. پس از آن دکتر این چربی را با استفاده از سوزن مخصوص به قسمت مورد نظر انتقال می‌دهد.

تزریق چربی دائمی
تزریق چربی به چه صورت چگونه انجام می‌شود؟

از کدام ناحیه بدن چربی برداشته می‌شود؟ 

در زنان، چربی معمولا از قسمت داخلی ران، زانوها و یا قسمت پاینی باسن یا شکم برداشته می‌شود. 
در مردان، چربی از قسمت پایینی شکم و یا کمر برداشته می‌شود. 
برای تزریق چربی تنها 150 سی سی از نواحی مشخص شده برداشته می‌شود و تنها 60 سی سی آن تزریق می‌شود، اما ممکن است با افزایش نواحی تزریقی این حجم افزایش پیدا کند.

تزریق چربی گونه
تزریق چربی به گونه

چه افرادی می‌توانند عمل تزریق چربی را انجام دهند؟

اگر شما جزو افراد زیر و نگران پوست خود هستید روش تزریق چربی می‌تواند یک راه حل خوب برای شما باشد. 

  1. لب‌هایتان همیشه نازک یا خشک می‌شود. 
  2. در امتداد خطوط صورت، از جمله اطراف لب، فک و گونه‌ها چربی از دست داده‌اید. 
  3. چین و چروک در قسمت‌های مختلف صورت مانند اطرف چشم، پیشانی و قسمت‌های دیگر صورت به وجود آمده است. 
  4. خطوط و یا مشکلات پوستی در قسمت‌های مختلف صورت به وجود آمده است. 
  5. ظاهری لاغر در قسمت‌های چانه، گونه یا ناحیه زیر چشم دارید.
 تزریق چربی دائمی
تزریق چربی مناسب چه افرادی است؟

آیا شما فرد مناسبی برای تزریق چربی به صورت هستید؟ 

برخلاف سایر پر کننده‌های صورت که محصولات مصنوعی هستند و برای زیبایی استفاده می‌شوند این روش هیچ گونه عارضه یا واکنش آلرژیکی ایجاد نمی‌کند زیرا در این روش بافت چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود. باید این را بدانید انتقال چربی به صورت روند پیری پوست را کندتر نمی‌کند اما می‌توانید با استفاده از تزریق چربی زیبایی و برجسته سازی پوست صورت را انجام دهید و روش‌های تهاجمی مانند لیفت صورت، لیفت پلک، لیفت ابرو یا سایر جراحی‌های زیبایی را به تاخیر اندازید. بهترین روشی که می‌توانید متوجه شوید فرد مناسبی برای استفاده از این روش زیبایی هستید یا خیر، مراجعه به پزشک متخصص، جراحان و مشاوران حاذق زیبایی می‌باشد.

تزریق چربی دائمی
فرد مناسب برای تزریق چربی به صورت 

چه کسانی باید از انجام انتقال چربی اجتناب کنند؟

  • کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است.
  • کسانی که شیمی درمانی می‌کنند.
  • کسانی که قرص آکوتان در سه ماه گذشته مصرف کرده‌اند.
  • کسانی که مشکلات قلبی دارند.

(توجه داشته باشید قبل از هر گونه عمل زیبایی به پزشک مراجعه کنید و او را از وجود هر گونه بیماری یا مشکلی که دارید آگاه کنید.)

عوارض تزریق چربی صورت
افرادی که باید از تزریق چربی به صورت خودداری کنند

سن مناسب برای تزریق چربی به صورت

معمولا افراد بین 30 تا 75 سال می‌توانند از این روش برای زیبایی چهره خود استفاده کنند.

سن مناسب برای تزریق چربی
سن مناسب برای تزریق چربی

آیا تزریق چربی روشی ایمن است؟ 

تمام عمل‌های جراحی خطراتی را به همراه خود دارند که خطرات و عوارض تزریق چربی صورت هم به صورت زیر می‌باشد:

  • به وجود آمدن کیست چربی 
  • عفونت کردن موضعی
  • تشکیل آمبولی چربی
  • خون ریزی 
  • سروما یا تجمع مایع در بدن
  • تورم موضعی
  • کبودی در محل تزریق
  • تغییر رنگ دائمی پوست ناشی از کبودی
  • بی حسی موقتی در موضع
  • اسکارهای کوچک
  • امکان صدمه به بافت اصلی بدن
  • طولانی بودن دوره نقاهت 
عوارض تزریق چربی صورت
آیا تزریق چربی روشی ایمن است؟ 

مزایای تزریق چربی به صورت

  • ترمیم و بهبود بافت پوست صورت
  • جوانسازی و بهبود پوست صورت
  • این روش تنها در یک جلسه انجام می‌شود و نسبت به سایر پر کننده‌ها که در طی چند ماه دوباره باید انجام شود روشی مقرون به صرفه محسوب می‌شود. 
  • بدشکلی و یا تغییر شکل‌های به وجود آمده در بدن را می‌توانید به خوبی اصلاح کند. 
  • چربی که از قسمتی از بدن برداشته می‌شود ایمن‌ترین پر کننده در میان دیگر پر کننده‌های موجود است. 
  • در این روش احتیاجی به پر کننده‌های خارجی دیگر نیست. 
  • می‌توانید چربی را به هر قسمتی از بدن که می‌خواهید انتقال دهید.
  • چربی که به هر ناحیه‌ای از صورت انتقال پیدا می‌کند می‌تواند 3 تا 5 سال دوام داشته باشد.
عوارض تزریق چربی زیر چشم
مزایای تزریق چربی صورت

ترمیم تزریق چربی صورت چگونه است؟

ترمیم تزریق چربی صورت به انجام مجدد تزریق چربی برای دستیابی به نتایج بهتر گفته می‌شود. در برخی افراد به دلیل نوع رژیم غذایی خاصی که دارند، فعالیت‌های روزانه، سبک زندگی و سن اثر تزریق چربی صورت پس از چند ماه کاهش پیدا می‌کند. یکی از مزیت‌های تزریق چربی به صورت مجدد این است که موجب می‌شود اثرات تزریق ماندگارتر شود و انتظارات شخص نیز برآورده شود.
افرادی که برای رفع مشکلاتی همچون فرو رفتگی‌های پوست، اسکارها، زخم‌ها و آکنه تزریق چربی انجام می‌دهند، نیاز است تا تزریق چربی را دوباره انجام دهند چرا که این مشکلات پوستی عمیق هستند و نیاز به دفعات متعدد تزریق چربی دارند تا پوست سالم و صاف شود.

ترمیم تزریق چربی صورت
ترمیم تزریق چربی صورت

هزینه تزریق چربی صورت

هزینه تزریق چربی صورت متفاوت است و بستگی به اندازه تزریق دارد. همچنین امکان دارد هزینه‌های دیگری مانند هزینه مراقبت‌های بعد از عمل، مشاوره و جلساتی که بعد از جراحی باید به پزشک مراجعه کنید هزینه اصلی را افزایش دهد.

 هزینه تزریق چربی صورت
هزینه تزریق چربی صورت

تزریق چربی زیر چشم

ناحیه زیرین کاسه چشم اولین جایی می‌باشد که حجم چربی خود را از دست می‌دهد و موجب تیرگی، گودی و چین خوردگی زیر چشم می‌شود. 
هنگامی که این مشکل برای بیماران رخ می‌دهد چشمانشان خسته‌تر به نظر می‌رسد که می‌توانند با استفاده از عمل تزریق چربی این مشکل را برطرف کنند. انتقال چند لایه چربی زنده به بافت سطحی و عمیق می‌تواند باعث جوانسازی پوست شود. با انجام این کار چشم و کاسه چشم به طور قابل توجهی شاداب و جوان می‌شود.

 تزریق چربی زیر چشم
جوانسازی پوست زیر چشم با استفاده از تزریق چربی

لزوم انجام تزریق چربی در بیمارستان و کلینیک‌های معتبر

به دلیل اینکه انجام این کار احتیاج به پزشک متخصص دارد، باید بسیار دقت کنید و بیمارستان یا کلینیک‌های معتبری را برای انجام تزریق انتخاب کنید. اگر به پزشک متخصص مراجعه نکنید ممکن است جراحی و تزریق بهداشتی انجام نشود و منجر به مشکلات پوستی و عوارض بعد از آن شوید. به همین علت ابتدا بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید و بعد از مشورت تزریق چربی را انجام دهید.

ماندگاری تزریق چربی زیر چشم
لزوم انجام تزریق چربی در بیمارستان و کلینیک‌های معتبر

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی

  1. از مصرف هر گونه داروهای ضد التهابی یا آسپرین تا دو هفته بعد از عمل خودداری کنید، مگر این که از پزشک خود سوال کنید و اجازه بگیرید.
  2. تا سه هفته بعد از عمل از انجام کارهای سنگین مانند ورزش سنگین خودداری کنید.
  3. تا 4 هفته بعد از عمل جراحی از ماساژ یا مالش صورت خود خودداری کنید.
  4. زخم‌های خود را در معرض هیچ گونه فشار و یا تنشی قرار ندهید.

روز چهارم به بعد:
می‌توانید پانسمان روی زخم را بردارید و زخم را تمیز کنید. برای این کار می‌توانید یک گوش پاک کن را برداشته و خیس کنید و آن را روی قسمت مورد نظر بچرخانید. سپس کمی پماد آنتی‌ بیوتیک را روی زخم بمالید. این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید. 

تزریق چربی دائمی
دوران نقاهت بعد از تزریق چربی

هفته اول بعد از تزریق چربی:

بیشتر بیماران سعی می‌کنند پس از جراحی تا یک هفته در خانه بمانند و از محل کار و کارهای غیر ضروری خودداری کنند. شما هم بهتر است تا دو هفته استراحت کنید تا به طور کامل بهبود پیدا کنید. این دوره  نقاهت بعد از عمل به دلیل کبودی و تورم ناشی از عمل جراحی است. 

انتظار کبودی و یا تورم را داشته باشید

در نواحی که چربی از آن گرفته شده و انتقال داده شده ممکن است کبودی و یا تورم مشاهده کنید. کبودی‌ها تا 72 ساعت بعد بهبود پیدا می‌کند اما تورم ممکن است تا دو هفته طول بکشد.

هفته دوم بعد از تزریق چربی:

پس از گذشت هفته اول و تمیز کردن زخم با استفاده از پراکسید هیدروژن حال زمان آن است کمی وازلین بر روی زخم خود بمالید. (بجای استفاده از آنتی بیوتیک از وازلین استفاده کنید مگر آن که پزشک چیز دیگری تجویز کرده باشد.) شما باید تا سه هفته بعد از عمل دائما زخم‌های خود را تمیز کنید.

روز 21 بعد از تزریق چربی:

اکنون باید با پزشک خود تماس بگیرید و وقتی برای ویزیت تعیین کنید تا پزشک وضعیت شما را بررسی کند. 

شش ماه بعد از جراحی:

در این زمان چربی باید به حجم نهایی خود رسیده باشد. اکنون زمان آن است بهترین حس را در خود تجربه کنید.

تزریق چربی صورت
کارهایی که بعد از تریق چربی باید انجام دهید

سوالات رایج انتقال چربی صورت:

  • چه زمانی نتایجه نهایی حاصل خواهد شد؟ 

تورم پس از جراحی 2 تا 3 هفته یعد فروکش می‌کند. به صورت کلی نتیجه زیبایی پوست 6 تا 8 ماه بعد از عمل جراحی کاملا مشخص می‌شود.

  • چه زمانی دوباره می‌توانیم آرایش کنیم؟ 

پس از گذشت 3 هفته تمامی تورم و کبودی‌های صورت از بین می‌رود و می‌توانید با خیال راحت از لوازم آرایش خود استفاده کنید. البته بهتر است تا 1 الی 2 ماه بعد از تزریق، صورت خود را ملایم آرایش کنید تا پوست دچار خارش و یا التهاب نشود. 

  • چه زمانی می‌توانیم حمام کنیم؟ 

3 روز بعد از جراحی تزریق چربی می‌توانید حمام کنید اما باید از دوش گرفتن‌های طولانی خودداری کنید. همچنین از شامپوهایی که پوست را دچار سوزش یا التهاب می‌کند استفاده نکنید.

تزریق چربی گونه
سوالات رایج انتقال چربی صورت
  • ماندگاری تزریق چربی چه مدت است؟

به صورت طبیعی و با انجام کارهای گفته شده در بالا ماندگاری تزریق چربی بیشتر از تمامی روش‌های دیگر می‌باشد و تا چندین سال دوام دارد. اما برخی از افراد که قصد لاغر کردن همراه با ورزش را دارند، با توجه به سوزاندن چربی‌های خود از جمله شکم و پهلو این امر باعث می‌شود چربی‌های تزریق شده هم از بین بروند.

  • چه عواملی در فرایند بهبودی بعد از عمل دخیل هستند؟

اشخاصی که این عمل را انجام داده‌اند می‌توانند پس از درمان به کارهای روزمره خود برسند. معمولا پس از انتقال چربی ممکن است فرد تورم، قرمزی و یا خونریزی در قسمت برداشته شده و یا تزریق شده داشته باشد اما پس از طی شدن چند هفته به طور کامل بهبود پیدا می‌کنند. پس از عمل بهتر است از نور خورشید دوری کنید اما اگر مجبور به بیرون رفتن بودید می‌توانید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی