تهران

گوشواره را باید با توجه به فرم صورتتان انتخاب کنید

انتخاب گوشواره با توجه به فرم صورت
انتخاب زیورآلات مخصوصا گوشواره قوانین خاصی دارد که اگر رعایت نشود جلوه‌ای که باید در تیپ و استایل ایجاد شود را ندارد.یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در انتخاب گوشواره توجه به فرم صورت است.مثلا اگر صورت گردی دارید بهتر است از مدل‌های خاصی از گوشواره که در ادامه توضیح داده شده است استفاده کنید.همراه ما باشید.

گوشواره را باید با توجه به فرم صورتتان انتخاب کنید

زیورآلات موجب زیبا شدن تیپ و استایل هر شخصی می‌شود. اما در این میان نکته‌ای وجود دارد و آن هم این است که اگر یک مدل گوشواره‌ای برای دوست شما مناسب است، دلیل نمی‌شود همان گوشواره برای صورت شما هم مناسب باشد. دلیل این امر هم به فرم صورت و رنگ پوست باز می‌گردد. اگر علاقه دارید گوشواره‌ای زیبا انتخاب کنید که چهره شما را زیباتر نشان دهد با این مقاله همراه باشید.

انتخاب گوشواره با توجه به فرم صورت
گوشواره را باید با توجه به فرم صورتتان انتخاب کنید

نحوه انتخاب گوشواره مناسب

یکی از کوچک‌ترین زیورآلاتی که موجب تغییر استایل شما می‌شود گوشواره است. گوشواره می‌تواند چهره شما را درخشان و زیباتر نشان دهد. اما انتخاب گوشواره مناسب می‌تواند کار دشواری باشد. به عنوان مثال یک گوشواره می‌تواند صورت شما را چاق‌تر و یا باریک‌تر نشان دهد. بنابراین در کنار دقت به شیک بودن گوشواره باید به نوع استایل و فرم صورت خود هم دقت کنید تا گوشواره‌ای مناسب خریداری کنید و با آن چهره خود را جذاب‌تر نشان دهید. البته همانطور که در مقاله انتخاب گوشواره مناسب با لباس گفته شد سه نکته وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کنید. 

  1. آشنایی با انواع گوشواره 
  2. انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت 
  3. انتخاب گوشواره مناسب لباسی که می‌خواهید بپوشید.
نحوه انتخاب گوشواره مناسب
نحوه انتخاب گوشواره مناسب

آشنایی با انواع گوشواره

  • گوشواره کلیپسی (clip on)
  • گوشواره حلقه‌ای (Hop)
  • گوشواره حلقه‌ای کوچک 
  • گوشواره میخی (stud)
گوشواره میخی (stud)
گوشواره میخی (stud)
  • گوشواره رشته‌ای
  • گوشواره قطره‌ای 
  • گوشواره اشک 
  • گوشواره آویزی (Drop)
  • گوشواره آویز چند شاخه (chandelier)
  • گوشواره هاگی
  • گوشواره کلاستر
انواع مدل گوشواره
آشنایی با انواع گوشواره

انواع فرم صورت

انواع فرم صورت
انواع فرم صورت

پیدا کردن فرم صورت

برای پیدا کردن فرم صورت چند روش وجود دارد که به شما دو روش آسان را آموزش می‌دهیم.

  • روش اول

در این روش برای پیدا کردن فرم صورت شما تنها نیاز به یک ماژیک و آینه دارید. به این صورت که یک آینه را مقابل خود می‌گذارید و بعد موها را از صورت خود کنار زده و جلوی آینه می‌ایستید. دور تا دور صورت خور را بر روی آینه ماژیک بکشید ببینید صورت شما به کدام یک از فرم‌های صورت نزدیک است. 

  • روش دوم 

در این روش ابتدا موهای خود را از صورت کنار می‌زنید تا چهره‌تان کاملا مشخص شود. سپس با استفاده از دوربین سلفی از صورت خود عکس می‌گیرید. حال ببینید صورت شما به کدام یک از فرم‌های صورت نزدیک است.

پیدا کردن فرم صورت برای گوشواره
پیدا کردن فرم صورت

انتخاب گوشواره با توجه به فرم صورت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب گوشواره باید به آن دقت کنید، فرم صورت‌تان است. زیرا گوشواره‌ها می‌توانند فرم صورت شما را تغییر دهند، به عنوان مثال گوشواره‌های آویز صورت را کشیده‌تر نشان می‌دهند، به همین علت مناسب صورت‌های کشیده نیستند. اما همین گوشواره‌ها برای صورت‌های گرد مناسب هستند. 

  • انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت گرد

اگر گونه شما برجسته است و چانه‌تان مخروطی نیست، یعنی فرم صورت شما گرد است. گوشواره‌های مناسب این فرم صورت گوشواره‌های آویز و بلند هستند. زیرا صورت شما را کشیده و باریک‌تر نشان می‌دهند. از استفاده از گوشواره‌های گرد و حلقه‌ای و همچنین گوشواره‌های میخی دوری کنید زیرا این گوشواره‌ها صورت شما را گردتر نشان می‌دهند. حواستان باشد از گوشواره‌های آویز که انتهای آن گرد است هم استفاده نکنید زیرا این گوشواره‌ها هم صورت شما را گردتر نشان می‌دهند.

گوشواره مناسب صورت گرد
گوشواره مناسب صورت گرد
  • انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت بیضی

اگر فرم صورت شما بیضی است باید خوشحال باشید، زیرا این فرم صورت‌ها از هر مدل گوشواره‌ای می‌توانند استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که گوشواره‌های گرد موجب می‌شوند صورت شما گردتر نمایان شود. به طور کلی گوشواره‌های چسبان، میخی و مثلثی برای شما بهترین انتخاب‌ها هستند.

  • انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت کشیده و باریک

اگر فرم صورت شما کشیده و باریک است بهتر است به سراغ گوشواره‌هایی بروید که فرم صورت‌تان را توپر تر نشان دهد. بهترین انتخاب برای شما گوشواره‌های خوشه دار، گوشواره حلقه‌ای و گوشواره آویز کوتاه است.

 گوشواره حلقه ای مناسب فرم صورت کشیده و باریک
انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت کشیده و باریک
  • انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت قلبی

این فرم صورت‌ها شبیه به فرم صورت مثلتی هستند با این تفاوت که شکل صورت شما شبیه به قلب است. به دلیل اینکه این صورت‌ها فرمی کشیده رو به پایین دارند گوشواره‌هایی که عکس این جریان را عمل می‌کنند انتخاب مناسبی برایتان می‌باشد. بنابراین اگر فرم صورت‌تان قلبی است بهتر است که از گوشواره‌های حلقه‌ای، اشکی و آویز حلقه‌دار استفاده کنید.

گوشواره مناسب صورت قلبی
انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت قلبی
  • انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت مربعی

اگر عرض فک و عرض پیشانی شما با یکدیگر برابر هستند، یعنی فرم صورت شما مربعی شکل است. در این فرم صورت‌ها باید به سراغ گوشواره‌هایی بروید که زاویه صورت‌تان نرم‌تر شود. برای انجام این کار گوشواره‌هایی که بلند و یا ارتفاع مناسبی دارند و همچنین دارای انحنا هستند برای شما انتخاب مناسبی می‌باشد. به طور کلی باید از گوشواره‌های میخی و هر نوع گوشواره‌هایی که فرم مربعی شکل دارند دوری کنید و به سمت گوشواره‌های حلقه‌ای و گوی‌های آویز دار بروید تا زاویه صورت‌تان به تعادل برسد.

  • انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت مستطیلی

گوشواره‌های حلقه‌ای بلند و گوشواره‌های میخی پیوسته چسبان، برای این فرم صورت‌ها بسیار مناسب هستند زیرا موجب شکل دادن به صورت شما می‌شوند و صورت‌تان زیباتر دیده می‌شود.

گوشواره مناسب فرم صورت مستطیلی
گوشواره مناسب فرم صورت مستطیلی
  • انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت مثلثی

اگر پیشانی شما کشیده‌ترین قسمت صورت است و چانه‌تان نوک تیز و باریک است، یعنی فرم صورت شما مثلثی است. برای آنکه فرم صورت‌تان به تعادل برسد باید به سراغ گوشواره‌هایی بروید که پیشانی‌تان کمتر به چشم بیاید. از این رو گوشواره‌های اشکی یا آویز برای شما بهترین گزینه می‌باشند.

 گوشواره مناسب صورت مثلثی
 گوشواره مناسب صورت مثلثی

نکات مهم: 
نکته مهم دیگری که در هنگام انتخاب گوشواره با توجه به فرم صورت باید به آن دقت کنید فرم استخوان بندی صورت است. زیرا فرم استخوان بندی صورت شما در اندازه و وزن گوشواره تاثیر می‌گذارد. 

  • اگر استخوان بندی صورت شما ریز است، بهتر است به سراغ گوشواره‌هایی بروید که زاویه‌دار، نازک و صاف باشند. خودتان تصور کنید که فردی که صورت ریزی دارد به سراغ گوشواره‌های گرد و ضخیم برود! این امر موجب می‌شود تا صورت فرد به چشم نیاید. 
  • اگر استخوان بندی صورت شما متوسط است، بهتر است به سراغ گوشواره‌هایی که اندازه و وزن متوسطی دارند بروید. 
  • و اگر استخوان بندی صورت شما درشت است، باید به سراغ گوشواره‌هایی که وزن و اندازه زیادی دارند بروید.
مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی