تهران

معرفی برخی اسباب بازی حیوانات خانگی + عکس

اسباب بازی حیوانات خانگی
در این مقاله درباره انواع اسباب بازی های مخصوص حیوانات و سرگرمی آن ها گفته شده است وسایلی که باعث سلامتی سگ، طوطی،خوکچه هندی می شود. با ما همراه باشید.

هنگامی که شما از حیوانات نگهداری می کنید باید بدانید آن ها نیز  نیازمند یک سری وسایل برای سرگرمی هستند. توجه داشته باشید که این وسایل سرگرمی، برای حیوان مناسب باشد. اگر از اسباب بازی نادرست استفاده کنید امکان دارد که حیوان دچار حساسیت و یا صدمه شود. از فروشگاه های معتبر برای خرید اسباب بازی حیوانات استفاده کنید.
حیوانات همانند کودکان با اسباب بازی های خود خو می گیرند و تا چندین سال به آن ها وابسته می شوند. 

اسباب بازی های حیوانات 
اسباب بازی های حیوانات 

اسباب بازی ها به سه دسته تقسیم می شوند.

  •  آموزش و تربیت حیوان
  • فکری و ذهنی برای تقویت حافظه حیوان
  • اسباب بازی برای سرگرمی حیوان
اسباب بازی سگ
اسباب بازی های مورد استفاده برای سرگرمی سگ ها

اسباب بازی سگ

باید توجه داشته باشید که سگ ها هم مانند کودکان برای سرگرمی خود نیازمند اسباب بازی می باشند.سگ شما فارغ از نژادش به سرگرمی نیاز دارد.
اسباب بازی های سگ می توانند در زمان هایی که شما در خانه نیستید و یا مشغول کاری هستید و نمی توانید وقت برای سگ خود بگذارید تا چندین ساعت او را سرگرم کنند.
توجه داشته باشید که هنگامی که از خانه بیرون می روید اسباب بازی های متنوع را در دسترس سگ نگذارید زیرا ممکن است وسیله دیگری را به جای اسباب بازی اشتباه بگیرد. پس یک یا دو اسباب بازی را برای سگ مشخص کنید تا با آن سرگرم شود.
سعی کنید اسباب بازی های تو خالی را برای سگ خود انتخاب کنید که بتواند به دندان بگیرد و با خود حمل کند همچنین از خرید وسایلی که کوچک هستند و یا می توانند بلعیده شوند، خودداری کنید.
برای سگ اسباب بازی هایی پلاستیکی که می تواند آن را به دندان بگیرد بسیار مناسب است. وزن و اندازه اسباب بازی انتخابی نیز می بایست با جثه سگ شما متناسب باشد.
برای اطمینان ، می توانید اسباب بازی سگ را پس از خرید نزد دامپزشک خود برده و از مناسب بودن آن مطمئن شوید.

وسایل سرگرمی سگ ها
وسایل سرگرمی سگ 


مواردی که برای خرید یک اسباب بازی سگ باید به آن ها دقت داشته باشید.

  • اندازه
  • استاندارد
  • طراحی
  • مقاوم در برابر دندان زدن
  • قابلیت شست وشو
  • قابلیت پرتاب برای شما
  • از هم جدا و یا تکه تکه نشود(هنگام بازی سگ موجب بلعیده شدن نشود)
  • سرگرم کننده بودن

انواع اسباب بازی های مورد استفاده سگ

اسباب بازی دندانی

صاحبان سگ باید بدانند اولین وسیله مورد نیاز سگ هنگام دندان دراوردن اسباب بازی های دندانی می باشد که در مدل های مختلف تولید می شوند.
این اسباب بازی برای جلوگیری از جوییدن شدن لوازم صاحب حیوان مانند مبل، دفتر، دمپایی که می تواند موجب آلودگی دهان و لثه حیوان نیز بشود، مفید است.

اسباب بازی نامناسب دندانی سگ 
اسباب بازی نامناسب دندانی سگ 
اسباب بازی دندانی سگ
اسباب بازی دندانی سگ


اسباب بازی توپی برای سگ

این اسباب بازیعلاوه بر سرگرمی سگ جنبه ی آموزشی نیز دارد.
با پرت کردن توپ و دوییدن سگ و آوردن آن می توان لحظه های خوشی را برای سگ رقم زد. از طرفی نیز باعث می شود فعالیت سگ بیشتر شود. همچنین می توان از  آن برای تعلیم و آموزش سگ استفاده نمود.
 

استقاده از توپ برای سرگرمی سگ
استقاده از توپ برای سرگرمی سگ


عروسک های نرم برای سگ

 اغلب سگ ها بازی با عروسک را دوست دارند و حتی هنگام خواب آن ها را بغل خود میگذارند.
بعضی از عروسک ها هنگام فشار دادن صدا دار می باشند و بعضی دیگر با شن پر شده اند.
 

عروسک بازی سگ
عروسک بازی سگ


اسباب بازی صدا دار  سگ

این اسباب بازی ها لاستیکی هستند و برای سگ هایی که به تازگی دارند دندان در میاورند مناسب می باشند.
 

اسباب بازی طنابی برای سگ

طناب نقش مسواک زدن را برای سگ دارد همچنین برای بازی کششی بین سگ و انسان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. حواستان باشد اگر سگتان زیاد طناب را جوویده بود و رشته رشته شد بود باید که طناب را تعویض کنید.

تردمیل سگ

دو دستگاه بسیار مهم برای ورزش کردن و سلامتی سگ (تردمیل سگ و دوچرخه سگ) می باشد.
تردمیل سگ برای سگ هایی که دارای اضافه وزن می باشند مناسب است و کمک می کند تا وزنشان را کم کنند همچنین باعث سلامتی سگ نیز می شود.
در زمان هایی که آب و هوا مناسب بیرون رفتن نمی باشد، تردمیل گزینه بسیار مناسبی برای پیاده روی سگ می باشد، توجه داشته باشید درابتدا باید اموزش استفاده از تردمیل را به سگ بدهید و همینطور مرحله به مرحل سگ خود را آموزش بدهید تا به تمارین سخت تر برسید.

تردمیل سگ 
تردمیل سگ 

دوچرخه سگ

دوچرخه سواری سگ برای سگ های بزرگ که چابک و پر انرژی می باشند توصیه می شود این ورزش تمرین سختی برای آن ها می باشد همچنین باعث می شود رفتار سگ مناسب تر شود و تغییر کند.
 

تردمیل سگ 
تردمیل سگ 

اسباب بازی طوطی

استفاده از اسباب بازی برای طوطی  به سلامتی جسمی و ذهنی آن کمک می کند.
بعضی از وسایل برای طوطی ها جنبه سرگرمی دارند اما بعضی اسباب بازی های دیگر می توانند جنبه آموزشی داشته باشند.

اسباب بازی طوطی 
اسباب بازی طوطی 


اگر شما وقت کافی برای گذراندن با طوطی خود ندارید و یا نمی توانید به هر  دلیلی به اندازه کافی با طوطی خود بازی کنید، اسباب بازی طوطی می تواند نقش بسیار مهمی را در زندگی او داشته باشد.
طوطی سانان بسیار باهوش می باشند و نیاز دارند سرگرم باشند و ذهنشان را تحریک کنند.
اسباب بازی های طوطی باید ایمن باشد توجه داشته باشید که اسباب بازی تیز و یا برنده نباشد زیرا باعث آسیب به پرنده می شود. 

در زیر انواع اسباب بازی های طوطی و وسایلی که برای سرگرمی طوطی مناسب می باشند را می بینیم:

  • در قفس طوطی از شاخه و پوست و برگ درخت هایی مانند(چنار و بلوط)استفاده کنید. این کار باعث خوشحالی و سرگرمی طوطی شما می شود همچنین باعث می شود منقار طوطی از حد مطلوب بیشتر رشد نکند.
تاب طوطی 
تاب طوطی 
  • انواع وسایل بازی پلاستیکی و یا تاب های بازی پرنده،  این نوع اسباب بازی ها در کنار سرگرمی میتواند جنبه آموزشی هم برای پرنده شما داشته باشند.
توپ بازی طوطی 
توپ بازی طوطی 
  • دانه ها هم می توانند وسیله ای  برای سرگرمی طوطی شما باشند. طوطی ها از شکستن دانه ها(بادام،تخمه طوطی)خوشحال می شوند زیرا پس از شکستن به جایزه خود رسیده اند.
     
نردبان برای سرگرمی طوطی درقفس
نردبان برای سرگرمی طوطی درقفس


باید توجه داشته باشید که چگونه اسباب بازی طوطی را در اختیارش قرار دهید.

  1. به یک باره اسباب بازی را در قفس طوطی نگذارید چون باعث ترس پرنده می شود. در ابتدا پرنده را نزد خود بیاورید و با اسباب بازی طوطی خود را سرگرم کنید و نشان دهید خطری برای پرنده ندارد تا جذب آن اسباب بازی شود و بخواهد مثل شما با وسیله بازی کند.
  2. از اسباب بازی هایی که استاندارد هستند استفاده کنید. از استفاده از طناب هایی که باعث صدمه زدن به طوطی میشود  خودداری کنید. زیرا باعث میشود به دور گردن و یا پای پرنده بپیچد و باعث صدمه به آنها شود.
  3. از برگه هایی که دارای جوهر می باشند برایی جوییدن طوطی استفاده نکنید زیرا باعث می شود مواد سمی وارد بدن طوطی شود و حتی باعث مرگ پرنده شود.

 

وسایل سرگرمی همستر 
وسایل سرگرمی همستر 


اسباب بازی همستر

همستر ها موجوداتی کنجکاو و فعال می باشند آن ها نیز نیاز به  وسایلی برای بازی و سرگرمی دارند. وسایل بازی که بتواند درقفس و حتی در محیط خانه همستر شمارا سرگرم کند.

چندین وسیله مورد استفاده برای سرگرمی همستر:

چرخ و توپ همستر

چرخ همستر: بسیار برای آن ها سرگرم کننده و مفید می باشد باید توجه داشته باشید چرخ مناسب و محکم را برای همستر خود انتخاب کنید
توپ همستر: توپ هایی که در داخل آن ها محفظه ای برای قرار گیری همستر می باشد و میتواند در محیط خانه بر روی زمین حرکت کند همچنین می توانید بفهمید همستر خود چقدر ورزش کرده است.

چرخ همستر 
چرخ همستر 

 

توپ برای تفریح همستر و گشت و گذار داخل خانه
توپ برای تفریح همستر و گشت و گذار داخل خانه


اسباب بازی جویدنی همستر

همسترهایی که دندانهایشان درحال رشد است نیازدارند از وسایلی برای خارش دندان خود استفاده کنند. وسایل چوبی همانند تنه درخت می تواند برای همستر مفید باشد اما اگر از فروشگاه خرید نکرده اید باید توجه داشته باشید اسباب بازی مواد سمی نداشته باشد. همچنین اگر به چوب دسترسی نداشتید مقوا و جعبه های دستمال کاغذی می تواند وسیله مناسبی برای جوییدن همستر باشد.


نردبان چوبی همستر

خانه های چوبی  وجود دارد که برای همسترها بسیار مناسب می باشند.


اسباب بازی پلاستیکی

تونل های پلاستیکی طراحی شده که همستر شما در داخل آن سرگرم شود و بازی کند، می توانید در قسمتی از تونل مواد غذایی همستر را بریزید و همستر برای پیدا کردن آن تونل را طی کند و به بازی مشغول شود.

توپ پلاستیکی همستر برای سرگرمی 
توپ پلاستیکی همستر برای سرگرمی 


شن و ماسه برای حفاری همستر

بعضی از همستر ها دوست دارند حفاری کنند و از جایی به جای دیگر بروند پس شما می توانید جعبه ای تهیه کنید و درون آن را از شن و ماسه ریز و مناسب همستر پر کنید تا همستر شما مشغول شود همچنین بعضی از همستر ها دوست دارند بدن خود را بر روی شن رها کنند.

اسباب بازی خوکچه هندی

مثلا برای خوکچه هندی قفسی جدید درست کنید و یا بازی های جذاب برای او تهیه کنید.همچنین میتوانید خوکچه هندی را از قفس بیرون بیاورید تا سرگرم شود و یا خوراکی های جدیدی به او بدهید.

ساخت وسلیه ابرای سرگرمی خوکچه هندی 
ساخت وسلیه ای برای سرگرمی خوکچه هندی 


وسایلی که برای سرگرمی خوکچه هندی مناسب می باشد:
 

توپ های کاغذی: می توانید یک کاغذ را مچاله کنید و در قفس خوکچه هندی بگذراید تا با آن به عنوان توپ بازی کند.

ساختن تونل: یک لوله مقوایی مناسب را با فواصل کم ببرید و برای خوکچه تونلی درست کنید.

تونل بازی خوکچه هندی 
تونل بازی خوکچه هندی 


جوراب بازی: جورابی را بردارید و داخلش را از شن پر کنید و بخش آخر آن را پر نکنید که  انتهای از آن خالی بماند و یک فاصله ای ایجاد شود تا خوکچه بتواند بکشد. خوکچه می تواند مدت بسیاری را با آن سرگرم شود

توپ پینگ پنگ: می توانید توپ پینگ پنگ بخرید و آن را در اختیار خوکچه هندی خود بگذارید تا در قفس و یا بیرون قفس سرگرم شود.

مسیر های مانع دار: خوکچه دوست دارد ماجراجویی کند شما می توانید مسیر هایی که دارای راه های پر پیچ و خم است مانند داخل تونل برای خوکچه خود درست کنید و در قسمتی برایش جایزه ای مانند خوراکی بگذارید خوکچه ها این بازی را بسیار دوست دارند و سرگرم می شوند. 

مسیر های مانع دار خوکچه هندی 
مسیر های مانع دار خوکچه هندی 

 

اسباب بازی مرغ عشق

بهترین حالتی که مرغ عشق ها می توانند خود را ساعت ها سرگرم کنند جفت بودن و سرگرمی با جفت خود می باشد. اما زمان هایی که با جفت خود نیستند می توانند با خوردن تنقلات یا بازی کردن وقت خود را بگذرانند. 
اول از همه توجه داشته باشید که قفسی در حد واندازه پرنده خود بخرید تا بتواند به حد ممکن آزاد باشد و بتواند سرگرم بشود. 

 

قفس های زیبا به همراه وسایل دست ساز مناسب مرغ عشق 
قفس های زیبا به همراه وسایل دست ساز مناسب مرغ عشق 

انواع اسباب بازی هایی که مرغ عشق با آن سرگرم میشود:

وسایل دست ساز چوبی: وسایل چوبی مربعی و مستطیلی وسیله خوبی است که میتواند برای سرگرمی پرنده شما مناسب باشد به این صورت که آن ها را با طناب از قفس پرنده آویزان می کنید و پرنده بر روی آن سوار می شود. 

شاخه درخت: می توانید از تنههای درخت درون قفس مرغ عشق استفاده کنید مرغ عشق ها همانند پرنده های دیگر عاشق تنه درخت می باشند. 

تاب قفس: استفاده از تاب یکی دیگر از وسایل مورد نیاز پرنده می باشد. اگر توجه کنید پرنده سر میخورد و به اینطرف و آنطرف قفس خود پرواز میکند و باعث شادابی و سرحالی پرنده می شود. 

آیینه: پرنده با دیدن خودش احساس میکند که رقیب و یا همبازی برای خود پیدا کرده. مرغ عشق با نزدیک شدن به آیینه احساس میکند که رقیبش به او حمله کرده و از خود دفاع می کند. 
مدت های زیادی پرنده می تواند با آیینه همبازی و شاد شود .

استفاده از توپ و زنگوله: توپ های جغجغه ای و یا صدادار  وسیله خوبی برای سرگرمی مرغ عشق می باشد.

 زنگوله بازی  برای مرغ عشق
 زنگوله بازی  برای مرغ عشق

 

مطلب مفید بود؟
13
3
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی