تهران

مزوتراپی خوب یا بد؟

مزوتراپی چیست
مزوتراپی یکی از روش های درمانی-زیبایی است که امروزه بسیار رواج یافته است. در این مقاله به طور کامل به مزوتراپی و فواید آن می پردازیم.

مزوتراپی چیست؟

 مزوتراپی یکی از روش های زیبایی  که بدون جراحی انجام می شود. در این روش دوز کمی از دارو ها در ناحیه ی مورد نظر به صورت مکرر تزریق می شوند. داروهایی که در مزوتراپی استفاده می شوند، عمدتا داروهای سنتیک، ویتامین ها، آمینو اسید ها و عصاره های گیاهی هستند.

در این روش گلوله های بسیار ریزی از دارو به صورت مستقیم به لایه ی میانی پوست تزریق می شوند. لایه ی میانی پوست که مزودرم نامیده می شود، لایه ای از پوست است که خواص درمانی ویژه و به خصوصی دارد.

مزوتراپی چیست
مزوتراپی چیست

مزوتراپی یکی از روش های موثر و کم درد به شمار می آید که عمدتا در آن از بی حسی های موضعی استفاده می شود. علاوه بر آن، مزوتراپی مشکلی را برای شما به وجود نمی آورد و پس از انجام آن شما به استراحت نیازی ندارید و می توانید مانند قبل فعالیت های  عادی و روزانه خود را در پیش بگیرید.

مزوتراپی عمدتا برای مواردی مانند سرعت دادن به فرآیند لاغری و کاهش وزن، درمان کردن ریزش مکرر موها، از بین بردن لک های پوستی، جوانسازی پوست و ازبین بردن چین و چروک ها، از بین بردن سلولیت ها و ... استفاده می شود. 

شاید برای تان سوال پیش بیاید که کوکتل مزوتراپی چیست، کوکتل مزوتراپی در اصل به همان محلولی گفته می شود که در مزوتراپی به نواحی مورد نظر تزریق می شود. 

 

انواع مزوتراپی

مزوتراپی بینی

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید فرم بینی زیباتری داشته باشید ولی از انجام عمل جراحی هراس دارید، مزوتراپی یکی از راهکار هایی است که به شما پیشنهاد می شود. 

در مزوتراپی بینی، با استفاده از تزریق داروهای ترکیبی و پر کننده به نواحی عمیق بینی، بین دو طرف بینی تقارن ایجاد شده و فرم بینی بهبود می یابد. در این روش فرد به طور کامل بیهوش نمی شود و بیشتر از روش های بی حسی موضعی استفاده می شود. دوره ی نقاهت این روش حدود 5 روز می باشد و پس از آن فرد به طور کامل بهبودی خود را باز می یابد و می تواند فعالیت های روزانه اش را بدون هیچ مشکلی انجام دهد. همچنین نیازی به استفاده از چسب هم در این روش نیست.

زیبایی بینی با مزوتراپی
مزوتراپی بینی

 

مزوتراپی برای لک صورت

یکی از روش هایی که برای درمان پوست صورت و روشن کردن پوست استفاده می شود، مزوتراپی است. در این روش مواد مخصوصی با استفاده از دستگاه مخصوص مزوتراپی، به عمق حدود 4 تا  6 میلی متری پوست نفوذ می کند و باعث می شود تا پوست شما زیباتر و روشن تر به نظر برسد. در مزوتراپی لک پوست، موادی به پوست تزریق می شوند که حل کننده تیرگی ها و لک و خال های پوست هستند. این کار باعث می شود تا این تیرگی ها یا همان ملانین ها به طور کامل حل شده و میزان تولید اسید هیالورونیک و جذب آب در پوست افزایش یابد. این روش یک روش کم تهاجمی بوده و شما در حین انجام این کار درد بسیار کمی را احساس خواهید کرد. البته معمولا پیش از انجام مزوتراپی، از بی حسی های موضعی هم استفاده می کنند.

مزوتراپی لاغری چیست

یکی از روش های غیرتهاجمی و مناسب برای از بین بردن چربی ها، استفاده از روش مزوتراپی هستند. در نواحی مانند شکم و بازو و ران ها که غالبا چاق تر از بقیه ی نواحی هستند، پزشکان استفاده از لاغری موضعی با استفاده از مزوتراپی را توصیه می کنند. در این روش موادی مانند دارو و عصاره های طبیعی که موجب تجزیه شدن پیوند مولکول های چربی و در نتیجه کاهش چربی ها می شوند، به نواحی مورد نظر تزریق می شوند. 

هر جلسه از مزوتراپی که برای لاغری انجام بشود، حدود 15 تا 30 دقیقه زمان می برد و ممکن است تا 4 هفته طول بکشد تا بیمار تغییرات را در خود مشاهده کند. 
 

مزوتراپی مو

مزوتراپی موها عمدتا برای درمان ریزش موها استفاده می شود. در این روش مواد مغذی مورد نیاز پوست سر با استفاده از تزریقات به بدن وارد می شوند و توسط ریشه های مو جذب می شوند. تشخیص این که موهای شما به چه دلیل می ریزند و به چه ماده و پروتئینی نیاز دارد، بر عهده ی متخصص است. این روش یکی از بهترین روش هایی است که می تواند جایگزین دارو ها و آمپول های تقویتی شود.

رفع ریزش موها
مزوتراپی موی سر چیست

 

هزینه مزوتراپی

به طور کلی نمی توان یک قیمت واحد را برای همه ی مراکز در نظر گرفت یا تعرفه مشخصی از مرجعی مشخص نشده و هر مرکز برای قیمت مزوتراپی، شرایط خاص خود را دارد. اما حدود هزینه ی درمان مزوتراپی  700 هزارتومان به ازای هر 5 سی سی  کوکتل مزوتراپی می باشد. البته قیمت ها با توجه به رقابت های بازار می تواند کمتر یا بیشتر باشد.

معایب مزوتراپی

از آن جایی که مزوتراپی یک روش کم تهاجمی است، عوارض جانبی جدی را در پیش نخواهد داشت، اما در مواردی عارضه های جانبی کوچکی دیده شده است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

1- امکان دارد در ناحیه ی مورد نظر احساس کمی سوزش خفیف و یا درد در زمان درمان و یا پس از آن داشته باشید که کاملا عادی است. 

2- شاید مکانی که در آن تزریق انجام شده است، کمی قرمز شود و التهاب داشته باشد که نرمال است و پس از چند روز بهبود خواهد یافت. 

3- در موارد کم یابی تزریق باعث شده است تا محل تزریق عفونت داشته باشد.

مزوتراپی
مزوتراپی و عوارض آن

4- ممکن است شما به برخی از داروهایی که از این طریق تزریق می شوند، آلرژی داشته باشید که توصیه می شود پیش از این کار آزمایش بدهید. 

5- گاهی مواقع که البته بسیار نادر است، در زیر پوست افراد توده هایی تشکیل می شود.

همان طور که در ابتدا هم گفتیم، به طور کلی خطر این روش بسیار کم است، البته به شرطی که تحت نظر یک فرد متخصص و ماهر انجام شود.

 

مطلب مفید بود؟
7
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی