تهران

ماسک مو خانگی و کاربردهای آن

ماسک مو خانگی
استفاده از ماسک موی خانگی یکی از بهترین روش‌های نگهداری از موهاست که برای رفع مشکلاتی همچون خشکی مو، ریزش مو، موخوره و نرم شدن موها بسیار موثر است. در این مطلب با استفاده از بهترین و در دسترس‌ترین مواد طبیعی موجود در منزل، طرز تهیه انواع ماسک مو خانگی را آموزش می‌دهیم. همراه ما باشید.

ماسک موی خانگی برای انواع مو

استفاده از ماسک موی خانگی با مواد طبیعی یکی از بهترین روش‌ها برای نگهداری از موی سر است. ماسک مو برای درمان و ترمیم موهایی که به هر دلیل دچار آسیب شده‌اند بسیار موثر است زیرا باعث می‌شود به مرور زمان و استفاده منظم از ماسک‌ها موهای آسیب دیده احیا شود.

بهترین راه برای تهیه یک ماسک موی طبیعی و کم هزینه، ماسک موی خانگی است که بدون هیچ گونه مواد شیمیایی و مواد نگه‌دارنده مضر می‌توان با خیال راحت بر روی موی سر استفاده کرد.

قبل از این‌که به آموزش طرز تهیه ماسک خانگی بپردازیم لازم است چند ماده غذایی بسیار مفید که در تهیه این ماسک‌ها بسیار کاربرد دارند را معرفی کنیم:

فواید لیمو ترش در تهیه ماسک موی خانگی

لیمو ترش حاوی ویتامین C است که می‌تواند چربی بیش از حد سر را جذب کند و موها را از هر گونه مواد شیمیایی، آلودگی  پاک کند. افرادی که موهایچربی دارند، لیمو ترش بسیار عالی است.

فواید لیمو ترش برای موی سر
فواید لیمو ترش برای موی سر

فواید تخم مرغ در تهیه ماسک موی خانگی

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی است و دارای ویتامین D ،C ،A همچنین پروتئین و اسیدهای چرب است که باعث درمان موهای آسیب دیده، شفاف شدن و درخشش آن‌ها می‌شود.

فواید تخم مرغ برای موی سر
فواید تخم مرغ برای موی سر

فواید روغن نارگیل در تهیه ماسک موی خانگی

روغن نارگیل حاوی مواد نرم کننده طبیعی است که باعث لطیف شدن موها، ترمیم موهای شکننده و جلوگیری از ریزش مو می‌شود و همچنین باعث می‌شود رطوبت درون تار مو باقی بماند.

فواید روغن نارگیل برای موی سر
فواید روغن نارگیل برای موی سر

فواید عسل در تهیه ماسک موی خانگی

عسل به علت داشتن قند بالا از ریزش موها جلوگیری و آن‌ها را نرم و براق می‌کند و باعث درخشش تارهای مو می‌شود.

فواید عسل برای موی سر
فواید عسل برای موی سر

فواید سرکه سیب در تهیه ماسک موی خانگی

سرکه سیب دارای مواد ضد قارچ و ضد باکتری است که به کاهش خارش سر کمک می‌کند و بدون این که چربی طبیعی مو را از بین ببرد آن را تمیز، شوره سر را درمان و از پوسته پوسته شدن کف سر جلوگیری می‌کند.

فواید سرکه سیب برای مو
فواید سرکه سیب برای مو

دستور العمل تهیه انواع ماسک موی خانگی 

در ادامه به آموزش چند نوع ماسک مو خانگی مختلف برای درمان انواع مشکلات مو می‌پردازیم. تهیه این ماسک‌ها بسیار راحت بوده و با مواد طبیعی خانگی آماده می‌شود. 

 

معرفی چند نوع ماسک موی خانگی برای درمان موهای وز و خشک

خشکی مو علل زیادی دارد اما متداول‌ترین علت آن به علت استفاده بیش از اندازه از سشوار و اتو مو می‌باشد. در ادامه به طرز تهیه چند ماسک موی خانگی برای درمان خشکی مو می پردازیم.

ماسک موی موز و روغن زیتون برای درمان موهای وز و خشک

مواد لازم :

  • یک عدد موز
  • یک قاشق غذا خوری روغن زیتون

ابتدا موز را با چنگان خوب له کنید سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید و ترکیب به دست آمده را به مو و روی پوست سرتان ماساژ دهید و بعد از 20 الی 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو بشورید.

ماسک موی تخم مرغ و شیر نارگیل برای درمان موهای وز و خشک

مواد لازم:

  • یک عدد تخم مرغ
  • یک فنجان شیر نارگیل
  • دو قاشق روغن زیتون
  • کمی آب لیموی تازه

تخم مرغ را در کاسه بشکنید سپس شیر نارگیل، روغن زیتون و آب لیمو را به آن اضافه کنید مواد را خوب هم بزنید و بعد بر روی کف سر بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس شستشو دهید.

ماسک موی سرکه سیب برای درمان موهای وز و خشک

مواد لازم :

  • 2 قاشق سرکه سیب
  • 2 فنجان آب

سرکه سیب را با آب سرد مخلوط کنید و کنار بگذارید و بعد موهای خود را با شامپو شستشو داده و سپس با مخلوط به دست آمده بشوئید و چند دقیقه بعد با شامپو نرم کننده مخصوص، موهای خود را شستشو دهید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.

ماسک موی سس مایونز برای درمان موهای وز و خشک

مواد لازم:

  • 1/4فنجان مایونز
  • 1/3 فنجان روغن بادام
  • 1 یا 2 عدد تخم مرغ بسته به میزان بلندی مو

تمام مواد لازم را با هم ترکیب کنید تا خمیری شکل شود سپس آن را به کف سر و موها بزنید و با کلاه حمام بپوشانید و بعد از 15 الی 20 دقیقه با شامپو و نرم کننده شستشو دهید.

ماسک موی سس مایونز برای موهای خشک
سس مایونز برای درمان موهای وز و خشک

معرفی چند نوع ماسک موی خانگی برای درمان ریزش مو 

یکی از دلایل ریزش مو کمبود ویتامین و پروتئین می‌باشد. برای درمان این مشکل می‌توان از ماسک‌های زیر استفاده کرد.

ماسک موی آلوئه ورا برای درمان ریزش مو

مواد لازم:

  • 1عدد برگ آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا رو از برگ جدا کنید و بر کف سر بکشید. ژل را دایره شکل بر روی کف سرتان ماساژ دهید. دقت داشته باشید که مو قبل از انجام این کار باید تمیز باشد و بعد از 15 دقیقه آبکشی کنید برای گرفتن نتیجه بهتر 3 بار در هفته این کار را تکرار کنید.

ماسک موی تخم مرغ و ماست برای درمان ریزش مو

ماست دارای پانتوتنیک اسید و یا همان ویتامین ب است که برای سلامت مو بسیار مهم موثر است.

مواد لازم:

  • 1 عدد تخم مرغ
  • 2قاشق غذا خوری ماست

تخم مرغ را داخل کاسه بشکنید و خوب هم بزنید و بعد به آن دو قاشق ماست اضافه کنید و مخلوط کنید و بعد آن را روی موی سر بگذارید.

ماسک موی پیاز و عسل برای درمان ریزش مو

مواد لازم:

  • 2قاشق غذا خوری آب پیاز
  • 1قاشق غذا خوری عسل

آب پیاز را با عسل ترکیب کنید و بعد پوست سر و موها را به طور کامل به ماسک آغشته کنید. بعد از 15 دقیقه موها را با شامپو و آب ولرم بشوئید. از این ماسک فقط هفته ای یک بار استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

ماسک موی خانگی برای ریزش مو
پیاز و عسل برای درمان ریزش مو

معرفی چند نوع ماسک موی خانگی برای درمان موهای آسیب دیده 

یکی از مشکلات خانم‌ها در رابطه با رنگ کردن مو این است که موها به شدت آسیب می‌بیند. برای نگهداری از موهای رنگ شده و درمان آن‌ها می‌توان از روش‌های خانگی و ماسک موهای طبیعی استفاده کرد. در ادامه با چند نمونه از بهترین ماسک موهای خانگی برای درمان موهای آسیب دیده آشنا می‌شوید.

ماسک موی تخم مرغ و آووکادو برای درمان موهای آسیب دیده

مواد لازم:

  • 1عدد تخم مرغ
  • نصف اوکادو

ابتدا تخم مرغ را داخل کاسه‌ای بشکنید و بعد آووکادو را در دستگاه مخلوط کن ریخته تا کرمی شکل شود سپس آن را به تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بعد مواد را به موهای خیس خود بزنید و ماساژ دهید سپس بعد از 20 دقیقه موها را آبکشی کنید.

ماسک موی خانگی برای درمان موهای آسیب دیده
آووکادو برای درمان موهای آسیب دیده

ماسک ماء الشعیر و روغن نارگیل برای درمان موهای آسیب دیده

مواد لازم:

در یک کاسه ماء‌الشعیر را بریزید و بگذارید گاز آن از بین برود سپس روغن نارگیل را اضافه کنید و مخلوط به دست آمده را حدود 20 دقیقه روی موها بگذارید و بعد با شامپو و نرم کننده با آب خنک آب‌کشی کنید.

ماء الشعیر به دلیل داشتن پروتئین‌ تغذیه مناسبی برای موهای آسیب دیده است و قند مالتوزی و ساکاروزی در مالت ماء الشعیر به سفت کردن و استحکام تار مو کمک می‌کند.

ماسک موی روغن نارگیل و روغن زیتون برای درمان موهای آسیب دیده

مواد لازم:

  • 1 فنجان روغن نارگیل
  • 1 قاشق چای خوری روغن زیتون

در یک کاسه روغن زیتون و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید کمی از آن را بردارید و با دست های تمیز به موها بزنید به گونه‌ای که همه‌ی موها آغشته به مواد شود سپس چند دقیقه ماساژ دهید و بعد کلاه حمام را روی سر بگذارید و بعد 30 تا 40 دقیقه صبر کنید ( حتی می‌تواند تمام شب روی سر بماند ) و سپس با شامپو شستشو دهید.

ماسک موی خانگی برای درمان موهای آسیب دیده
روغن نارگیل برای درمان موهای آسیب دیده

ماسک موی عسل و نارگیل برای درمان موهای آسیب دیده

مواد لازم:

  • 1/4 فنجان عسل
  • 1/4 فنجان روغن نارگیل

تمام مواد را باهم مخلوط کنید و بعد تمامی موها را به مواد آغشته کنید. ماسک را یک ساعت بر روی موها بگذارید و سپس با شامپو معمولی آبکشی کنید.

معرفی چند نوع ماسک موی خانگی برای درمان موخوره 

موخوره همان دوشاخه شدن انتهای مو است. که به دلیل آسیب شیمیایی (رنگ کردن مو) و یا آسیب فیزیکی (بد بستن موی سر) به وجود می‌آید که می‌توانید با استفاده از ماسک‌های خانگی و بدون کوتاه کردن موها موخوره را از بین ببرید .

ماسک موی موز و عسل برای درمان موخوره 

مواد لازم:

  • 1عدد موز
  • 1 قاشق غذا خوری عسل

یک عدد موز را له کنید و بعد عسل را به آن اضافه کنید برای نتیجه بهتر کمی شیر را هم اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید سپس ماسک را روی کف سر بزنید. 20 دقیقه صبر کنید تا زمانی که ماسک خشک شود و بعد با شامپو بشوئید. این ماسک را به مدت 2 هفته یک روز در میان انجام دهید تا موخوره از بین برود.

ماسک موی ماست برای درمان موخوره 

مواد لازم:

  • 2 الی 4 قاشق غذا خوری ماست

کمی از ماست را بردارید و به طور مستقیم بر روی موهایی که موخوره دارند ماساژ دهید و بعد از 20 الی 30 دقیقه با شامپو بشوئید. این کار را سه بار در هفته می‌توانید انجام دهید.

ماسک موی چای بابونه برای درمان موخوره 

مواد لازم :

  • 2یا 3 فنجان آب
  • 1یا 2 عدد چای کیسه ای 
  • گل بابونه

2 یا 3 فنجان آب را داخل قابلمه ریخته و بجوشانید سپس 1 یا 2 چای کیسه‌ای بابونه را داخل قابلمه بیندازید و بعد یک فنجان چای بابونه خشک و یک فنجان گل بابونه خشک را هم اضافه کنید. سپس بعد از این که خنک شد چای کیسهای و گل‌ها را در بیاورید و آب را مستقیم بر روی موها بزنید و مرتب این کار را تکرار کنید.

ماسک موی خانگی برای درمان موخوره
چای بابونه برای درمان موخوره 

معرفی چند نوع ماسک موی خانگی برای نرم شدن موها 

برای داشتن موهایی نرم و لطیف علاوه بر استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند شامپوهای نرم‌کننده و سرم‌های نرم‌کننده می‌توان از ماسک‌های خانگی زیر استفاده کرد. 

ماسک موی موز برای نرم شدن موها

مواد لازم:

  • 1 عدد موز
  • 1/4 فنجان شیر
  • 2 قاشق غذا خوری پودر کاکائو

موز را با چنگال له کنید و بعد شیر و پودر کاکائو را به آن اضافه نموده و به کف سر و موها بزنید مقدار شیر باید به گونه ای باشد که حالت خمیری به ماسک بدهد. این ماسک را بعد از 20 الی 30 دقیقه بشویید.

موز باعث بازسازی قسمت‌های آسیب دیده مو می‌شود و موها را براق و نرم می‌کند.

ماسک موی تخم مرغ و روغن زیتون برای نرم شدن مو

مواد لازم :

  • 2 عدد تخم مرغ
  • 5 قاشق غذا خوری روغن زیتون

ابتدا تخم مرغ و روغن زیتون را باهم مخلوط کنید. به خوبی هم بزنید تا مخلوط یک دستی به دست آید. ماسک را به تمامی موها بزنید و بعد از 15 دقیقه موها را آبکشی کنید.

ماسک موی خانگی برای نرم شدن مو
روغن زیتون برای نرم شدن مو

معرفی چند نوع ماسک موی خانگی برای صاف شدن موی فر

استفاده مکرر از اتو مو برای صاف کردن و لخت کردن مو آسیب جدی به مو وارد می‌کند. می‌توان در بعضی مواقع به جای استفاده از این دستگاه‌ها از ماسک برای صاف کردن مو استفاده کرد که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم.

ماسک موی روغن بادام و تخم مرغ برای صاف شدن موی فر

مواد لازم :

  • 1/4 فنجان روغن بادام
  • 1 عدد تخم مرغ

روغن بادام و تخم مرغ را با هم ترکیب کنید تا یک ترکیب کاملا صاف به دست آید. سپس ماسک را بر روی پوست سر در راستای موهای فر خود بزنید و بعد از 40 دقیقه آبکشی کنید.

ماسک موی روغن نارگیل و ویتامین E برای صاف شدن موی فر

مواد لازم :

  • روغن ویتامین E یک پیمانه
  • روغن نارگیل ارگانیک چهار پیمانه

کافی است روغن ویتامین E را با روغن نارگیل مخلوط کنید و در یک ظرف در بسته بریزید و در هر بار استفاده مقداری از این ماسک را برداشته و به تمامی موهای فر خود بزنید و بعد از گذشت 40 دقیقه موها را شست و شو دهید. برای رسیدن به نتیجه بهتر یک یا دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

معرفی چند نوع ماسک موی خانگی برای تقویت رشد مو

میزان رشد مو به عوامل زیادی بستگی دارد. مانند تغذیه، ژنتیک، استرس و آسیب‌هایی که به مو وارد شده است. ماسک مو می‌تواند در تقویت رشد مو بسیار موثر باشد.

ماسک موی سیب زمینی برای تقویت رشد مو​​

سیب زمینی سرشار از نشاسته و هیدروکربن است که باعث تقویت و نرم شدن موها می‌شود و برای تقویت رشد مو​​ها می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

مواد لازم برای ماسک:

  • 1 عدد سیب زمینی متوسط
  • سفیده تخم مرغ
  • عسل

ابتدا سیب زمینی را داخل غذاساز خوب له کنید و بعد سفیده تخم مرغ و مقداری عسل را به آن اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کنید. 5 دقیقه صبر کنید تا مواد بماند بعد با نوک انگشت ماسک را به کف سر و موها بزنید و بگذارید 1 ساعت مواد روی موها و کف سر بماند تا اثر کند سپس با شامپو شستشو دهید. از این ماسک می‌توانید هفتهای دو بار استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

ماسک موی خانگی برای تقویت رشد مو​​
سیب زمینی برای تقویت رشد مو​​

ماسک موی سرکه سیب برای تقویت رشد مو​​

مواد لازم برای ماسک:

  • سرکه سیب
  • آب

برای تهیه این ماسک کافی است مقداری سرکه سیب را با کمی آب مخلوط کنید و بعد سر و موها را با آن بشوئید و اجازه دهید 30 دقیقه روی موها بماند تا تاثیر بیشتری داشته باشد و بعد آبکشی کنید.

ماسک مو خانگی و کاربردهای آن
ماسک مو خانگی و کاربردهای آن

 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. آیا ماسک مو باعث احیا شدن موهای آسیب دیده میشود؟

    ماسک مو خانگی یکی از بهترین روش های و صد البته طبیعی است که با درست انجام دادن استفاده و مرتب باعث سلامت دوباره موها میشود
  2. آیا رنگ کردن زیاد باعث وز و خشک شدن مو میشود؟

    رنگ یک نوع ماده شیمیایی است که باعث آسیب زدن به تار های مو میشود و مورا خشک و وزوزی میکند
  3. آیا برای مو ماسک خانگی بهتر است یا روش های شیمیایی گران قیمت ؟

    ماسک مو روشی سریع و در عین حال بسیار قدرتمند و موثر برای زیبایی و سلامت موهای شما است . برخی از سالن های زیبایی، روش های شمیایی گران قیمت ارائه می دهند که نتایج مشابهی را هم به همراه دارند. ماسک های مو خانگی با مواد طبیعی بهترین و موثر ترین راه برای احیای دوباره مو است.
  4. آیا استفاده از روغن نارگیل و روغن زیتون یا روغن بادام باعث تقویت مو میشود؟

    روغن های گیاهی همچون روغن نارگیل و روغن زیتون یا روغن بادام یکی از موثر ترین روغن ها برای درمان مشکلات مو م یباشند که استفاده از این روغن ها باعث سلامتی مو می شود.
  5. برای رشد مو در مدت زمان کم با تاثیر فوق العاده چه نوع ماسکی مناسب است؟

    برای رشد سریع مو باید از ماسک های خانگی مو که باعث استحکام و رشد مو می شود استفاده کنید مثل سیب زمینی ، سرکه سیب ،روغن کرچک و غیره
مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی