تهران

اینجوری باید موهارو اتو بکشید

اتو کشیدن مو ها
اتو کشیدن مو برای صاف و یکدست کردن موها روشی به نسبت راحت است اما باید بدانید که در این روش ساده نیز اگر نکات مهمی را هنگام اتو کشیدن رعایت نکنید به موها آسیب جدی وارد می‌شود. برای دانستن این نکات همراه ما در تیجور باشید.

روش های صحیح اتو کشیدن مو 

روش‌های مختلفی برای صاف کردن موها وجود دارد. مانند: سشوار مو، اتو مو، کراتینه مو...  روش‌ صاف کردن مو‌های حالت‌دار با اتو مو به طور موقتی است. برای اتو کردن موها باید نکاتی را رعایت کرد که نه تنها باعث آسیب به ساقه موها نشود بلکه موها بعد از اتو کشیدن بسیار صاف و زیبا شوند.

در این مقاله می‌خواهیم روش‌های صحیح اتو کردن موها را به صورت حرفه‌ای آموزش دهیم تا موهایی سالم و زیبا داشته باشید. 

قبل از اتو کشیدن مو چی بزنیم
راه و روشهای صحیح اتو کشیدن مو

آموزش صحیح کشیدن اتو مو

  * قبل از استفاده از اتو باید موها را با نرم کننده بشویید و بعد با سشوار خشک کنید و سپس مو‌ها را اتو بکشید. 

  * تنظیم کردن درجه حرارت اتو مو بستگی به جنس موهای شما دارد. اگر موهای شما وز و ضخیم است باید درجه حرارت دستگاه را زیاد کنید اما اگر موهایی نازک و به نسبت صافی دارید باید درجه حرارت دستگاه را کم کنید.

چگونه با اتو مو موهایمان را صاف کنیم
اتو کشیدن موی فر

  * برای اتو کردن موهای کوتاه باید از اتو موهایی با قطر کم استفاده کنید که مناسب برای موهای کوتاه می‌باشد و همچنین آقایان هم که موهای کوتاهی دارند باید از این نوع اتو مو استفاده کنند. 

اتو مو برای موهای کوتاه
اتو موی مخصوص برای موهای کوتاه

  * قبل از اتو کردن موها باید کمی واکس مو یا کرم مو یا محلول محافظت از مو را به تمامی موهای خود بزنید تا از سوختن موها جلوگیری شود.

نحوه استفاده از اتو مو
نکات مهم برای اتو کشیدن موها

  * اگر موهای شما خیلی فر است باید دو یا سه مرتبه موها را اتو بکشید. 

   * برای این که موها به خوبی صاف شوند باید موها را به چند دسته تقسیم کنید و از پشت سر شروع به اتو کشیدن کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اتو را خیلی به پوست سر نزدیک نکنید که پوست سر بسوزد. حداقل با فاصله 4 سانتی متری این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید از دستگاه‌های چند کاره اتو هم برای صاف کردن موها استفاده کنید.

مدل مو اتو شده مجلسی
تقسیم بندی مو برای اتو کشیدن

  اتو را از بالا به پایین روی موها بکشید و تا انتهای موها ادامه دهید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا موها کاملا صاف شوند فقط دقت کنید که اتو را مدت طولانی روی یک بخش از مو نگه ندارید زیرا این کار به موها آسیب زیادی وارد می‌کند.

  * اتو را از بالای موها به سمت پایین بکشید و تا پایین موها ادامه دهید. این کار را به طور مکرر و سریع تکرار کنید تا موها کاملا صاف شوند. 

  * اگر موها بعد از اتو کشیدن وز می‌شود. باید بعد از اتو کشیدن هر قسمت از موها، روی آنها اسپری تثبیت کننده بزنید.

  * اگر درجه حرارت اتو را پایین بیارید مجبورید هر بخش از موها را چندین بار اتو بکشید که این کار باعث آسیب رسیدن بیشتر به موها می‌شود.

  * سعی کنید به طور مداوم و زیاد از اتوی مو استفاده نکنید زیرا باعث عوارضی همچون کدر شدن، خشک شدن و موخوره می‌شود.

مدل مو اتو شده مجلسی
مقایسه اتو کردن موها در قبل و بعد

 

مطلب مفید بود؟
95
5
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی