تهران

لیزر جای جوش

رفع جای جوش و کک مک با لیزر
در این مقاله از سایت تیجور روش های رفع جای جوش و کک مک با لیزر را برای تان شرح می دهیم. همراه ما باشید.

لیزر کک و مک و جای جوش

کک مک به دلایل متفاوتی از جمله کارکرد نا منظم کبد و یا مادر زادی ایجاد می شود. کک و مک در اصل همان ملانین ها هستند. ملانین ها موادی در بدن هستند که طیف های نوری لیزر را جذب می کنند و به همین دلیل هم یکی از روش هایی که با استفاده از آن می توان کک و مک را رفع کرد، لیزر درمانی می باشد. 

لیزر درمانی پوست
لیزر کک و مک و جای جوش

لیزر درمانی در بیشتر موارد، تاثیر فراوان و بالایی داشته است اما در بعضی مواقع هم تاثیر آن دائمی نبوده و فقط برای مدت کوتاهی کک و مک ها را کاهش داده و اثر لیزر بر روی کک و مک به فرد و ویژگی های بدن او بستگی دارد. همچنین علاوه بر ژنتیک و نوع پوست فرد، نوع مراقبت های پس از لیزر هم می تواند بر نتیجه ی آن تاثیر گذار باشد.

برخی از لیزر هایی که برای لیزر کک و مک وجود دارند، لیزر های CO و فرکشنال هستند که لیزر فرکشنال بسیار محبوب هستند.

لیزر های متعدد و فراوانی برای درمان کردن کک و مک وجود دارند که برخی از این لیزر ها، مکانیسم مشابهی دارند. آنچه در لیزر درمانی کک و مک اهمیت دارد، این است که ابتدا با طیف های متفاوت و لیزر های مختلف روی پوست تست انجام شود و اگر نتیجه بخش بود، بقیه ی نقاط بدن هم درمان شوند.

رفع کک و مک های صورت با لیزر
درمان جای جوش و کک و مک با لیزر


لیزر جای جوش صورت

جوش ها عارضه های طبیعی در بدن هستند که در تمامی سنین در نقاط مختلفی از بدن رخ می دهند. اگر کاری به جوش نداشته باشید، جوش ها به طور طبیعی پس از مدت زمان مشخصی رفع می شوند اما در صورت دستکاری آن، جای جوش بر روی بدن و صورت باقی خواهد ماند. 

جای جوش
از بین بردن جای جوش با لیزر

روش های زیادی مانند استفاده از کرم ها و ژل های شوینده برای رفع جای جوش وجود دارد که سریع ترین روش ممکن شناخته شده، استفاده از لیزر می باشد. یکی از لیزر هایی که از آن برای لیزر جای جوش بدن استفاده می شود، لیزر فرکشنال یا fractional CO2 laser می باشد. این لیزر یک لیزر قوی می باشد که مکانیسم آن هم به صورت تاباندن ستون های ریزی از نور لیزر با شعاع بسیار کم، بر روی سطح مورد نظر می باشد. با تابش نور لیزر، نور از لایه های سطحی پوست عبور می کند و به لایه ی میانی و یا درم می رسد. در این مرحله نور لیزر کلاژن قدیمی را تخریب می کند و موجب ساخت کلاژن های جدید و ترمیم پوست می شود. 

درمان جای جوش با لیزر
درمان جای جوش با لیزر

لیزر فرکشنال یک لیزر قوی با کاربرد های فراوان است و از آن در موارد متفاوتی مانند کاهش ترک های پوستی، لیفتینگ صورت، کاهش چروک های صورت و ... هم استفاده می شود. عوارض این لیزر هم بسیار کم می باشد و زخم ایجاد شده بر اثر آن هم بسیار سطحی است و پس از 3 الی 5 روز پس از لیزر بهبود می یابد و فرد می تواند فعالیت های روزمره اش را بدون هیچ دردسری از سر بگیرد.

رفع جای جوش
لیزر فرکشنال برای جای جوش

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی