تهران

یخ برای پوست صورت شما معجزه می کند. چرا؟

یخ برای پوست صورت چه فوایدی دارد.
پوست صورت یکی از نواحی حساسی است که نیاز به مراقبت بیشتری دارد. روش‌های زیادی برای سلامتی و شادابی پوست صورت وجود دارد که یکی از این روش‌های معجزه‌گر، یخ درمانی و استفاده از قالب‌های یخ است که می‌تواند پوست شما را زیبا و درخشان کند. برای آگاهی از چگونگی استفاده از یخ در صورت با ما همراه شوید.

یخ درمانی برای شادابی پوست

همه افراد مخصوصا خانم‌ها به دنبال روش‌هایی برای سلامتی و شادابی پوست خود هستند. استفاده از یخ (یخ درمانی) یکی از روش‌های فوق العاده عالی برای شادابی پوست است. بدون اغراق یخ برای پوست صورت معجزه می‌کند. اگر روزانه از این قالبهای شفاف و زیبا بر روی پوست استفاده کنید، تغییرات زیادی را مشاهده خواهید کرد. چنانچه می‌خواهید با فواید یخ و کابردهای آن بر روی پوست آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

فواید یخ برای پوست
فواید یخ برای پوست صورت

فواید یخ برای پوست صورت

یخ یک لیفتینگ طبیعی برای پوست به شمار می‌آید. گذاشتن یخ بر روی پوست صورت باعث افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر می‌شود. با افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به سلول‌های پوست می‌رسد که در نتیجه باعث به تعویق افتادن و جلوگیری از پیری پوست می‌شود. برای لیفت صورت و جلوگیری از افتادگی پوست با چند قطعه یخ هر شب قبل از خواب پوست را به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید.

فواید یخ برای پوست صورت
معجزه یخ برای پوست صورت

نحوه ماساژ صورت با یخ

نحوه ماساژ صورت با یخ بدین صورت است که باید به آرامی و ملایمت قالب یخ را روی پوست خود بکشید و از این طریق پوست را ماساژ دهید. برای جلوگیری از آسیب پوست و مویرگ‌های زیر پوست از فشار بیش از حد یخ به پوست خودداری کنید.
برای بهره‌مندی از خواص یخ روی پوست، پس از ماساژ پوست را خشک نکنید. بعد از اینکه پوست با جریان هوا خشک شد می‌توانید از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

ماساژ صورت با یخ
ماساژ پوست صورت با یخ
  • کمپرس یخ برای چاقی صورت

برای پر شدن و چاقی صورت می‌توانید هر روز 5 دقیقه کمپرس یخ را به صورت دورانی از پایین به سمت بالا ماساژ دهید. بهترین زمان استفاده از این کمپرس یخ بعد از دوش گرفتن و حمام است. به دلیل اینکه بعد از دوش آب گرم وقتی یخ بر روی صورت گذاشته می‌شود خون‌رسانی در آن نواحی بیشتر شده و چربی بیشتری زیر پوست جمع می‌شود که در نتیجه با تکرار و طی مدت زمان باعث چاقی صورت می‌شود.

کمپرس یخ برای چاقی صورت
با استفاده از کمپرس یخ صورتی پرتر داشته باشید
  • یخ برای تیرگی و پف زیر چشم

چشمان خسته و پف آلود از زیبایی آن‌ می‌کاهد. پف زیر چشم که از تجمع بیش از حد مایعات در زیر چشم به وجود می‌آید به راحتی و با یک تکه یخ به آسانی درمان می‌شود. برای این کار تکه یخی را بردارید و آن را داخل یک پارچه قرار دهید و آن را زیر چشم خود به حالت دوار از گوشه داخلی به سمت ابرو حرکت دهید. این کار را به آرامی و بدون فشار انجام دهید.در نتیجه این عمل پف زیر چشم از بین رفته و منجر به کاهش ورم آن می‌شود. 
برای تیرگی‌های زیر چشم هم ماساژ یخ بسیار مناسب است و سبب کاهش تیرگی‌ها می‌شود.

یخ برای زیر چشم
فواید یخ برای پف و تیرگی زیر چشم 
  • روشنی پوست صورت با یخ

چنانچه خواهان پوستی روشن و درخشان هستید، حتما از ماساژ یخ بر روی پوست غافل نشوید. استفاده از یخ بر روی پوست صورت ابتدا باعث انقباض رگ‌های خونی شده و جریان خون کاهش می‌یابد سپس بدن برای متعادل کردن جریان خون، خون‌رسانی را بیشتر کرده و در نتیجه پوست را درخشان و روشن می‌کند.
برای روشنی پوست با یخ به طور مرتب از ماساژ یخ استفاده کنید.

برای رهایی از لک‌های تیره پوست و تیرگی‌های زیر چشم مقداری گلاب را بجوشانید و مقداری آب خیار را با آن مخلوط کنید. این مخلوط را درون قالب یخ بریزید و داخل فریزر بگذارید تا یخ ببندد. با این ماسک یخی زیر چشم‌ها و پوست صورت را ماساژ دهید. البته نباید انتظار داشت که با این کار، تیرگی‌ها فورا درمان شود بلکه برای گرفتن نتیجه بهتر حتما به طور مکرر و به مدت چند روز باید از آن استفاده کرد. این ماسک علاوه بر از بین بردن تیرگی‌ها، به از بین بردن چین و چروک و روشن سازی پوست نیز کمک می‌کند.

روشنی پوست صورت با یخ
روشنی پوست صورت با یخ

اگر روزانه یک الی دو دقیقه یخ را بر روی جوش‌ها ماساژ دهید، در عرض دو روز شاهد رفع آکنه از روی پوست خواهید بود. همچنین یخ با کم کردن چربی پوست به کاهش جوش و آکنه کمک می‌کند. همچنین استفاده از یخ بر روی جوش‌ها و آکنه‌ها باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست می‌شود.

ماساژ پوست صورت با یخ باعث بسته شدن منافذ باز پوست شده و با کنترل چربی پوست به جوان‌سازی و کاهش چین و چروک کمک می‌کند. اگر به تازگی چروک‌های ریزی بر روی پوستتان ایجاد شده توصیه ما به شما استفاده از مکعب‌های معجزه آسای یخ است. بهتر است برای اثر بخشی بیشتر این ماسک‌های یخی کمی آب خیار و گلاب را داخل قالب یخ بریزید و آن را فریز کنید تا یخ بزند. سپس صورت را با آن ماساژ دهید. این ماسک باعث از بین رفتن چین و چروک، لیفتینگ و جوان‌سازی پوست می‌شود.  
"اکاترینا" ملکه روسیه، برای حفظ زیبایی و شادابی پوست خود هر روز  پوست صورت و گردن خود را با استفاده از قطعات یخ ماساژ می‌داد. استفاده از قطعات یخ باعث پیشگیری از ایجاد چین و چروک‌های جدید در پوست می‌شود.

جوان‌سازی پوست با یخ
جوان‌سازی پوست با یخ
  • یخ و تنظیم چربی پوست

ترشح بیش از حد چربی و سبوم، پوست را مستعد ابتلا به آکنه و جوش می‌کند. تکه های یخ با بستن منافذ تولید کننده چربی سبب  کاهش و کنترل چربی پوست می‌شود.  

درمان جوش صورت
فواید یخ و تنظیم چربی پوست صورت
  • یخ و بالا بردن جذب محصولات مراقبتی و بهداشتی پوست

هنگام استفاده از محصولات مراقبت پوستی یک تکه یخ را بر روی آن قرار دهید تا با افزایش جریان خون و ایجاد انقباض درمویرگ‌ها به جذب مواد مراقبتی مثل کرم شب یا کرم تغذیه پوست کمک کرده و کرم‌ها اثرات بهتری بر روی پوست داشته باشند.

  • استفاده از یخ بعنوان زیر ساز پوست

قبل از استفاده از پرایمر و شروع آرایش تکه یخی را بر روی پوست صورت قرار دهید. استفاده از یخ منافذ پوست را می بندد و محصولات آرایشی بهتر روی صورت مینشیند و سبب ماندگاری آرایش می‌شود.

  • یخ برای کاهش التهاب و درد حاصل از اپیلاسیون

قبل و بعد از اپیلاسیون صورت، تکه ای یخ را بر روی پوست قرار دهید. این کار باعث کاهش التهابات پوست شده و درد ناشی از اپیلاسیون را کاهش می‌دهد.

  • درمان آفتاب سوختگی پوست با یخ

استفاده از یخ بر روی منطقه آفتاب سوخته، قرمزی و التهاب پوست را کاهش داده و  با مرور زمان به تدریج آثار آفتاب سوختگی را از بین می‌برد.

نکات مهم در استفاده از یخ بر روی پوست

  1. از قرار دادن مستقیم یخ روی پوست اجتناب کنید. این کار احتمال آسیب پوستی را افزایش داده و باعث پارگی مویرگ‌های زیر پوست می‌شود.
  2. برای استفاده از یخ تکه‌ای از آن را داخل پارچه‌ای لطیف بپیچید و آن را بر روی پوست خود استفاده کنید.
  3. بهتر است برای استفاده از ماسک یخ از آب معدنی استفاده کنید.
مطلب مفید بود؟
38
7
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی