تهران

فواید و عوارض بوتاکس پیشانی چیست

فواید و عوارض بوتاکس پیشانی
میدونستین بوتاکس یک روش زیبایی بدون نیاز به عمل جراحی و مقرون به صرفه است که سال‌هاست پزشکان از آن برای رفع چین و چروک‌ نواحی مختلف صورت و گردن استفاده می‌کنند؟ اما باید بدانید که هر عمل زیبایی در کنار نتایج مثبت ممکن است نتایج منفی به عنوان عوارض نیز در پی داشته باشد. در ادامه همراه ما باشید:

فواید و عوارض بوتاکس پیشانی چیست

اشخاص زیادی هستند که به دلایل متفاوت دچار چین و چروک روی پوست می‌شوند. روش‌های مختلفی برای از بین بردن این چروک‌ها از روی صورت وجود دارد که هر یک از آن‌ها ناحیه خاصی از صورت را هدف قرار می‌دهند. روش‌هایی مانند لیفت، بوتاکس و تزریق چربی که همگی آن‌ها جزو روش‌های مدرن و کلینیکی به حساب می‌آیند. 
در میان روش‌های گفته شده بوتاکس روشی بدون نیاز به عمل جراحی و مقرون به صرفه است که سال‌هاست بسیاری از پزشکان برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت و گردن از این روش استفاده می‌کنند. ماده استفاده شده در بوتاکس همان سمی می‌باشد که برای ماندگاری کنسرو‌ها به کار برده می‌شود. نام این سم باکتری کلستریدوم بوتولینم است.

تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس و زیبایی

روش استفاده از بوتاکس

روش استفاده از بوتاکس به این صورت است که فقط چند سی سی از این سم وارد پوست می‌شود که هدف آن فلج کردن قسمتی از عضلات پوست و جلوگیری از تحرک آن می‌باشد تا چین و چروک از بین برود.
در ادامه این مطلب همراه با تیجور باشید تا‌ با بوتاکس پیشانی بیشتر آشنا شوید:

تزریق بوتاکس پیشانی
درمان چروک پیشانی با بوتاکس

عملکرد بوتاکس پیشانی چگونه است؟ 

نام تجاری بوتاکس، سم بوتولیم است. در گذشته از این ماده برای درمان دردهای مزمن استفاده می‌شده است، اما با گذشت زمان و تحقیقاتی که محققان انجام دادند دریافتند برای جراحی‌های زیبایی هم می‌توانند از این ماده بهره ببرند. 
جالب است بدانید بوتاکس پیشانی یکی از اولین اهداف زیبایی برای از بین بردن چین و چروک‌ها بود که بسیاری از مردم به آن روی آوردند. البته پیشانی تنها ناحیه صورت برای عمل بوتاکس نیست و نواحی دیگری از صورت مانند چانه، گونه، لب و اطراف چشم را هم شامل می‌شود. 

ماندگاری بوتاکس پیشانی
عملکرد بوتاکس پیشانی چگونه است؟

تزریق بوتاکس یکی از روش‌های درمانی موقتی است که پس از گذشت چند ماه کاملا از بین می‌رود. به همین علت بسیاری از افراد معتقدند پس از طی شدن این مدت دچار افتادگی پوست می‌شوند که اصلا اینطور نیست. پس از اینکه نتایج بوتاکس کاملا از بین رفت، پوست دوباره به حالت اولیه خود باز می‌گردد و عوارضی از خود به جای نمی‌گذارد.

معمولا، بعد از استفاده بوتاکس نتایج آن پس از گذشت 6 تا 12 ماه از بین می‌رود اما می‌توانید درصورت تمایل آن را تجدید کنید. گاهی ممکن است افراد از نتایج عمل زیبایی خود ناراضی باشند که جای نگرانی نیست و پزشکان روش‌های موقتی همانند تزریق ژل و بوتاکس را توصیه می‌کنند.

بوتاکس پیشانی چند روز بعد اثر می کند
تزریق بوتاکس و زیبایی

موارد کاربرد بوتاکس

عمل تزریق بوتاکس صورت و پیشانی یکی از روش‌های کم تهاجمی بوده که از طریق آن ماهیچه‌های صورت شل می‌شود. این تزریق در مدت زمان کوتاه و تقریبا در 10 تا 15 دقیقه انجام می‌شود و فرد می‌تواند پس از آن به کارهای روزمره خود بپردازد.
حتما توجه فرمایید که درست است نتایج تزریق بوتاکس پیشانی موقتی است اما یکی از روش‌های ایمن برای از بین بردن چین و چروک می‌باشد.همچنین اگر می‌خواهید افتادگی پوست از بین برود بهتر است از روش‌های زیبایی دیگر هم نظیر لیفتینگ استفاده کنید تا در کنار از بین رفتن چین و چروک، افتادگی پوست هم از بین برود.

عوارض بوتاکس پیشانی
موارد کاربرد بوتاکس

عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس

عوامل زیادی وجود دارند که ماندگاری تزریق بوتاکس را افزایش می‌دهند. به طور کلی ماندگاری بوتاکس بین 6 تا 12 ماه است. اما عواملی مانند سن، قدرت ماهیچه، سلامت بدن و میزان بوتاکس تزریقی این ثاثیر را بیشتر می‌کنند. همچنین به جز این موارد عواملی دیگری نیز وجود دارند که این ماندگاری را افزایش می‌دهند. این عوامل عبارتند از:

ماندگاری بوتاکس پیشانی
عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس

 

  • تاثیر نوع ماهیچه در ماندگاری بوتاکس:

طبیعی است که افرادی که ماهیچه‌های صورت بزرگتری دارند نیاز به تزیق بوتاکس بیشتری برای رسیدن به نتایج مورد نظر دارند. علاوه بر این مورد ماهیچه‌ای که تزریق در آن انجام می‌شود مهم است. هر چه ماهیچه صورت فعال‌تر باشد و از آن بیشتر استفاده شود نتیجه تزریق بوتاکس در آن زودتر از بین می‌رود.

بوتاکس پیشانی زنان
تاثیر نوع ماهیچه در ماندگاری بوتاکس
  • تاثیر متابولیسم بدن در ماندگاری بوتاکس:

متابولیسم بدن یکی از عوامل مهم در تجزیه و جذب بوتاکس می‌باشد. به همین علت افرادی که متابولیسم بدن آن‌ها بالا است ماندگاری بوتاکس در بدنشان بیشتر می‌شود. 
میزان فعالیت‌های ورزشی نیز ممکن است بر روی ماندگاری بوتاکس تاثیر بگذارد به همین علت است ورزشکاران نیز احساس می‌کنند اثر بوتاکس آن‌ها زودتر از بین می‌رود. علت این مسئله این است که ورزشکاران به دلیل اینکه متابولیسم بالاتری نسبت به سایر مردم دارند به همین علت سوخت ساز بدنشان بیشتر می‌شود.

بوتاکس پیشانی مردان
تاثیرمتابولیسم بدن در ماندگاری بوتاکس
  • طول مدت ماندگاری بوتاکس:

برای مشخص شدن نتایج بوتاکس باید شش تا چهارده روز پس از تزریق صبر کنید تا شروع به نمایان شدن کنند. در بعضی افراد ماندگاری بوتاکس 3 الی 4 ماه می‌باشد اما در برخی دیگر ماندگاری بوتاکس تا 12 ماه هم ماندگاری دارد. 
معمولا اولین تزریق نتایج مورد انتظار را فراهم نمی‌کند به همین علت نیاز است فرد بعد از اولین تزریق چند بار دیگر به پزشک خود مراجعه کند تا میزان تزریق را تجدید کند.

  • تعداد جلسات درمان:

یکی دیگر از عواملی که روی ماندگاری بوتاکس تاثیر گذار است تعداد جلسات تزریق می‌باشد. اگر فرد جلسات بیشتری را برای تزریق بوتاکس به مطب دکتر مراجعه کند باعث می‌شود ماهیچه‌های صورت ضعیف‌تر شوند و در آخر نتایج بوتاکس طولانی‌تر شود.

بوتاکس دور چشم و پیشانی
تعداد جلسات درمان

راه‌های افزایش ماندگاری نتایج بوتاکس

1. به پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید، زیرا تزریق بوتاکس در مکانی مطمئن بر ماندگاری آن تاثیر می‌گذارد. همچنین پزشک متخصص زمان دقیق مراجعه بعدی را مشخص می‌کند که ماندگاری بوتاکس افزایش پیدا کند. همچنین اگر بوتاکس به طور سطحی تزریق شود باعث مشخص شدن آن در زیر پوست شده و ایجاد پستی بلندی‌هایی در پوست می‌کند. همچنین عکس این قضیه یعنی اگر تزریق به طور عمیق انجام شود می‌توانند کبودی‌هایی بر روی پوست به جای بگذارد.

رفع دائمی چروک پیشانی
راه‌های افزایش ماندگاری نتایج بوتاکس

2. طبق برنامه مشخص شده برای درمان به پزشک مربوطه مراجعه نمایید، زیرا این روند باعث تاثیر گذاری بیشتر بر روی ماهیچه‌ها می‌شود و ماندگاری بوتاکس طولانی‌تر می‌شود. پس با توجه به این مسئله نیاز است یک برنامه بلند مدت را با پزشک خود هماهنگ کنید تا اثر بوتاکس را بیشتر حفظ کنید. حتما توجه فرمایید اگر فواصل درمانی طولانی و یا کوتاه شود بوتاکس تاثیری بر روی پوست نمی‌گذارد.
3. از نور خورشید دوری کنید. یکی از دلایلی که باعث می‌شود چین و چروک صورت بیشتر شود قرار گرفتن در معرض نور خورشید است و اگر بوتاکس نیز تزریق کرده باشید باعث می‌شود ماندگاری آن کاهش پیدا کند. 

اگر قصد خروج از منزل و قرار گرفتن در معرض آفتاب را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما از کرم ضد آفتاب با spf بالا استفاده کنید.

رفع دائمی چروک پیشانی
از نور خورشید دوری فرمایید

5. عادت‌های حرکتی صورت خود را تغییر دهید. توجه فرمایید به صورت مداوم اخم نکنید و یا مدام ابروها را به سمت بالا نکشید. اگر عادت به انجام این‌ کارها را دارید بهتر است ترک عادت کنید و این کارها را به هیچ عنوان تکرار نکنید.
6.اگر فردی سیگاری هستید، سیگار را ترک کنید، زیرا سیگار کشیدن باعث افزایش چین و چروک پوست‌ صورت مخصوصا پیشانی می‌شود. اگر از بوتاکس برای رفع چین و چروک خود استفاده می‌کنید از پزشک خود راهنمایی برای ترک سیگار بخواهید.

عوارض بوتاکس پیشانی
سیگار را ترک کنید

7. به مقدار کافی آب بنوشید، زیرا نوشیدن آب باعث سلامتی سلول‌های پوست و گردش و تجزیه طبیعی سلول‌ها می‌شود.
8. یک رژیم غذایی مناسب بگیرید، به علت اینکه غذاهایی که مصرف می‌کنید به صورت مستقیم بر روی پوست  تاثیر می‌گذارد. سعی کنید بیشتر سبزیجات و میوه‌جات مصرف کنید تا مواد مورد نیاز سلول‌های بدن تامین شود.
9. از کرم‌های مرطوب کننده برای رسیدن رطوبت به پوست استفاده کنید زیرا هنگامی که رطوبت پوست کم می‌شود اثر بوتاکس کاهش پیدا می‌کند.

رفع دائمی چروک پیشانی
از کرم های مرطوب کننده برای رسیدن رطوبت به پوست استفاده کنید

فواید تزریق بوتاکس

یکی از مهمترین تاثیراتی که بوتاکس بر روی صورت می‌گذارد این این است که با فلج کردن عضلات پوستی چین و چروک صورت از بین می‌رود و ظاهری جوان‌تر در فرد ایجاد می‌کند. 
همچنین بوتاکس می‌تواند چروک‌های ناشی از اخم که در میان ابرو ایجاد می‌شود و یا چروک‌های اطراف چشم و بینی، چروک‌های اطراف لب و چانه و چروک‌های روی پیشانی را از بین ببرد. 
فواید دیگر بوتاکس درمان بلفارواسپاسم، درمان لوچی، میگرن مزمن و دیستونی نیز می‌باشد.

بوتاکس خط خنده
فواید تزریق بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس عمدتا مواد آن جذب عضلات محل تزریق شده و مقدار بسیار کمی از آن وارد گردش خون می‌شود. با توجه به دوز کم دارو فقط چین و چروک‌های پوست از بین می‌رود و هیچ عارضه مهمی ایجاد نمی‌شود. البته ممکنه است پس از تزریق بر روی محل سوزش و قرمزی ایجاد شود اما مسئله مهمی نیست و بعد از چند ساعت از بین میرود.

چگونه اثر بوتاکس را از بین ببریم
عوارض بوتاکس پیشانی

چه کسانی نمی‌توانند تزریق بوتاکس را انجام دهند:

  • افرادی که دچار اختلالات انعقادی هستند. 
  • افرادی که باردار هستند. 
  • افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می‌کنند. 
  • افراد زیر 18 سال و بالای 75 سال  
  • افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. 
  • افرادی که بیماری ام اس، نارسایی کلیه و نفروپاتی دارند. 
  • افرادی که ضعف ایمنی یا عفونت فعال دارند. 
  • افرادی که در دو هفته اخیر واکسیناسیون انجام داده‌اند.
ترمیم بوتاکس
چه کسانی نمی‌توانند تزریق بوتاکس را انجام دهند

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی