تهران

چگونه سیاهی دور چشم را از بین ببریم

روش های رفع سیاهی دور چشم
در این مطلب قصد داریم به روش های رفع سیاهی دور چشم که یکی از مشکلات پوستی شایع می باشد بپردازیم، با ما همراه باشید تا با این روش ها بیشتر آشنا شوید.

رفع سیاهی دور چشم

پوست صورت علاوه بر این که نقش مهمی در زیباتر جلوه دادن شخص دارد می تواند مشکلات جسمی بدن ما را نیز بروز دهد. حساس بودن پوست صورت یکی از موارد مهم است که باید هنگام مراقبت از پوست در نظر بگیریم. یکی از حساس ترین نواحی پوست، اطراف چشم و پلک می باشد، اگر به صورت خود و اطرافیانمان دقت کنیم پوست اطراف چشم نازک تر از بخش های دیگر می باشد در نتیجه مراقبت از آن نیز بسیار سخت تر است. گاهی متوجه تغییراتی در پوست اطراف چشم خود یا افراد مختلف می شویم و بدون شک یکی از آزار دهنده ترین تغییرات این بخش چروک و تیرگی می باشد. سیاهی دور چشم زیبایی ما را زیر سوال می برد و همه ما در صدد برطرف کردن این مشکل می باشیم، مانند سایر مشکلات جسمی قبل از علاج باید دلایل سیاهی دور چشم را جویا باشیم. در ادامه ابتدا به این مبحث که علت سیاهی دور چشم چیست خواهیم پرداخت سپس به روش های رفع سیاهی دور چشم نیز اشاره می کنیم.

دلایل سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که بعضی از آن ها موقتی می باشند و به راحتی حل می شوند، اما بعضی دلایل تیرگی پلک و اطراف چشم برای برطرف کردنشان زمان بیشتری باید صرف کرد. برخی از دلایل سیاهی دور چشم به شرح زیر می باشد:

  • کم آبی بدن : همه ما شنیده ایم که آب مایه حیات است، کمبود آب باعث می شود که رگ های خونی زیر پوست متورم شوند و رنگ پوست صورت به خصوص دور چشم سیاه و تیره گردد.
  • دخانیات : یکی از آسیب های مصرف دخانیات کاهش جریان خون در رگ های خونی است که این مورد نیز نقش مهمی در ایجاد چین و چروک و سیاهی دور چشم دارد.
  • آفتاب : از دیرباز اشعه های مضر آفتاب دشمن پوست انسان بوده اند، اشعه فرا بنفش یکی از مهم ترین دلایل تغییر رنگ پوست و آسیب دیدن ملانین های پوست می باشد. با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بدون محافظت دور چشم سیاه و تیره می گردد.
  • بیماری : بیماری های مختلفی از جمله مشکلات کلیه، معده، کم خونی، تیروئید، حساسیت های چشمی و ... با ایجاد اختلال در سیستم بدن می توانند دلیل سیاهی دور چشم باشند.

علاوه بر موارد ذکر شده می توان به کمبود ویتامین ها، استرس، عوامل ژنتیکی و ...به عنوان علت سیاهی دور چشم نیز اشاره نمود. با توجه به مطالب بالا در می یابیم افراد مختلفی از سیاهی زیر چشم، تیرگی، کبودی، چین و چروک و .... رنج می برند با ما همراه باشید که در ادامه این مقاله می خواهیم راهکارهایی در رابطه با رفع سیاهی دور چشم در اختیاران قرار دهیم. 

برای سیاهی دور چشم چی خوبه؟

یک سوال تکراری که بارها با آن مواجه شده ایم این است که برای سیاهی دور چشم چی خوبه؟ برای سیاهی دور چشم نیز مانند سایر مشکلات جسمی روش های علمی مدرن، خانگی و طب سنتی وجود دارد که تا حدودی برای حل این مشکل مفید بوده اند. روش های زیر نمونه های مختلفی از راه های رفع سیاهی دور چشم با روش های مختلف می باشد:

ابتدا به درمان سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی و روش های خانگی می پردازیم که متداول ترین آن ها به شرح زیر می باشد:

کیسه چای سرد برای رفع سیاهی دور چشم

کیسه های بابونه و چای سبز را در آب سرد قرار دهید و بگذارید چند ساعت در یخچال بمانند سپس به شکلی بر روی چشمانتان در حالت بسته قرار دهید که کیسه چای سرد حلقه ای کامل از بالا و پایین چشمتان را در بر بگیرد. روش کیسه چای سرد را چندین هفته به کار ببرید تا علاوه بر تیرگی، التهاب پلکتان نیز کاهش یابد.

کیسه چای سرد
استفاده از کیسه چای سرد برای رفع سیاهی دور چشم

روغن بادام تلخ برای رفع سیاهی دور چشم

افراد متعددی از روغن بادام تلخ برای درمان سیاهی دور چشم استفاده می کنند. روغن بادام تلخ حاوی ویتامین E می باشد و نحوه استفاده از آن به این صورت است که شب قبل از خواب نواحی تیره اطراف چشم را با این روغن مالش دهید و بدون این که بشویید بخوابید، برای تاثیر بیشتر باید به مدت طولانی و به صورت مداوم از این روغن معجزه آسا استفاده نمایید.

گلاب برای رفع سیاهی دور چشم

گلاب یک مایع خوشبو و طبیعی است که در منزل اکثر ما ایرانیان وجود دارد. موثر بودن گلاب در جوانسازی پوست از نظر پزشکان سنتی اثبات شده است و از آن برای از بین بردن سیاهی دور چشم نیز استفاده می شود. بهتر است شب ها پیش از خواب پنبه آغشته به گلاب را به اطراف چشمانتان بمالید و پس از 10 الی 15 دقیقه با آب سرد بشویید. این روش نیز مانند سایر روش های خانگی بهتر است به مدت چند ماه انجام شود.

زردچوبه برای رفع سیاهی دور چشم

زردچوبه یک آنتی اکسیدان های قوی در میان مواد طبیعی است که از خواص آن می توان به کاهش التهاب نیز اشاره نمود. از ترکیب زردچوبه و آب آناناس می توان یک ماسک سیاهی دور چشم تهیه نمود به این صورت که، یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با مقداری آب آناناس ترکیب کنید تا به صورت خمیر درآید سپس خمیر به دست آمده را به اطراف تیره دور چشم بمالید و پس از ده دقیقه به آرامی و با آب سرد شسشتو دهید. هر روز تا زمانی که به نتیجه دلخواهتان می رسید این ماسک را استفاده نمایید.

سیب زمینی برای رفع سیاهی دور چشم
سیب زمینی برای رفع سیاهی دور چشم

سیب زمینی برای رفع سیاهی دور چشم

سیب زمینی از خاصیت روشن کنندگی بالایی برخوردار است. یکی از بهترین ماسک های سیاهی دور چشم را می توان از سیب زمینی خام تهیه کرد، به این صورت که سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید سپس با پنبه تمیز اطراف چشم و سایر نقاط تیره پوستتان بمالید و پس از ده دقیقه با آب سرد شستشو دهید. لازم به ذکر است به جای سیب زمینی رنده شده می توانید حلقه های نازک سیب زمینی را بر روی چشمانتان قرار دهید به صورتی که پلک و اطراف چشم را کامل بپوشاند و پس از ده دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.

ماسک رفع سیاهی دورچشم
ماسک رفع سیاهی دور چشم

خیار برای رفع سیاهی دور چشم

خیار یکی از معجزه گران سلامت پوست صورت است و عامل نشاط و شادابی افراد می باشد. خیار را نیز مانند سیب زمینی می توانید رنده کنید و آب آن را به نقاط تیره اطراف چشمانتان بمالید و پس از چند دقیقه با آب سرد شستشو دهید یا اینکه حلقه های خیار را روی چشمان خود قرار داده و پس از اندک زمانی که چشمانتان استراحت کرد خیارها را برداشته و صورتتان را با آب سرد شستشو دهید.

بهترین کرم دور چشم
بهترین کرم دور چشم

بهترین کرم دور چشم

علاوه بر مواد طبیعی بالا قصد داریم در ادامه این مقاله طرز تهیه بهترین کرم دور چشم خانگی را به شما بیاموزیم. برای تهیه این کرم معجزه آسای دور چشم باید روغن ویتامین E؛ اسانس اسطوخودوس؛ ژل آلوئه ورا و روغن نارگیل از هرکدام یک قاشق چایخوری را با یکدیگر ترکیب نمایید و صبح و شب به اطراف چشمانتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید. لازم به ذکر است برای جلوگیری از فاسد شدن بهتر است هر بار که کرم دور چشم خانگی را تهیه می کنید به مدت یک هفته استفاده نمایید و در دوران مصرف درون یخچال نگهداری نمایید. به همین ترتیب به مدت دو الی سه ماه این کرم فوق العاده دور چشم را استفاده کنید تا به نتیجه دلخواهتان جهت رفع سیاهی دور چشم و برطرف کردن پف پلک چشم برسید.

در انتها امیدواریم اطلاعات مفیدی در رابطه با دلایل و روش های رفع سیاهی دور چشم در اختیارتان قرار داده باشیم، مایلیم این بار نیز تیجور را با نظرات خود در ارائه مقالات بهتر یاری دهید.

 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی