تهران

قوانین دستورالعمل ستاد کرونا برای عزاداری محرم 1400

دستورالعمل ستاد کرونا برای محرم 1400
با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و آمار بالای مبتلایان به کرونا در کشور ما، ستاد ملی مبارزه با کرونا طی برگزاری جلسه‌ای، قوانین لازم برای برگزاری هیئت‌های مذهبی، دسته‌های عزاداری و مراسم خانگی را اعلام کرد. این قوانین تصویب شده به نقل از وزارت کشور استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

قوانین دستورالعمل ستاد کرونا برای عزاداری محرم 1400

با فرا رسیدن ماه محرم 1400، امسال نیز مانند سال گذشته به علت اپیدمی ویروس کرونا، مراسم عزاداری، دست‌های سینه زنی و هیئت‌های حسینی با رعایت قوانین جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود که در صورت عدم رعایت این قوانین، از برگزاری مراسم برای حفظ سلامتی عزاداران جلوگیری می‌شود. طی جلسه‌ای در وزارت کشور قوانین برگزاری مراسم عزاداری محرم به صورت زیر اعلام شد.

دستورالعمل ستاد کرونا برای محرم 1400
دستورالعمل برگزاری مراسم محرم 1400

پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور اعلام کرد: در طی جلسه‌ای که مبنی بر مشخص کردن شرایط برگزاری جلسات عزاداری در محرم بود، معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا، آقای حسین ذوالفقاری با حضور دکتر ایرج حریرچی معاون‌کل و علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت کشور با تاکید بر اینکه متاسفانه وضعیت کرونا در کشور ما خوب نیست، گفت: در شرایط کنونی فقط با افزایش حداکثری رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنار سرعت در امر واکسیناسیون می‌تواند زمینه را برای کنترل و مهار بیماری فراهم سازد.

همچنین برای برگزاری مراسم عزاداری رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اعم از زدن ماسک برای همه افراد و رعایت فاصله اجتماعی ضروری است و اگر مراسم در فضای باز انجام شود، مانعی برای جلوگیری از آن نیست.

محرم 1400
مراسم محرم در فضای باز

ذوالفقاری با ابراز اینکه " تجربه خوبی در سال گذشته در برگزاری مراسم ماه محرم داشته‌ایم "، گفت: باید این تجربه موفق امسال هم با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی تکرار شود.

وی در ادامه گفت: امسال هم مثل سال گذشته ایستگاه‌های صلواتی دایر نخواهد شد و به‌عوض موکب‌های سلامت برای پخش ماسک مورد توجه قرار می‌گیرد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌های حسینی
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌های حسینی

رئیس بخش کمیته امنیتی کرونای کشور در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت که مراسم عزاداری خانگی به علت عدم تهویه مناسب و فاصله گذاری اجتماعی ممنوع است. لذا از تمامی مردم درخواست کرد که از برگزاری مراسم خانگی عزاداری محرم جدا خودداری کنند.

در بخش دیگری از صحبت‌‌های جلسه، معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه متولی تحقق سیاست‌های کرونایی در ایام ماه محرم، سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با کارهای فرهنگی و رسانه‌ای نسبت به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی‌تری داشته باشد.

رعایت فاصله اجتماعی در برگزاری مراسم محرم
رعایت فاصله اجتماعی در برگزاری مراسم محرم

امسال هم شبکه یک صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران مانند سال گذشته به طور کامل مراسم عزاداری امام حسین را به صورت حسینینه تلویزیونی ایران به طور کامل پوشش می‌دهد تا مردم بتوانند در خانه‌های خودشان از طریق آنتن شبکه یک به عزاداری بپردازند و همچنین شبکه‌های مختلف نیز در قالب مجموعه‌ها و سریال‌های ویژه ماه محرم 1400 نیز برنامه‌های مخصوص خود را در لیست پخش قرار دادند.

برنامه های محرم 1400 در تلویزیون
برنامه های محرم 1400 در تلویزیون

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی