تهران

خرید کفش مناسب باید ها و نباید ها

خرید کفش مناسب را چونه انجام دهیم
خرید کفش مناسب پای خود را چگونه انجام دهیم؟ در هنگام انتخاب کفش به چه نکاتی دقت کنیم

هنگام خرید کفش مناسب به چه نکاتی دقت کنیم

خرید کفش مناسب  برای هر فرد می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. همه ما کفشهایی را تجربه کرده ایم که پس از خرید پای ما را آزار داده باشد. تاول های پا و زخمهای دردناک پس از آن، بوی بد کفش، عدم تعادل هنگام راه رفتن، کمر درد یا زانو درد همه  اثراتی است که نشان می دهد هنگام خرید کفش مناسب ، انتخاب درستی نداشته ایم و به نکات مهمی در خریدمان دقت نکرده ایم. در ادامه به برخی نکات مهم هنگام خرید کفش اشاره خواهیم کرد:

کفش مناسب نباید پاهای شما را تحت فشار قرار دهد

کفش مناسب نباید پاهای شما را تحت فشار قرار دهد

 

کفش خوب کفشی است که هنگام پوشیدن پا را تحت فشار قرار ندهد و هنگام پوشیدن انگشتان پا در حالت طبیعی خود باشند و تغییر فرم ندهند و از طرفین پا را راحت باشد. کفش را پوشیده و چند بار آن را امتحان کنید.

در معذوریت فروشنده خرید نکنید. این حق طبیعی شماست که کفش راحت و مناسب خود را انتخاب کنید. با اصرار فروشنده مبنی بر خوب بودن کفش خرید نکنید. در نهایت این پای شماست که کفش را می پوشد نه پای فروشنده. حتما هر دولنگه کفش را بپوشید و با آنها راه بروید. نگران وقت فروشنده نباشید. فروشنده برای فروش کفش آنجاست.

هنگام خرید کفش به وضعیت جسمانی و بیماری های خود دقت کنید. اگر دیسک کمر یا کمر درد دارید از کفش طبی استفاده کنید. اگر اضافه وزن دارید کفش طبی بخرید و از پوشیدن کفشهایی که پاشنه های بلند دارند پرهیز کنید. اگر دیابت دارید حتما در ویژگی های کفش مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

به دلایلی مانند چاقی و اضافه وزن و بارداری،  سایز پای شما ممکن است کمی تغییر کند. همچنین  سایز کفشهای تولید شده توسط تولید کننده های مختلف نیز کاملا استاندارد نیستند. بنابر این سعی کنید سایز های بالا و پایین سایز اصلی خود را نیز امتحان کنید تا سایز کفش مناسب پای خود را بیابید.

خرید کفش مناسب را در زمان مناسب انجام دهید.صبح زمان مناسبی برای خرید کفش نیست. پاهای شما  در پایان یک روز کاری درحالت طبیعی خود قرار خواهند گرفت و پایان روز برای خرید کفش زمان مناسبتری است.   البته اگرصبح به اندازه کافی ورزش یا پیاده روی کرده باشید پاهای شما در وضعیت طبیعی خود قرار گرفته می توانید برای خرید کفش در صبح اقدام کنید.

کفش مناسب با جنس مناسب انتخاب کنید. جنس رویه کفش و زیره کفش که در بازار موجود است به شرح ذیل می باشد.

      کفش با رویه چرم طبیعی
      کفش با رویه چرم مصنوعی
      کفش با رویه پلاستیکی
      کفش با زیره چرم
      کفش با زیره PU (زیره پی یو) 
      کفش با زیره PVC (زیره پی وی سی)

رویه  با چرم طبیعی به دلیل وجود منافد طبیعی تبادل هوای بیشتری را با محیط بیرون کفش فراهم می کند و مناسبترین رویه و البته گرانتر می باشد. رویه های چرم مصنوعی و پلاستیک باعث تعرق پا و بوی بد پا می شوند.

اگر در دوران بارداری هستید کفشی انتخاب کنید که به پاها و کمر شما فشار زیادی وارد نکند. 

خرید کفش مناسب را متناسب با کاربری آن انجام دهید. مشخص کنید که کفش را برای چه فعالیتی می خواهید. کفش پیاده روی لازم دارید؟ کفش ورزشی  می خواهید؟ کفش مناسب هوای سرد می خواهید یا کفش مناسب هوای گرم ؟ کفش مجلسی یا کفش رسمی می خواهید؟

هنگام خرید کفش جورابی را بپوشید که با آن راحت هستید و معمولا می پوشید. نوع کفش و نوع جورابی که مناسب آن است را مشخص کنید. به عنوان مثال برای کفش های پاشنه بلند زنانه، جورابهای نازک و ظریف مناسب است و برای کفش های ورزشی و کفش های اسپورت جوراب های نخی مناسب می باشد.

و نکته آخر اینکه: مراقب قلب دوم خود باشید. پای شما قلب دوم شماست

 

 

 

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی