تهران

آشنایی با مدل های مختلف کفش مردانه

آشنایی با مدل های مختلف کفش مردانه
مدلهای کفش مردانه تنوع بالایی دارند که شاید کمتر به آن توجه کرده باشیم. در ادامه به برخی از معروفترین آنها اشاره می کنیم.

مدلهای کفش مردانه تنوع بالایی دارند، قطعا هنگام نگاه کردن به ویترین بسیاری از مغازه ها  بسیاری از آنها را دیده ایم و شاید از خود پرسیده باشیم که این مدل کفش چه اسمی دارد، آیا یک کفش رسمی است یا یک کفش مراسم خاص و کجاها پوشیده می شود. در ادامه به نام برخی از این مدل کفش های مردانه بیشتر آشنا می شویم.

 

کفش مردانه بروژ (Brogues Shoes)

در این مدل از کفشهای مردانه در قسمت پنجه ها و برش ها سوراخ های تزیینی وجود دارد، سوراخ بند ها و بند کفش به گونه ای ساخته شده است که یک فاصله ای را با قشمت تزیینی بالای کفش ایجاد کرده است. بیشتر در رنگهای مشکی، شکلاتی و بلوطی دیده می شود.

کفش مردانه بروژ
مدل کفش مردانه سگک دار

کفشهای مردانه سگک دار یا مانک استرپ(Monk Straps)

منظور از Monk Starps سگک هایی با بند های چرمی هست که در بالای کفش به جای بند کفش قرار گرفته است و برای بستن کفش مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ فلز این سگک ها می تواند نقره ای،طلایی یا برنجی باشد. کسانی که این نوع کفش ها را می پوشند باید رنگ فلز سگک کفش  را با رنگ سگک کمربند، ساعت مچی و دکمه های سرآستین خود ست کنند. این کفشها گرچه امروزه زیاد مد نیست ولی طرفدارانخاص خود را دارد.

مدل کفش مردانه سگک دار
مدل کفش مردانه سگک دار

 

 

کفش های مردانه کالج(loafer)

این مدل کفشهای مردانه بسیار راحت هستند و می توان آنها را هرجایی پوشید. بند ندارند و معمولا با شلوارهای جین یا کتان ست می شوند. میتواند از جنس چرم یا جنس جیر ساخته شده باشند. در این مدل از کفشهای مردانه، آنهایی که از جنس چرم ساخته شده باشند رسمی تر می باشند. سبک بودن و زیره لاستیکی و بی صرو صدابودن کفش هنگام راه رفتن از ویژکی ها بارز کفش های مدل کالج می باشد.

کفش های مردانه کالج(loafer)
کفش های مردانه کالج(loafer)

 

کفش های آکسفورد(Oxford Shoes)

کفش های آکسفورد به کفش هایی گفته می شود که قسمت انتهای کفش از قوزک پا بالاتر نباشد. این مدل کفش انواع مختلفی دارد مانند کفش آکسفورد اسپرت، کفش آکسفورد بند باز، کفش آکسفورد بند بسته، کفشآکسفورد زینی(saddle)، کفش آکسفورد کلیتی(kiltie)، کفش آکسفورد نوک بال(wingtip)، کفش های آکسفورد معمولا همیشه مد است و نگ مشکی آن با کت و شلوارهای رسمی به خوبی ست می شود. کفش آکسفورد بند بسته ، مرسوم ترین مدل کفش آکسفورد می باشد.

کفش های مردانه آکسفورد
کفش های مردانه آکسفورد

 

کفش‌ سر کلاهکی (cap toes)

این نوع کفش هم در واقع مدلی از کفشهای آکسفورد می باشد و در قسمت بالای کفش روی پنجه ها یک قطعه چرم اضافه دارد که در شکل ظاهری آن شبیه به یک کلاه دیده می شود. این قسمت می تواند ساده باشد یا با طرح های متنوعی تزیین شده باشد. هرچه قسمت کلاهی کفش ساده تر باشد کفش رسمی تر می باشد.

کفش‌ سر کلاهکی (cap toes)
کفش‌ سر کلاهکی (cap toes)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب مفید بود؟
6
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی