تهران

چگونه یک کراوات خوب بخریم

خرید کراوات
کراوات یک اکسسوری مهم می باشد که می تواند در زیبا جلوه دادن شما تاثیر گذار باشد. برای خریدکروات نکاتی وجود دارد که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شویم.

شاید خرید کروات کاری بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد. بویژه که کروات یک اکسسوری مردانه است و مردان معمولا در امر خرید حساسیت کمتری دارند. با توجه به تنوعی که در کروات وجود دارد همین خرید به ظاهر ساده نکاتی دارد که شمارا با برخی از آنها آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

کراوات پهن یا باریک
کراوات پهن یا باریک

چگونه یک کروات بخریم؟

 با فراگیر شدن اکسسوری کروات و با توجه به  تنوع بسیار بالایی در آن با توجه به طرح، رنگ و اندازه این اکسسوری به وجود آمده است  ممکن است در انتخاب و خرید آنها  سردرگم شویم و از خریدی که انجام می دهیم رضایت کافی را نداشته باشیم. در ادامه به برخی نکات مربوط به خریدکروات اشاره می کنیم.

1-یک کراوات مکمل انتخاب کنید
ست پیراهن و کراوات و یا ست لباس با کراوات، در صورتی امکان پذیر است که شما بتوانید در بین مدل های مختلف کراوات یا پاپیون که در بازار موجود هستند، مناسب ترین آنها را برای تکمیل ست لباس خود انتخاب کنید و هیچ وقت صرفا برای پر کردن کمد لباس خود خرید نکنید و در هنگام خرید این سوال را از خودتان بپرسید که ایا واقعا این کراوات می تواند با پیراهن یا کل تیپ من ست شود یا خیر؟

2-استفاده از گیره کراوات را فراموش نکنید!!

هدف اصلی از استفاده از گیره کروات نگه داشتن کراوات در جا و مکان مناسب به وسیله متصل کردن آن به لباس است.البته در طی گذشت سال های مختلف این مورد نیز مانند تمامی موارد تغییر کرده و هدف استفاده از این گیره ها معمولا استفاده از ویژگی های تزیینی آن می باشد و به عبارتی گیره کروات امروزه به عنوان یک المان تزیینی استفاده  می شوند.

استفاده از گیره کراوات
استفاده از گیره کراوات

3-کراوات پهن یا باریک؟؟
مورد دیگری که در انتخاب یک کراوات مناسب مطمئنا حائز اهمیت می باشد و حتما در هنگام خرید کراوات با آن برخورد خواهیم کرد، این است که باید از کراوات پهن استفاده کنیم و یا کراوات باریک.
اگر شما قصد استفاده  از کراوات برای استایل های کژوال را دارید به شما پیشنهاد می کنیم برای تکمیل ست لباس و استایل خود از کراوات های باریک و با عرض کم استفاده کنید. اما اگر شما قصد دارید از کراوات خریداری شده برای استایل های اداری استفاده کنید و یا می خواهید با آن به جلسات رسمی و مهم بروید برای اینکه تناسب استایل شما به هم نریزد بهترین گزینه انتخاب و خرید کراوات های پهن و با عرض بالا  می باشد.

4-به جنس کروات دقت کنید.
یکی از نکاتی که باید در خرید هر کالایی رعایت شود، دقت به جنس و کیفیت آن کالا می باشد.توجه کنید که توجه به جنس و کیفیت کالا تنها مختص به خرید کراوات نیست بلکه شما باید در تمامی خرید های خود این نکته رادر نظر داشته باشید و به آن عمل کنید تا بتوانید یک کالای خوب و مناسب خریداری کنید.
برند ها و شرکت های معتبر شما را با تمامی جزئیات و اطلاعات کراوات های خود آشنا می کنند. کراوات پشمی ، کروات ابریشمی و کروات نخی بهترین جنس کروات می باشند و قیمت کروات با توجه به جنس آنها متفاوت است که معمولا کروات ابریشمی بیشترین قیمت را دارد.

5-طرح کراوات
یکی از نکاتی که در ست لباس با کراوات و یا ست پیراهن و کراوات تاثیر گذار است، طرح و رنگ کراوات می باشد. بیشتر طرح ها و یا رنگ ها مناسب استایل و موقعیت های غیر رسمی و یا کژوال می باشند و نمی توان از آنها برای موقعیت های رسمی و اداری استفاده کرد برای مثال کراوات چهار خانه یکی از طرح هایی است که استفاده از آن در استایل های کژوال مناسب تر می باشد.
اما اگر شما قصد دارید کراواتی برای موقعیت ها و یا استایل های رسمی خود تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم از کراوات هایی با رنگ تیره استفاده کنید و یا حتی الامکان از کراوات های ساده(چه از نظر رنگ و چه از نظر طرح)استفاده کنید.

طرح کراوات
طرح کراوات

6-طول کراوات بی اهیمت نیست!!!

در بالا درباره کراوات پهن یا باریک و عرض کراوات برای شما توضیح دادیم ، حال شاید این سوال برای شما به وجود آمده باشد که آیا فقط عرض کراوات حائز اهمیت می باشد؟؟ و یا می پرسید: طول کراوات نیز به اندازه عرض آن اهمیت دارد؟؟ بطور کلی قانونی برای طول کراوات وجود دارد مبنی بر اینکه کراوات های آقایان باید تا نوک کمر بند آنها باشد و نه چند سانت بلند تر از آن و یا چند سانت کوتاه تر!! اما به حالتی دیگر می توان گفت که آقایانی که قد بسیار بلندی دارند در صورت تمایل می توانند از کراوات هایی با طول 140 سانتی متر استفاده نمایند. البته این مورد نیز بستگی به نوع استایل و یا سلیقه شما نیز دارد و نمی توان تنها با توجه به این قوانین کراوات انتخاب کرد.

کراوات چهار خانه
عنوان

کراوات به عنوان یک اکسسوری مهم در پوشش شما موثر است. باید در خرید کراوات به نکات بسیاری دقت کرد.در این مقاله شما را با برخی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید یک کراوات  رعایت کنید آشنا کردیم تا بتوانید با توجه به شرایط و نیاز خود یک کراوات خوب و زیبا انتخاب کنید و خود را نسبت به دیگر افراد متفاوت جلوه دهید. امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید و از آن استفاده نمایید و ما را با ارایه نظرات خود در بهبود آن همراهی نمایید.

مطلب مفید بود؟
7
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی