تهران

خبر بازگشایی مدارس 1400 از آبان ماه!

خبر بازگشایی مدارس 1400
با توجه به نزدیک شدن به ماه مهر 1400، اخبار مختلفی مبنی بر بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس درس به گوش می‌خورد. در این مقاله از تیجور جدیدترین خبرهای مربوط به بازگشایی مدارس را دنبال کنید.

خبر بازگشایی مدارس 1400 از آبان ماه!

با توجه به اینکه مدارس کشور طی دو سال گذشته به خاطر اپیدمی ویروس کرونا آنلاین برپا بود، امسال در آستانه نزدیک شدن به مهر سال 1400 و سال تحصیلی جدید اخباری مبنی بر بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس درس به گوش می‌خورد و این اخبار در حالی منتشر می‌شود که هنوز رفتار ویروس کرونا در سن زیر 18 سال به طور قطع در هیچ کجای دنیا مشخص نشده و وضعیت واکسیناسیون کودکان و نوجوانان نیز هنوز در حال تحقیقات جهانی است.

جناب آقای "محسن حاجی میرزایی" وزیر سابق آموزش و پرورش در تیرماه 1400 اعلام کرده بود که اگر وزارت بهداشت اجازه دهد و ایمنی کلی در سطح جامعه به واسطه واکسن زدن ایجاد شده باشد و همچنین تمامی معلمان و رانندگان تاکسی نیز واکسینه کامل شده باشند می‌توان مدارس را حضوری کرد اما خانواده‌ها نگران نباشند چون اولویت ما سلامتی همه دانش آموزان است.

باز شدن مدارس در مهر 1400
خبر بازگشایی مدارس در مهر 1400

اما به نقل از گزارش ایرنا: بسیاری بازگشایی مدارس را منوط به وضعیت کنترل بیماری در هفته‌های آتی و تصمیم دولت سیزدهم می‌دانستند. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز در برنامه پیشنهادی خود برای این وزارتخانه به تصمیم برای بازگشایی غیرمتمرکز مدارس اشاره و تاکید کرده که «تمهیدات آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس به نحو مناسب با رویکرد برنامه‌ریزی غیرمتمرکز » از جمله اقدامات فوری و اولویت دار در صورت اخذ رای اعتماد از نمایندگان مجلس در یک ماه پیش رو خواهد بود.

روز گذشته رئیس جمهور بر این رویکرد صحه گذاشت و در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس و پیشنهاد اعضاء، گفت که مقرر شده ابتدا تمام شرایط و زیرساخت‌های بهداشتی ضروری، نظیر تامین استانداردهای مطلوب سرویس‌های بهداشتی در مدارس، ایجاد امکان رعایت حداقل تراکم در کلاس‌های درس، تهویه کلاس‌ها، واکسیناسیون معلمان و کادر اداری، واکسیناسیون والدین دانش‌آموزان و در صورت تامین واکسن، واکسینه کردن آن دسته از دانش‌آموزان که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، انجام شده و سپس درباره دایر شدن حضوری کلاس‌های درس تصمیم‌گیری شود. " بر این اساس سال تحصیلی جدید از ابتدای مهر آغاز خواهد شد، اما آموزش حضوری تا فراهم شدن شرایط بهداشتی مقرر به تعویق خواهد افتاد و مصوبات این جلسه برای بررسی و تصویب در جلسه بعدی ستاد ملی مقابله با کرونا انجام خواهد شد. "

به گزارش ایسنا: علی رغم اهمیت غیرقابل انکار آموزش چهره به چهره و حضوری در رشد آموزشی، اجتماعی و روانشناختی دانش آموزان به ویژه در سال های اولیه تحصیل، به نظر می رسد با توجه به شرایط غیرقابل پیش بینی شیوع بیماری، صدور حکم قطعی برای بازگشایی حضوری مدارس امکان پذیر نیست، همانطور که بروز پیک پنجم کرونا نیز حساب و کتاب وزارت آموزش و پرورش را برای این تصمیم به هم ریخت و هرگونه اقدام برای بازگشایی حضوری مدارس از سوی دولت سیزدهم به تعویق افتاد.

مطلب مفید بود؟
3
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی