تهران

تصاویر هایفو تراپی قبل و بعد از هایفو

تصاویر هایفوتراپی قبل و بعد از انجام آن
هایفوتراپی یکی از روش های نوین جوانسازی پوست است که برای لیفت و سفت کردن پوست در نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مطلب تصاویری از قبل و بعد از انجام هایفو به همراه توضیحات مربوطه را ارائه می کنیم.

تصاویر هایفو تراپی قبل و بعد از هایفو

افزایش سن و پیری یکی از اتفاقاتی است که برای همه‌ رخ می‌دهد و  با افزایش سن پوست کیفیت خود را از دست می‌دهد و چین و چروک ها پدید می آیند. روش های زیادی برای از بین بردن چین و چروکها وجود دارد: از قبیل لایه برداری شیمیایی , میکرودرم , لیزر و غیره. هایفوتراپی هم یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های کارآمد و ایمن برای از بین بردن چین و چروکها و جوانسازی پوست است که در این مقاله با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

تصاویر هایفوتراپی
تصاویر هایفوتراپی


هایفو HIFU

هایفو یا (HIFU (High-Intensity Focused Ultrasound به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» است.
در گذشته بجز جراحی پلاستیک درمان موثری برای قسمتهای عمیق پوست (SMAS (superficial musculoaponeurotic system در دسترس نبود. اما امروزه روش های مختلفی برای این منظور بکار گرفته می شوند که هایفوتراپی از این روشهای محبوب و پرطرفدار است.
لایه اتصال دهنده عضلات به پوست(SMAS) به شکل یک بافت هم بند فیبروز در گردن و صورت هستند که حرکات عضلات از راه این لایه به پوست منتقل می شود. ایجاد چین و چروک های عمقی و شلی پوست در میانسالی از این لایه شروع می شود. در روش هایفو تراپی این لایه مورد هدف قرار گرفته  و هنگام عبور از سطح پوست انرژی امواج جذب پوست نشده و تغییر قابل توجهی در سطح پوست ایجاد نمی شود. در روش هایفو فرآیند جوان‌سازی برپایه‌ی رفتار طبیعی پوست بدن است.

تصاویر هایفو قبل و بعد
هایفوتراپی

هایفوتراپی صورت

در هایفوتراپی، دستگاه هایفو با استفاده از امواج متمرکز فراصوت (اولتراسوند)لایه‌ای از پوست (لایه SMAS) که در زیر لایه اپیدرم (لایه‌ی سطحی) قرار دارد را مورد هدف قرار داده و به آن انرژی وارد می‌کند. انرژی امواج فراصوت باعث می‌شود که دمای این لایه به سرعت افزایش یابد.
وقتی سلولها به دمای خاصی برسند(دما ی  70-80 درجه سانتیگراد )، دچار آسیب سلولی می شوند. آسیب به سلولها باعث تحریک تولید پروتئین های کلاژن می شود و با توجه به اینکه کلاژن ها وظیفه استحکام پوست را به عهده دارند، بنا براین هرچه مقدار کلاژن در بافت بیشتر می شود، آن بافت سفت‌تر می‌شود و نتیجه استفاده از این روش پوستی سفت، صاف و بدون چروک  است.

تصاویر هایفوتراپی
هایفوتراپی صورت

در تصویر فوق چروک های موجود در خط خنده و چانه با استفاده از روش هایفوتراپی برطرف شده و پوست صورت در این نواحی صاف و سفت تر شده است.
به دلیل اینکه امواج پر انرژی فرا صوت روی لایه خاصی متمرکز هستند، و در لایه های بالایی و پایینی ناحیه هدف  تاثیر گذار نیستند بنابراین به ماهیچه‌ها، اعصاب و دیگر سلول‌های پوست آسیبی وارد نمی‌شود.

تصاویر هایفوتراپی
هایفو صورت

در این تصویر از هایفو صورت، شاهد زاویه دار کردن فک و صورت با استفاده از هایفوتراپی هستیم. با مقایسه تصاویر قبل و بعد از انجام هایفو به راحتی می توان تغییرات محسوسی را مشاهده کرد.

تصاویر هایفو
هایفوتراپی صورت

با دقت و مقایسه دو تصویر بالا به راحتی می توان شاهد از بین رفتن غبغب و خطوط خنده و چین و چروک های موجود در صورت شخص شد که با استفاده از هایفوتراپی به انجام رسیده است.

تصاویر قبل و بعد هایفو
تصویر قبل و بعد از انجام هایفو

 همانگونه که در تصویر مشخص است با انجام هایفوتراپی چین و چروک های موجود در نواحی مختلف صورت تا حد قابل توجهی برطرف شده اند.


هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

این روش درمانی برای افراد بالای 30 سال با  سفتی پوست معمولی مناسب هستند و افراد بالای 25 سال هم برای پیشگیری از پیری پوست می توانند از این روش استفاده کنند.
با توجه به اینکه هدف اصلی از روش هایفو کاهش سرعت پیری است،  در متقاضیان جوان‌تر، پاسخ‌دهی به این درمان بیشتر است.
افرادی که پوستشان در نتیجه قرار گیری  در معرض اشعه خورشید و اشعه فرا بنفش دچار آسیب شده یا شل شدگی و افتادگی پوستشان بیشتر است، برای رسیدن به نتیجه دلخواه به چندین جلسه درمانی نیاز دارند.
هایفو تراپی برای افراد مسن‌تر که شل‌شدگی و افتادگی پوست در ناحیه‌ی گردن در آنها شدیدتر است  گزینه مناسبی نیست و احتمالاً نیاز به جراحی خواهند داشت. همچنین بیماری هایی مثل صرع ، مصرف داروهای  ضد انعقاد خون ،ترومبوز یا ترومبوفلبیت، پیس میکر قلبی ، وجود پروتز فلزی بزرگ در بدن،کاردیوپاتی، عفونت فعال در موضع ، بارداری و جراحت در پوست از موارد منع مطلق انجام هایفوتراپی می باشند.کسانی که در ناحیه‌ی هدف درمان دچار  زخم، عفونت، دیابت ، بارداری،آکنه‌های کیستی و یا  ایمپلنت‌های فلزی در دهان خود هستند، تحت درمان قرار نخواهند گرفت.
در طول مشاوره ، پزشک پوست شما را ارزیابی می کند و مناطقی را که برای استفاده از درمان با استفاده از هایفو مناسب است ، توصیه می کند.

تصاویر هایفو
 هایفوتراپی برای نواحی مختلف صورت

 

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی