تهران

10 پیشنهاد عالی برای اینکه آخر هفته خوبی داشته باشید

آخر هفته کجا بریم
آخر هفته ها فرصتی دوباره برای کسب انرژی و رهایی از روزمرگی‌ها و دغدغه‌های کاری است. هر چند تعطیلات آخر هفته کوتاه است اما، با یک برنامه ریزی مناسب می‌توان از آن بیشترین استفاده را کرد. اگر تمام آخر هفته‌ها در فکر این هستید که کجا بروید و یا چه سرگرمی داشته باشید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

10 پیشنهاد عالی برای اینکه آخر هفته خوبی داشته باشید

در این مقاله 10 پیشنهاد عالی برای تعطیلات آخر شما پیشنهاد می‌دهیم:

1گردش در طبیعت برای تعطیلات آخر هفته

در هر کجایی از دنیا که زندگی کنید، حتما مناطق زیبا و جاهای دیدنی و سرگرم کننده در محل زندگی‌تان یا اطراف آن پیدا می‌کنید. کافی است در اینترنت سرچی بکنید و برنامه یک صبحانه یا ناهار را برای تعطیلات آخر هفته در دل طبیعت بچینید. 
شاید برای شما هم سوال باشد که تعطیلات کجا بریم؟ اگر ساکن تهران هستید، مکان‌های زیر پیشنهاد ما به شماست. 

تعطیلات کجا بریم
دربند تهران
برنامه ریزی برای روز جمعه
روستای زرین دشت تهران
برنامه ریزی برای تعطیلات
کاخ موزه گلستان تهران
تعطیلات کجا بریم
پل طبیعت تهران

2. تماشای فیلم و سریال برای تعطیلات آخر هفته

سرگرمی تعطیلات آخر هفته خیلی از افراد، تماشای فیلم و سریال‌های مورد علاقه است. امروزه اپلیکیشن‌های تماشای فیلم و سریال آنقدر در دسترس و محبوب شده‌اند که در هر جایی که باشید، با یک گوشی هوشمند می‌توانید فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا کنید. 
اگر مدت‌هاست منتظر فرصتی مناسب هستید تا فیلم و سریال‌های معروف شده و پیشنهادات دوستان‌تان را تماشا کنید، این آخرین هفته بهترین فرصت است.

در روزهای سرد و بارانی پاییز، لذت تماشای فیلم مورد علاقه همراه با یک نوشیدنی گرم را از دست ندهید. 

کارهای سرگرم کننده در تعطیلات
تماشای فیلم و سریال در تعطیلات 

3. آشپزی کردن برای تعطیلات آخر هفته

آشپزی کردن یکی از لذت بخش‌ترین کارهای دنیاست، مخصوصا اگر قرار باشد برای مهمانان و عزیزان خود آشپزی کنید. همچنین آشپزی کردن یک تراپی و درمان رایگان برای بیماری‌ها و خستگی‌های روحی و روانی است. 
اگر سایر روزهای هفته به علت مشغله کاری مجبور شده‌اید غذاهای فست فود و بیرون یا سرد و مانده بخورید، آخر هفته، خودتان را به یک وعده غذای خانگی که خودتان آماده کرده‌اید، مهمان کنید.

تعطیلات چیکار کنیم
آشپزی در تعطیلات آخر هفته

4. مرور خاطرات قدیمی برای تعطیلات آخر هفته

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که عاشق مرور کردن عکس‌ها و فیلم‌های چندسال پیش هستید، آخر هفته‌ها بهترین فرصت است. می‌توانید فیلمی از تولد یا جشن و عروسی و... که سال‌هاست سراغ‌شان نرفته‌اید، انتخاب کنید و همراه با خانواده تماشا کنید، یا آلبوم عکس‌های کودکی‌تان را ورق بزنید و گذر سال‌ها و لحظه‌ها را تماشا کنید و با مرور کردن خاطرات قدیمی، قدر لحظه‌ها را بیشتر بدانید. 

سرگرمی تعطیلات آخر هفته
مرور خاطرات قدیمی در آخر هفته

5. ورزش کردن برای تعطیلات آخر هفته

بهتر است در تمام روزهای هفته، ورزش کردن را فراموش نکنید و آن را پای ثابت برنامه روزمره خود بدانید. اما اگر آنقدر مشغله کاری دارید که از ورزش کردن و تحرک بدنی در روزهای هفته غافل می‌شوید، لطفا آخر هفته‌ها را از دست ندهید. می‌توانید به پیست‌های پیاده روی و جاده‌های سلامت یا بوستان‌های اطراف محل زندگی‌تان بروید و در هوای آزاد ورزش کنید. 

تعطیلات چیکار کنیم
ورزش کردن در تعطیلات آخر هفته 

6. بازی‌های گروهی برای تعطیلات آخر هفته

انجام بازی‌های گروهی با اعضای خانواده بسیار لذت بخش است، مخصوصا کودکان طرفداران پر و پا قرص این بازی‌ها هستند. بازی‌های فکری، اسم و فامیل، بله و نه برعکس، منچ و حتی بازی‌های کامپیوتری که امروزه بسیار پرطرفدار هستند هم شما را سرگرم می‌کند و هم آخر هفته‌ای شاد برای کودکان و کودک درون خودتان می‌سازد. 

کارهای سرگرم کننده در تعطیلات
بازی های گروهی در آخر هفته

7. وقت گذراندن با خانواده برای تعطیلات آخر هفته

مهم نیست کدام سرگرمی را برای آخر هفته انتخاب کنید. آن چه اهمیت دارد این است این فرصت هر چند کوتاه را با خانواده بگذرانید. درست است که انسان به معاشرت با دوستان و تنهایی نیز نیاز دارد، اما بهتر است گاهی آخر هفته خود را به خانواده اختصاص دهید. سعی کنید تا حد امکان از فضای مجازی دوری کنید و با همسر و فرزند خود از هفته‌ای که گذشت و برنامه ریزی برای هفته آینده صحبت کنید. 

برنامه ریزی برای روز جمعه
تعطیلات آخر هفته در کنار خانواده 

8. رسیدگی به پوست و مو برای تعطیلات آخر هفته

تردد در هوای آلوده و استرس و مشغله فکری قاتل پوست و موی شماست. آخر هفته‌ها فرصتی مناسب برای رسیدگی به پوست و مو و وقت گذاشتن برای آن‌هاست. استفاده از ماسک‌های خانگی برای پوست، پاکسازی پوست و استفاده از روغن‌ها و جوشانده‌های مختلف برای مو که سازگار با پوست و موی شما باشند، از پیشنهادات جذاب آخر هفته است. رسیدگی به پوست و مو روحیه شما را بهتر می‌کند و باعث می‌شود هفته جدید را با شور و اشتیاق بیشتری شروع کنید. 

کارهای سرگرم کننده در تعطیلات
رسیدگی به پوست و مو در آخر هفته 


9. مطالعه کتاب و گوش دادن به پادکست برای تعطیلات آخر هفته

هر چند مطالعه کتاب باید در برنامه روزمره همه ما وجود داشته باشد، اما با وجود مشغله‌های کاری و اقتصادی برای بسیاری از افراد امکان آن وجود ندارد. یک کتاب با موضوع مورد علاقه انتخاب کنید و هر آخر هفته چند صفحه از آن را بخوانید. در پایان سال خواهید دید تعدادی از کتاب‌های مورد علاقه خود را با وجود مشغله‌های بسیار خوانده‌اید. اگر مطالعه کتاب برای‌تان دشوار است، گوش دادن به پادکست‌ها با استفاده از کتاب‌های صوتی راه حل بعدی است. خلاصه اینکه در دنیای امروز، راه‌های زیادی برای افزایش اطلاعات و مطالعه جدیدترین نوشته‌ها وجود دارد، پس از آن‌ها غافل نشوید. 

تعطیلات چیکار کنیم
مطالعه کردن در تعطیلات 

10. قرار ملاقات با دوستان صمیمی برای تعطیلات آخر هفته

دوستان قدیمی، گنجینه بسیاری از خاطرات و تجربه‌های مشترک هستند. در دنیای امروز متاسفانه روزمرگی‌ها و مشغله‌های کاری، فاصله زیادی بین دوستان انداخته است. اگر مدت طولانی است که دوستان خود را ملاقات نکرده‌اید و دلتنگ آن‌ها هستید، همین آخر هفته پیش رو یک قرار ملاقات با آن‌ها ترتیب دهید. 

تعطیلات کجا بریم
قرار ملاقات با دوستان در تعطیلات

مطلب مفید بود؟
14
6
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی