تهران

با این روش با چین و چروک صورت خداحافظی کنید

برطرف کردن چین و چروک های پوست
داشتن پوستی صاف، شفاف و بدون چروک بر زیبایی چهره بسیار تاثیر گذار است. اگر به دنبال روش‌هایی برای درمان چین و چروک‌های پوست صورت می‌گردید مانند ماساژ صورت، استفاده از ضدآفتاب و مواد طبیعی و خانگی، ادامه این مطلب را دست ندهید.

چین و چروک پوست صورت

به طور معمول با افزایش سن چین و چروک‌هایی بر روی پوست صورت ظاهر می‌شود که امری غیر قابل اجتناب است اما می‌توان سرعت پیدایش آن‌ها را کاهش بخشید و حتی آن‌ها را کم‌تر کرد. 

دلیل اصلی ایجاد چین و چروک روی پوست، کاهش تولید کلاژن و الاستین با افزایش سن است. این امر موجب می‌شود تا مقاومت پوست کم شده و نازک شود.

در این مقاله روش‌هایی برای کاهش و رفع چین و چروک‌های صورت را به شما ارائه می‌دهیم:

روش های کاهش و رفع چین و چروک

  • استفاده از ضدآفتاب در کاهش چین و چروک

بر اساس تحقیقات انجام شده استفاده از ضدآفتاب موجب می‌شود تا علائم پیری به تاخیر بیفتد و همچنین از آسیب رسیدن به پوست جلوگیری شود. اگر می‌خواهید پوستی جوان و زیبا داشته باشید، استفاده از ضدآفتاب و مرطوب کننده را در برنامه‌ی روزانه بگنجانید.

روش های محو کردن چین و چروک
فواید ضدآفتاب در چین و چروک صورت
  • کاهش مصرف قند و شیرینی جات

استفاده بیش از اندازه از قند و شکر بر سلامت پوست تاثیر مستقیمی دارد. همچنین استفاده‌ی زیاد از مواد غذایی چرب و سرخ شده باعث می‌شود تا پوست شما چروک شود. پس اگر به فکر زیبایی پوست‌تان هستید، از مصرف این غذاها خودداری کنید.

  • عدم استفاده از دخانیات

مصرف دخانیات باعث پیری زودرس می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، پوست افرادی که به دخانیات معتاد هستند و باقی افراد تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

رهایی از چین و چروک
مصرف دخانیات و چین و چروک صورت

یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌ها برای محو کردن و یا کاهش چین و چروک‌های صورت، استفاده از روغن نارگیل است. روغن نارگیل یک نرم‌کننده‌ی طبیعی محسوب می‌شود که مالیدن آن روی پوست، موجب می‌شود تا فاصله‌های موجود در اپیدرم پر شده و چین و چروک پوست هم کمتر شود. روغن نارگیل علاوه بر نرمی پوست بر حفظ رطوبت و جوانی آن هم کمک می‌کند. می‌توانید روغن نارگیل را از عطاری‌ها تهیه کرده و پس از شست و شوی صورت و خشک کردن آن، کمی از روغن نارگیل را روی پوست بمالید. قسمت‌هایی که چروک بیشتری دارد را کاملا ماساژ دهید تا روغن جذب آن قسمت‌ها شود. بهتر است هر شب این کار را انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

رفع چروک صورت
رفع چین و چروک پوست با روغن نارگیل
  • شستن مداوم صورت

شستن صورت باعث می‌شود تا آلودگی‌ها و ذرات گرد و غبار از روی پوست پاک شده و پوست تنفس داشته باشد. سعی کنید هر شب پیش از خوابیدن، صورت خود را برای 3 تا 5 دقیقه بشویید. همچنین اگر آرایش دارید، حتما پیش از خواب آن را از روی پوست پاک کنید چرا که این مواد به مرور زمان جذب پوست صورت شده و باعث چین و چروک می‌شوند. برای شستشوی صورت می‌توانید از مواد بهداشتی مخصوص شستشوی صورت استفاده کنید. توجه داشته باشید که نباید پوست صورت را محکم بمالید. علاوه بر آن سعی کنید از آب سرد و خنک برای شستشو استفاده کنید.

رفع چروک صورت
شستشوی مناسب پوست
  • فواید کاهش مصرف نمک در چین و چروک

غذاهای شور و خوش نمک شاید برای بسیاری از ما دوست داشتنی باشد اما باید بدانید که نمک باعث کاهش رطوبت پوست شده و موجب می‌شود تا خطوط ریز و چین و چروک‌ها روی پوست پدیدار شوند. برای جلوگیری از چروک شدن پوست، مصرف نمک را کاهش دهید و در طول روز آب بیشتری بنوشید.

  • فواید ماساژ صورت در چین و چروک

بر اساس تحقیقات انجام شده، ماساژ دادن پوست باعث می‌شود تا گردش خون بهتر جریان یابد و پوست سالم، جوان و براق شود. برای ماساژ صورت، می‌توانید صورت را با استفاده از روغن نارگیل کمی چرب کنید و سپس با استفاده از انگشتان دست به آرامی ماساژ دهید.

رفع چین و چروک صورت با ماساژ
فواید ماساژ صورت در چین و چروک
  • چای کیسه‌ای برای رفع چین و چروک دور چشم

اگر در اطراف چشم چین و چروک دارید می‌توانید یک چای کیسه‌ای را مرطوب کرده و آن را در یخچال قرار دهید. پس از چند ساعت آن را بیرون آورده و روی چشم قرار دهید.

  • استفاده از آب لیمو برای رفع چین و چروک دور چشم

لیموترش دارای اسید است که این اسید باعث می‌شود سلول‌های مرده از پوست جدا شده و چین و چروک پوست برطرف و پوست روشن‌تر شود. برای رفع چین و چروک دور چشم، آب یک لیموترش کوچک را گرفته و سپس با استفاده از یک پنبه آن را به دور چشم بزنید.

فواید لیموترش برای چین و چروک پوست
فواید لیموترش برای چین و چروک پوست
  • استفاده از گلاب برای رفع چین و چروک دور چشم

گلاب علاوه بر جوان سازی پوست، برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست نیز هم بسیار مفید است. شما می‌توانید روزانه گلاب را با استفاده از پنبه به پوست بمالید.

استفاده از گلاب برای رفع چین و چروک دور چشم
فواید گلاب برای چین و چروک پوست

 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی