تهران

پاکسازی صورت در ارایشگاه

پاکسازی صورت
برای اینکه پوستی جوان و شاداب داشته باشید بایستی در دوره های زمانی مشخصی نسبت به پاکسازی پوست در مراکزی که این کار را انجام می دهند حضور یافته و با مواردی چون مرطوب سازی پوست استفاده از انواع کرم ها و ماساژ پوست صورت اقدام به این کار کنید

پوست بعنوان سد دفاعی بدن محسوب می شود بخصوص اینکه بعد از بلوغ باید اهمیت بیشتری به این موضوع داد چرا که پوست در دفع سموم بدن و مواد زیان آور از طریق غدد عرق آور اقدام به این کار می کند.

پوست ها از طریق چربی ، جوش و رطوبت منافذی  دارد که نیازمند پاکسازی و تقویت کردن است این موضوع بعد از سن بلوغ که غدد چربی هم فعال می شود اهمیت بیشتری می یابد و با توجه به اینکه این غدد در نواحی سر و صورت می باشد باید برای پاکسازی این منافذ اقدامی جدی انجام داد پاکسازی پوست صورت می تواند به روش های مختلفی با کرم ها یا مواد متنوعی انجام می شود اما انجام پاکسازی صورت مراحل مشخصی دارد که در این مقاله خدمتتان ارائه می کنیم.

برای انجام این کار ابتدا باید آرایش های صورت را پاک کنیم تا منافذ پوست باز شود.بعد از اینکه پوست تمیز شد باید از یک کلینزر شیری یا کرمی و یا لوسیون ژله ای استفاده کنید و آن را به آرامی بر روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید . برای این کار می توانید از یک اسفنج یا پدهای آرایشی پنبه ای استفاده کنید.

منافذ پوست
پاکسازی منافذ پوست صورت

در ادامه باید یک آبرسان را بر روی دو پد پنبه ای بزنید و آن را بر روی چشم ها قرار دهید بعد از این باید میزان سفتی و انعطاف پوست را بررسی کنید تا چرب یا خشک بودن پوست مشخص شود و طبق نوع پوست مراحل را انجام داد.

بعد از این که نوع پوست مشخص شد نوبت به استفاده از کرم های لایه بردار و محصولات آنزیم های لایه بردار می باشد تا پوست قدیمی از بین رفته و پوست جدید و جوان جایگزین گردد البته باید این ماسک و کرم ها مدتی بر روی پوست بماند تا تاثیر خود را بگذارد.

و حالا با توجه به محصولی که استفاده شده است رطوبت و بخار بیشتری به پوست می رسد برخی مراکز برای این کار از یک تکیه پارچه مرطوب ولرم استفاده می کنند و برخی از بخار مستقیم آب برای باز کردن منافذ پوست و دفع آلودگی های پوست بکار می برند.

مرطوب کردن پوست
مرطوب کردن پوست با بخار و پارچه مرطوب 

در این مرحله جوش های سرسیاه و حتی ممکن هست جوش های سر سفید کوچک یا محو می شوند.

بعد از این کار شروع به ماساژ می کنیم که موجب جوان سازی و شاداب شدن پوست می شود که حتما برای این کار باید از روغن های مخصوص استفاده کرد که می توان بر روی شانه ها هم زد که فرد احساس ریلکسی کرد که این کار به تنفس بهتر پوست کمک می کند.

ماساژ پوست صورت
ماساژ پوست صورت با روغن مخصوص

در ادامه برای تنفس بهتر پوست باتوجه به نوع پوست ماسک مناسبی استفاده می شود مثلا برای پوست های چرب از ماسک خاک رس استفاده می شود تا چربی پوست را کنترل نماید برای پوست های خشک هم می توان از ماسک هایی استفاده کرد که بیشتر آبرسان هستند

حتی می توان گفت داشتن بدنی آرام و رها موجب داشتن پوستی زیبا و شاداب می شود که با ماساژ کل بدن بطور مستمر این امر می تواند اتفاق بیافتد

وقتی که می خواهیم ماسک را از صورت خود برداریم می توانیم از یک سرم تقویتی نیز روی پوست استفاده کنیم که می تواند لکه ها و التهابات پوستی را از بین ببرد، این حرکت برای کسانی که پوستی حساس دارند موثر است.

در انتها نیز می توان با استفاده از یک کرم لیفتینگ چروک های چشم و خط لبخند کناره های دهان را تا حد زیادی بهبود دهد.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی