تهران

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

همه چیز در مورد میکروبیلدینگ
میکروبلیدینگ یکی از روش های طراحی نیمه دائم برخی از اجزای صورت مانند لب ها و ابرو هاست. این روش به تازگی بسیار مرسوم شده و طرفداران زیادی هم دارد. در این مقاله بیشتر با این روش آشنا می شویم.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

زیبایی مدل ابروها موجب می‌شود تا چشم‌ها زیباتر به نظر برسند. به همین دلیل هم امروزه بسیاری از خانم‌ها به دنبال راه‌هایی برای پر تر کردن ابروهای خود و دادن فرم به آن ها هستند. روش‌های متفاوتی برای این کار مانند کاشت ابرو، فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ ابرو وجود دارد که در ادامه این مقاله شما را به طور کامل با روش میکروبلیدینگ ابرو آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

میکروبلیدینگ چیست؟

 میکروبلیدینگ ابرو که به انگلیسی microblading نوشته می شود و در فارسی به شکل های میکروبیلدینگ ابرو یا میکروبلدینگ ابرو نیز تلفظ یا نوشته می شود  شاید میکروبلاستیک واژه ملموس تری برای آن باشد به روشی گفته می شود که در آن با استفاده از وسیله ای شبیه به قلم که سر آن چندین سوزن دارد، فرد متخصص تارهای نازکی مانند موهای ابرو را مابین ابرو ها می کشد تا ابرو ها پر تر به نظر برسند و قاب زیباتری هم داشته باشند. این روش یک روش نیمه دائمی است که امروزه در بیشتر آرایشگاه های حرفه ای انجام می شود. جز میکروبلیدنگ، روش های مشابه دیگری نیز وجود دارند که در ادامه آن ها را نیز بررسی می کنیم.

میکروبلیدینگ ابرو و میکروپیگمنتیشن ابرو چه تفاوتی با هم دارند؟

این دو روش، دو روشی هستند که برای رفع نقص ها و ایراداتی که در ابروها وجود دارد، مثل شکستگی ابرو  یا کم پشتی ابرو  استفاده می شود. 

گاهی این دو روش به جای یکدیگر به کار می روند که دلیل آن هم وجود شباهت هایی مانند روش اجرا، رنگ، ظاهر، دوام و پایداری آنهاست . اما این دو روش تفاوت های اساسی نیز دارند.

در روش میکروپیگمنتیشن نقطه های رنگی مشابه روش تتو در ابرو ایجاد می کنند که پرپشت به نظر برسد یا شکستگی آن رفع شود. این روش رقابت زیادی با روش میکرو بلیدینگ یا میکرو بلاست دارد و در سال 2019 تبدیل به یکی از محبوب ترین روشها شده است. میکرو پیگمنتیشن یک روش  نیمه دائمی است. تصویر زیر یک نمونه از نتیجه میکرو بلیدنگ را نشان می دهد.

میکروپیگمنتیشن
نتیجه یک نمونه میکروپیگمنتیشن

در روش میکروبلیدینگ با استفاده از ابزار مخصوص که سوزن ریز بر روی آن مستقر می شود و تقریبا شبیه تیغ جراحی عمل می کند یک برش های ریزی به صخامت کاغذ یا ابرو بر روی پوست ابرو و در قسمت های کم پشت ایجاد می شود و سپس بوسیله رنگدانه ها مشابه ابرو پر می شود. که باعث می شود نتیجه طبیعی تر به نظر برسد. روش میکرو بلیدینگ نیز مشابه روش میکرو پیگمنتیشن یک روش نیمه دایمی است ولی ماندگاری آن نسبت به روش میکرو پیگمنتیشن کمتر است. در شکل زیر یک نمونه از کاری که به روش میکرو بلیدینگ انجام شده است مشاهده می شود. 

نمونه کار میکرو بلیدینگ
نمونه کار میکرو بلیدینگ

وسایل میکروبلدینگ
میکروبلیدینگ ابرو


تفاوت میکروبلیدینگ و فیبروز

عدد فی (1.68) یکی از عدد هایی است که توسط یک تاتوکار صربستانی برای تناسب بین ابرو ها کشف شده است. کلمه ی فیبروز هم که متشکل از دو کلمه ی فی و بروز (به معنی ابرو) است، به همین معنی است. در این روش دیگر سلیقه ی مشتری برای کار در نظر گرفته نمی شود و با توجه به نسبت طبیعی عدد فی ابروها طراحی می شوند. 

همان طور که مشخص است، تنها فرق روش فیبروز با دیگر روش ها در طراحی ابرو ها است و در واقع یک روش نیست و اجرای آن با استفاده از همان دستگاه می کرو بلیدینگ انجام می شود.

ترمیم فیبروز ابرو
میکروبلیدینگ فیبروز

میکروبلیدینگ لب 

در میکرو بیلدینگ لب هم مانند میکروبیلدینگ ابرو رنگدانه ها به داخل پوست لب تزریق می شوند تا لب ها خوش رنگ تر و خوش فرم تر به نظر برسند. در این روش رنگدانه ها وارد غشا میانی پوست لب می شوند و تا مدت زمان موقت چند ساله باقی می مانند. این کار هم بسیار تخصصی می باشد و هر فردی نمی تواند آن را انجام بدهد. پس اگر قصد انجام چنین کاری دارید، به دنبال یک متخصص حرفه ای بگردید.

میکروبیلدینگ لب ها
میکروبیلدینگ برای لب ها

مراقبت بعد از میکروبلیدینگ ابرو

برای ماندگاری بهتر میکروبیلدینگ و جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی، توصیه می کنیم مراقبت های زیر را پس از میکروبلیدینگ انجام دهید.

  1.  اطراف ابروهای تان را با استفاده از پنبه و سرم های نمکی، تمیز نگه دارید.
  2. معمولا پس از میکروبیلدینگ، کرم یا پماد هایی به فرد داده می شود. اگر برای شما هم چنین پماد یا کرمی تجویز شده است، به طور مرتب و با توجه به دستور عمل آن، از آن استفاده کنید.
  3. سعی کنید تا یک هفته پس از میکروبیلدینگ، از خیس کردن و آب زدن به اطراف ابروهای تان خودداری کنید. 
  4. برخی از خانم ها پس از میکروبیلدینگ متوجه تیرگی بیش از حد ابروها می شوند و به همین دلیل هم به دنبال راهکاری می گردند تا از تیرگی آن ها بکاهند. توجه داشته باشید که حدود 30 درصد از رنگ میکروبلیدینگ به مرور زمان از بین می رود و حالت طبیعی پیدا می کند، پساز دستکاری کردن ابروها جدا خودداری کنید. 

  5. سعی کنید تا وقتی که ابروهای تان به طور کامل ترمیم نشده اند، در معرض نور خورشید قرار نگیرید و یا از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید، چرا که نور خورشید موجب می شود تا رنگدانه ها از بین بروند.

شستن ابرو بعد از میکروبلیدینگ
زدن پماد بعد از میکروبلیدینگ

عوارض  میکروبلیدینگ

تا اینجا به طور دقیق با میکروبلیدینگ و دیگر روش ها آشنا شدیم. در اینجا می خواهیم برخی از عوارضی که امکان دارد برای افراد روی بدهند را بررسی کنیم. توجه کنید که این عوارض ممکن است برای شما اتفاق نیفتد. 

هنگامی که رنگدانه ها از طریق سوزن وارد پوست قسمت ابرو می شوند، بدن این رنگدانه ها را به عنوان یک تهدید در نظر می گیرد و گلبول های سفید را به جنگ با آن ها می فرستد! همین موضوع هم باعث می شود تا به عفونت های پوستی، سرخی پوست، چرک و در مواردی اگزاما دچار شوید.

از طرف دیگر، اگر در مکان های مناسب و حرفه ای که به بهداشت اهمیت می دهند، به میکروبلیدینگ اقدام نکنید، امکان دارد به دلیل استفاده نکردن از سوزن و وسایل استریل، به عفونت و بیماری های پوستی و حتی بیماری های واگیر دار مانند ایدز، هپاتیت، کزاز، سل و... که از طریق سوزن منتقل می شوند، دچار شوید. پس یا خودتان سوزن را تهیه کنید و یا از فرد متخصص بخواهید سوزن ها را تعویض و یا استریل کند.

توجه کنید که اگر به بیماری های نقص ایمنی بدن دچار هستید، بهتر است که از خیر میکروبلیدینگ بگذرید!

عوارض جانبی میکروبیلدینگ
میکروبیلدینگ چه عوارضی دارد

 برخی سوال متداول در مورد میکروبلیدینگ

آیا میکروبلیدینگ همراه با درد است؟

از آنجایی که این کار با وسیله ای انجام می شود که دارای چندین سوزن است، باعث ایجاد کمی درد و سوزش می شود، اما برخی از افراد متخصص از بی حسی های جزئی استفاده می کنند تا فرد درد را احساس نکند.

آیا همه می توانند از میکروبلیدینگ استفاده کنند؟

تقریبا همه ی افرادی که مشکل جسمانی خاصی ندارند، می توانند میکروبلیدینگ کنند اما برخی افرادی که در زیر نام برده شده اند، بهتر است که از این روش استفاده نکنند.

  • کسانی که قبلا عمل پیوند اعضاء داشته اند.
  • خانم های باردار و یا کسانی که در دوران شیردهی به سر می برند.
  • افرادی که به اسکار های کلوئیدی و بیماری های پوستی در آن ناحیه دچار هستند.
  • کسانی که به بیماری هایی مانند سرطان، اختلال در گردش خون، بیماری های خود ایمنی، هپاتیت، سرع و بیماری های کبدی.
  • افرادی که از دارو های رقیق کننده ی خون استفاده می کنند

به طور کلی گروه هایی که در بالا گفته شد، بهتر است که از میکروبلیدینگ استفاده نکنند، اما اگر شما به بیماری هایی که در بالا هم گفته شد مبتلا نیستید، بهتر است از یک متخصص پوست مشاوره بگیرید.

دوام میکروبیلدینگ چقدر است؟

نمیتوان به طور قطع یک زمان مشخص را برای همه ی میکروبیلدینگ ها اعلام کرد، چرا که میکروبیلدینگ به عوامل متفاوتی از جمله رنگ مورد استفاده، میزان مهارت شخص، نوع پوست و ... بستگی دارد. اما به طور کلی این روش می تواند تا یک سال به طور مناسبی روی پوست باقی بماند. البته پس از این مدت پاک نمی شود، بلکه کم رنگ تر می شود و شما می توانید برای ترمیم ابرو اقدام کنید.

میکروبیلدینگ ابروها
مدت زمان ماندگاری میکروبلیدینگ

زمان انجام میکروبلیدینگ چقدر می باشد؟

زمان انجام میکروبلیدینگ بستگی به نوع ابروهای شما و طرح مورد نظرتان متفاوت است اما به طور کلی این کار حدود 1 ساعت به طول می انجامد.

قیمت میکروبلیدینگ چقدر است؟

قیمت میکروبلیدینگ  ابرو به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد مثل نوع کار، نوع دستگاه، نوع رنگ استفاده شده و ... قیمت این کار در تهران از حدود 100 هزار تومان تا 1 میلیون و 200 هزارتومان متغیر است.

مطلب مفید بود؟
77
8
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی