تهران

کاشت ابرو از سیر تا پیاز

هر آنچه که باید درباره کاشت ابرو بدانید
کاشت ابرو امروزه یکی از روش های مناسب برای افرادیست که به دلایل مختلف ابروهایشان را از دست داده اند یا دچار کم پشتی ابرو شده اند. در این مطلب به روش های مختلف کاشت ابرو، مراقبتهای بعد از کاشت، بروز عوارض احتمالی خواهیم پرداخت.

کاشت ابرو از سیر تا پیاز

ابرو یکی از قسمت‌های مهم صورت هر فرد است که تاثیر زیادی در زیبایی کلی چهره افراد دارد. فرم ابرو، پرپشتی، مرتب بودن و مدل ابرو در بانوان به نسبت آقایان با اهمیت‌تر می‌باشد. ریزش مو و ابرو یکی از مشکلاتی است که امروزه رواج بیشتری پیدا کرده و همین امر بیشتر بانوان را به سوی انجام اعمالی مانند تاتو و هاشور ابرو سوق داده است. اما این روش ها باعث شده اند که ابرو از حالت طبیعی خود خارج شده و معایبی همچون مصنوعی جلوه دادن ظاهر ابرو، درد و عوارض احتمالی و بکار بردن مواد شیمیایی را به همراه داشته باشد.
امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و رونق استفاده از آن در زمینه های مختلف کاشت مو و ابرو نیز برای افراد کم مو  یا  فاقد ابرو یا دارای ابروی کم پشت مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش ابروها طبیعی و قابل رشد خواهند بود. تکنیک ها و روش های استفاده شده در کاشت ابرو همانند کاشت مو دارای ظرافت و اصول خاصی در حین انجام کار است و این کار باید توسط متخصصین این حوزه انجام گیرد.

کاشت ابرو

کاشت ابرو 

در تعریف کاشت ابرو می توان گفت که کاشت یا پیوند ابرو به عملی اطلاق می گردد که در آن موهای مورد نیاز از بغل گوش (بخاطر نرمی و لطافت این قسمت) برداشته شده و در امتداد ابروهای طبیعی فرد کاشته می شوند. لازم به ذکر است که بعد از کاشت ابرو فرد دچار ریزش شدید در ناحیه ابرو می شود که این امر تا حدودی طبیعی بوده و نباید نگران شد و به تدریج با گذشت سه تا حداکثر 9 ماه ابرو شروع به رشد می کند.
کاشت ابرو در حال حاضر با روش های مختلفی صورت می گیرد که در ادامه به انواع روش کاشت ابرو ، مزایا و معایب، هزینه و نکات مهم آن و عوارض احتمالی و ترمیم ابرو پرداخته خواهد شد.

کاشت ابرو
کاشت ابرو


روش های کاشت ابرو

روش FUT یکی از نخستین روش های کاشت ابرو شناخته می شود. وجود مشکلاتی مانند جراحی، درد و خونریزی، جلسات متعدد، بخیه  باعث شد که این روش خیلی زود منسوخ شود. FUE روش دیگری است که عوارض روش قبلی را نداشته و در آن کاشت ابرو را مطابق با آناتومی و مهندسی خاص خط رویش ابرو طراحی کرده و به اجرا در می آورند. عدم نیاز به دوران نقاهت، نبود تورم و کبودی و پف زیر چشم از مزایای کاشت ابرو به روش اف یو ای هستند.

همه چیز درباره کاشت ابرو
روش های کاشت ابرو


ضمنا این روش می تواند برای افرادی که قبلا برای ابروهای خود تتو یا هاشور انجام داده اند گزینه مناسب و کاربردی است. روش FUG نیز روش دیگری برای کاشت ابرو است که مناسب برای افرادیست که به کم مویی زیادی در ابرو دچار شده اند. برداشت در این روش به شکل دسته جمعی یا خطی از محل مورد نظر انجام گرفته و سپس کاشت ابرو صورت می گیرد.
تفاوت کاشت ابرو در روش FUG با FUE در نحوه برداشت و تراکم مو برای کاشت است. هم چنین 80 درصد احتمال رشد ابرو در روش FUE و 90 درصد برای روش FUG در نظر گرفته می شود به علاوه زخم و درد در روش FUE نسبت به روش FUG بیشتر است.


کاشت ابرو با روش SUT

برداشت فولیکول های مو به صورت دانه ای و تکی و با استفاده از دستگاه های اتوماتیک و سوزن های خیلی ریز نحوه کاشت ابرو با روش SUT است. در حین انجام برداشت مو با این روش احتمال خیلی کمی برای تخریب گرافت های مو وجود دارد و هم چنین آسیبی به فولیکول های مو نمی رسد. 
از مزایای این روش می توان به بیهوش نکردن بیمار، نبود نیاز به تیغ جراحی، باقی نماندن جای زخم و اسکار، برش ندادن پوست سر و برداشت تکی، نبود عوارض ناشی از برداشت و کاشت مو، تراکم کاشت موی بیشتر، وجود خط طبیعی ابرو و مو، کاربرد تکنولوژی روز دنیا، نبود درد و خونریزی و نهایتا اینکه کاشت ابرو در این روش یک یا نهایتا 3 تا 4 جلسه زمان می برد.

سیر تا پیاز کاشت ابرو
کاشت ابرو با روش SUT


هزینه کاشت ابرو

کاشت ابرو یک کار تخصصی است که نیاز به مهارت و ظرافت و تکنیک مناسب داشته و تجربه و حاذق بودن پزشک اهمیت زیادی دارد که همین موارد خود باعث بالاتر رفتن هزینه کاشت ابرو خواهد شد و این موارد به علاوه روش های مورد استفاده در کاشت هزینه کلی را مابین 1 میلیون تا 5 میلیون متغیر می کند.


مراقبت های بعد از کاشت ابرو

  • طی بیست و چهار ساعت اولیه کاشت ابرو باید از شست و شوی آن اجتناب کرد.
  • از تماس مستقیم آب با ابرو جلوگیری شود در دو سه روز اول نباید به سونا، استخر، جکوزی و حمام بروید.
  • از آب داغ جهت شستو شوی ابرو بعد از کاشت خودداری کنید.
  •  از فعالیتهایی که باعث تعریق می شوند اجتناب کنید.
  •  از تماس مستقیم ابروها با نور خورشید جلوگیری نمایید.
  •  بعد از گذشت دو هفته می توانید به راحتی شست و شوی ابروها را انجام دهید.
  • ابرو را نخارانید. از شامپوی بچه برای شست و شوی ابرو استفاده نمایید، زمان خشک کردن ابرو با حوله خشک به آنها فشار وارد نکنید، برای شست و شو از یک اسفنج با فشار ملایم استفاده نمایید.

 

همه چیز درباره کاشت ابرو
مراقبتهای بعد از کاشت ابرو


عوارض احتمالی کاشت ابرو

در کل می توان گفت که کاشت ابرو عوارض کمتری نسبت به روش های دیگر مثل تاتو یا دیگر تکنیک های جدید دارد اما عوارضی مانند عفونت، زخم یا بی حسی می تواند ایجاد شود هر چند که این عوارض خیلی نادرند و خطر جدی بوجود نمی آورند.
معمولا بعد از انجام کاشت مقداری خونریزی در ابروها ایجاد می شود که خیلی زود رفع می گردد.
احساس خارش ابرو نیز ممکن است دو سه روز طول بکشد اما در صورتی که بیش از این طولانی شود احتمالا محل کاشت عفونی شده و بایستی به متخصص مراجعه شود. مشکل خارش ابرو را می توانید با پمادها برطرف کنید که باید روی محل کاشت در طی شبانه روز بمالید.

همه چیز درباره کاشت ابرو
روش های کاشت ابرو

نکات آموزشی برای کاشت ابرو

افراد دارای موی سر صاف بهترین افراد جهت گرفتن مو  برای کاشت ابرو هستند موهای مجعد نمی توانند گزینه مناسبی برای کاشت ابرو باشند.
کاشت ابرو شامل سه مرحله می شود: تاج ابرو (head)، بدنه ابرو (body)، دم ابرو (tail). هر یک از این مراحل دارای نکاتی هستند که بایستی در حین کار رعایت شوند، در مرحله کاشت تاج ابرو بایستی موها را با زاویه ای مناسب و رو به بالا خواباند تا از ایجاد حالت عمودی در ابروها جلوگیری شود، در بخش کاشت بدنه ابرو نیز باید از سمت تاج ابرو زاویه خواباندن موها به تدریج به سمت دم ابرو کاهش یابد و موها با زاویه صفر درجه به شکل مماس در پوست کاشته شوند.
اغلب کاشت ابرو را برای کسانی توصیه می کنند که به دلایل مادرزادی، بیماری، عفونت یا برداشتن بیش از حد، ابروهایی کم پشت داشته و یا ابرویی ندارند.
برای کاشت ابرو از نواحی اهدا کننده موی سر استفاده می کنند تا زمانی که موی این ناحیه به ابرو پیوند بخورد و رشد ابرو دائمی باشد باید ماهی یکبار کوتاه شود.
مراحل کاشت ابرو بر خلاف تصور رایج، به نسبت ساده بوده و نیاز به بستری در بیمارستان ندارد و تحت بیهوشی موضعی انجام می گیرد.
فاصله موهای کاشته شده در ابروها بایستی کمتر باشد تا جلوه ابرو صاف و کامل به نظر برسد.
افرادی که کاشت ابرو انجام می دهند باید در نظر داشته باشند که چون موهای کاشته شده ابرو از مناطقی غیر از ابرو برداشته می شوند و در اثر جابجایی رشد موها کاهش می یابد حداقل حدود 6 تا 9 ماه باید صبوری کنند تا کاشت ابروهایشان نتیجه دهد.


سوالات رایج در باره کاشت ابرو


کاشت ابرو چگونه انجام می گیرد؟

کاشت ابرو متدی است که در آن موهای پشت گوش را به روش FUT بر می دارند.
 ابتدا پوست را به ابعاد 1.5 سانت در 5 سانت برداشته و در این پروسه موها تار به تار در زیر میکروسکوپ طی دو سه ساعت برداشته می شوند بعد این موهایی که حدود 2 الی 3 سانتیمتر طولشان است و خواب و جهت رشد آنها مشخص است در ناحیه ابرو کاشت می شوند اولین مرحله از کاشت ابرو مرحله طراحی مدل آن است که همه تحت کنترل و هدایت پزشک و بیمار صورت می گیرد. کل مدت کاشت ابرو حدود 5 ساعت زمان می برد.


آیا می توان نتایج حاصل از کاشت ابرو را دائمی دانست؟

کاشت ابرو کاملا واقعی بوده و این موهای کاشته شده نسبت به موهای ابروی طبیعی رشدی سریع خواهند داشت و رشدشان معادل رشد موی سر می باشد و در طول هفته نیاز به یک یا دوبار قیچی کردن و مرتب کردن خواهند داشت.


آیا پروسه کاشت ابرو دردناک است؟

کاشت ابرو تقریبا مانند کارهای دندانپزشکی تحت بی حسی موضعی انجام می شود و عمل کاشت بعد از ترزیق لیدوکائین و بی حسی صورت می گیرد.


بعد از انجام کاشت ابرو چه موقع می توان به فعالیت های روزمره برگشت؟

در کل بنا به گفته متخصصان این حوزه، بعد از طی سه روز از انجام کاشت ابرو می توانید کار و فعالیتهای روزمره خود را از سر بگیرید.

 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی