تهران

میکروپیگمنتیشن چیست

میکروپیگمنتیشن و کاربرد های آن
در این مقاله به طور کامل میکروپیگمنتیشن و کاربرد های آن را برای شما توضیح می دهیم. اگر اطلاعی در مورد این روش ندارید، خواندن این مقاله به شما توصیه می شود.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

بسیاری از خانم ها دوست دارند تا همیشه آراسته باشند و برای همین هم به آرایش و مواد آرایشی مختلف روی آورده اند. وقت گیر بودن این فرایند باعث می شود تا خانم ها دنبال روشی باشند تا در آن آرایش نیمه دائمی بر روی بعضی از اجزای صورت مانند پشت چشم ها و لب ها انجام دهند. یکی از این روش ها میکروپیگمنتیشن است.

میکروپیگمنتیشن یک روش جدید برای آرایش نیمه دائمی اجزای مختلف صورت است که در آن ریزدانه های رنگی به زیر پوست تزریق می شوند. از این روش برای رنگی کردن لب ها، ابرو ها، طراحی خط رویش مو و غیره استفاده می کنند.

کاربرد های میکروپیگمنتیشن
کاربرد های میکروپیگمنتیشن

 

میکروپیگمنتیشن از زیبایی تا درمان

متد میکروپیگمنتیشن تنها به امور زیبایی محدود نمی شود و از آن در موارد درمانی متفاوتی مانند درمان بیماری هایی مثل پیسی، ترمیم جای زخم و اسکار ها و کلوئید هم استفاده می شود. از محبوب ترین کاربرد های پزشکی میکروپیگمنتیشن، می توان به میکروپیگمنتیشن سر و اصلاح زخم های جراحی پلاستیک و بازسازی هاله برست در مواردی مانند عمل تخلیه ی برست در سرطان اشاره کرد. در ادامه بیشتر به کاربرد های میکروپیگمنتیشن می پردازیم.

 

کاربرد های میکروپیگمنتیشن

 

میکروپیگمنتیشن سر

در روش های پزشکی میکروپیگمنتیشن به عنوان کاشت رنگدانه ها در زیر پوست تعریف می شود. با این که میکروپیگمنتیشن در حوزه های زیبایی کاربرد های بسیاری دارد، اما در پزشکی بیشتر برای طاسی سر و کم پشتی موهای سر و ترمیم خط رویش مو ها استفاده می شود. 

در روش های میکروپیگمنتیشن سر، رنگدانه های تیره با استفاده از دستگاهی که سر آن سوزنی ظریف دارد؛ طوری بین قسمت های خالی موها و با سرعت تزریق می شود که قسمت های طاس سر را می پوشاند و باعث می شود تا موها پر پشت تر و زیباتر به نظر برسند. این روش بیشتر برای آقایان کارآمد و مناسب می باشد. 

میکروپیگمنتیشن سر
کاربرد های میکروپیگمنتیشن سر

پیش تر روش های مشابه میکروپیگمنتیشن مانند تاتو و خالکوبی برای این کار وجود داشتند که خطراتی مانند ابتلا به بیماری های واگیردار مانند ایدز و ... را به همراه داشتند اما امروزه با روش میکروپیگمنتیشن هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد. همچنین دستگاهی که میکروپیگمنتیشن با آن انجام می شود، کاملا امن است و همراه با بی حسی موضعی است.


میکروپیگمنتیشن لب

میکروپیگمنتیشنی که برای لب ها انجام می شود، از هدف هایی مانند ایجاد حالت دوباره برای لب ها و خوش فرم کردن آن ها، تقویت و زیباتر کردن زنگ لب ها و اصلاح تقارن آن ها صورت می گیرد. همچنین افراد می توانند از این روش برای ترمیم مشکلاتی که در اثر تصادفات و یا مشکلات مادرزادی (مانند افرادی که به مشکل لب شکری دچار هستند) به وجود آمده اند، استفاده کنند. 

شاید فکر کنید که پس از میکروپیگمنتیشن لب های تان به قدری رنگ خواهند گرفت که دیگر به رژ لب و خط لب نیازی نخواهید داشت، اما این گونه نیست و میکروپیگمنتیشن به لب ها تم رنگی می دهد تا رنگ پریدگی آن ها پیدا نباشند. البته میکروپیگمنتیشن لب ها، صورت شما را آراسته تر می کند و خطوط و حالت لب ها را زیباتر می کند اما نباید از آن توقع رنگی مانند رنگ رژلب های پررنگ تان را داشته باشید!

میکروپیگمنتیشن لب ها
میکروپیگمنتیشن برای لب ها

میکروپیگمنتیشن ابرو

در میکروپیگمنتیشن ابرو، قسمتی از پوست که قرار است میکروپیگمنتیشن روی آن انجام شود، ابتدا بی حس می شود و سپس با یک مداد قسمت هایی که قرار است ترمیم شوند، مشخص و طراحی می شوند. سپس با استفاده از یک دستگاه شبیه به قلم که سر آن سوزن دارد و سرعت آن قابل تنظیم است، رنگدانه ها خیلی ظریف و مشابه با تارهای ابرو وارد لایه ی دوم پوست می شود. بعد از این کار رنگ ابرو ها بسیار پر رنگ می شود و ممکن است شما را کمی دلزده و ناراحت کند، باید بدانید که این رنگ به مرور زمان از بین می رود و حالت طبیعی به خود می گیرد. 

این روش به دلیل مزایایی مانند بهداشتی و کم خطر بودن نسبت به روش های مشابه مانند تاتو، رواج بیشتری یافته است. میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ در اجرا شباهت زیادی به یکدیگر دارند و تنها تفاوت آن ها در ماندگاری و ظرافت آن ها می باشد. بهتر است بدانید که میکروپیگمنتیشن ماندگاری بیشتر و بهتری نسبت به میکروبیلدینگ دارد.
 

مراقبت های پس از میکروپیگمنتیشن

پس از میکروپیگمنتیشن شما باید مراقبت هایی را انجام دهید تا مشکلی برای شما پیش نیاید، این مراقبت ها بدین شرح می باشند:

  1. تا 72 ساعت پس از میکروپیگمنتیشن از کافئین و الکل استفاده نکنید.
  2. تا سه روز پس از میکروپیگمنتیشن نباید استحمام کنید و بعد از سه روز هم برای مدت کوتاه و ترجیحا با آب سرد دوش بگیرید.
  3. در مقابل نور مستقیم و سوزان خورشید قرار نگیرید و از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید
  4. محل میکروپیگمنتیشن ابرو را نخارانید.
  5. معمولا برای بهبود سریع تر پوست، پماد هایی برای افراد تجویز می شود. استفاده از این پماد ها را جدی بگیرید.
مراقبت پس از میکروپگمنتیشن
مراقبت های پس میکروپگیمنتیشن ابرو

 

سوالات متداول

طول عمر میکروپیگمنتیشن چقدر است؟ 

نمی توان یک طول عمر ثابتی  را برای همه ی افراد مشخص نمود و این مدت زمان به فاکتور هایی مانند پوست فرد، مهارت فرد انجام دهنده ی میکروپیگمنتیشن، رنگ مورد استفاده و ... بستگی دارد اما به طور کلی ماندگاری این روش حداقل 6 ماه و حداکثر 3 سال می باشد. اگر پس از مدتی احساس کردید که نیاز به ترمیم دارید، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. 

 

میکروپیگمنتیشن چقدر طول می کشد؟

زمانی که شما برای هاشور ابروهای تان با این روش نیاز دارید، حدود سی دقیقه می باشد. 

در میکروپیگمنتیشن، تعداد جلسات وابسته به شرایط شما دارد اما معمولا 3 تا 4 جلسه برای این کار کافی است. هر جلسه ی درمانی هم حدود 4 تا 5 ساعت طول می کشد. 

 

میکروپیگمنتیشن برای چه افرادی مناسب است؟

میکروپیگمنتیشن برای افرادی که ابروهای نازک و کم پشت دارند و یا دوست دارند مدل ابروهای شان را تغییر بدهند، مناسب است. همچنین افرادی که دوست ندارند وقت زیادی را صرف آرایش کردن کنند، می توانند این روش را امتحان کنند. 

در خصوص میکروپیگمنتیشن لب ها، اگر دوست دارید لب های تان رنگ زیباتری داشته باشند و یا از مشکلاتی مانند لب شکری رنج می برید، می توانید این روش را امتحان کنید.

همچنین میکروپیگمنتیشن سر هم به افرادی که خط رویش موهای شان اشکال دارد و یا موهای کم پشتی دارند، می توانند با این روش مشکلات خود را بر طرف کنند. 

 

عوارض میکروپیگمنتیشن چیست؟

همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم، میکروپیگمنتیشن یک روش امن و بی خطر است که اگر از دستور العمل های بهداشتی که به شما گفته می شود پیروی کند و محل را ضدعفونی و تمیز نگه دارید، مشکلی نخواهید داشت. برای هر چه بی خطر کردن این روش، خوب است به مواردی که در زیر گفته می شود توجه داشته باشید. 

1- حتما  و حتما اگر قصد انجام میکروپیگمنتیشن را دارید، در یک مرکز درمانی و یا آرایشی حرفه ای و تمیز و تحت نظر یک متخصص حرفه ای این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که در این روش کیفیت و سلامتی باید نسبت به هزینه ی میکروپیگمنتیشن اولویت داشته باشد. 

2- میکروپیگمنتیشن باید با استفاده از دستگاه های استاندارد و دارای مجوز از وزارت بهداشت انجام شود و رنگ هایی که در آن استفاده می شود، مجوز و پروانه ی بهداشت داشته باشند.

3- با توجه به تهاجمی بودن روش میکروپیگمنتیشن، امکان دارد شما تا چند روز بعد از آن احساس درد و یا ناراحتی جزئی داشته باشید که کاملا نرمال است و نباید شما را نگران کند.

4- با این که داشتن آلرژی به لوزام آرایشی و رنگ های مورد استفاده در میکروپیگمنتیشن بسیار نادر است، اما باز هم بهتر است که پیش از میکروپیگمنتیشن یک آزمایش حساسیتی انجام دهید.

عوارض میکروپیگمنتیشن
عوارض میکرو ابرو

 

میکروپیگمنتیشن درد هم دارد؟

گفتن این حرف که میکروپیگمنتیشن کاملا بدون درد است، حرف درستی نیست، اما امروزه بسیاری از متخصصان قبل از میکروپیگمنتیشن از بی حسی های موضعی و یا بلوک کردن اعصاب ناحیه مورد نظر را انجام می دهند تا فرد دردی را حس نکند.

هزینه ی میکروپیگمنتیشن چقدر است؟

هزینه و قیمت انجام میکروپیگمنتیشن به عوامل متفاوتی بستگی دارد و در همه جا یکسان نیست، اما می توان حدود بازه ی 300 تا 800 هزار تومان را برای آن در نظر گرفت.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی