تهران

قانون انتخاب گوشواره با توجه به فرم لباسی که انتخاب می‌کنید

راهنمای انتخاب گوشواره مناسب
گوشواره جزو زیورآلات محبوب خانم‌هاست که برای موقعیت‌های گوناگون در انواع مختلفی وجود دارد. مثلا در مراسم‌های خاص اگر لباس مجلسی بلندی پوشیده‌اید بهتر است که گوشواره‌ای را انتخاب کنید که مخصوص مراسم‌ و لباس مجلسی باشد. در این مقاله از تیجور قوانین انتخاب گوشواره را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

قانون انتخاب گوشواره با توجه به فرم لباسی که انتخاب می‌کنید

یکی از سخت‌ترین کارها برای بسیاری از خانم‌ها، انتخاب جواهرات و زیورآلاتی است که با لباس‌هایشان ست باشند. اغلب خانم‌ها می‌دانند که چه لباسی به آن‌ها می‌آید اما انتخاب گوشواره مناسب که برای هر فرم لباسی مناسب باشد نیاز به مهارت خاصی دارد. به طور کلی باید بدانید که شما نمی‌توانید هر نوع گوشواره‌ای را با هر لباسی ست کنید و انتظار داشته باشید که در کنار یکدیگر زیبا شوند. یکی دیگر از مهم‌ترین مسائل در انتخاب گوشواره فرم صورت است. اگر قصد دارید گوشواره مناسب با فرم لباس و صورت خود را انتخاب کنید با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

راهنمای انتخاب گوشواره مناسب
قانون انتخاب گوشواره با توجه به فرم لباسی که انتخاب می‌کنید

اصول انتخاب گوشواره مناسب

در زمان انتخاب گوشواره به سه نکته باید دقت داشته باشید. 

  1. آشنایی با انواع گوشواره 
  2. انتخاب گوشواره با توجه به فرم صورت 
  3. انتخاب گوشواره با توجه به نوع پوشش و استایل 

اگر قصد دارید تا گوشواره‌ای مناسب انتخاب کنید تا در تمامی لحظات بدرخشید این نکات را باید رعایت کنید. در ادامه این مطلب به توضیح نکته شماره یک و سه می‌پردازیم و در مقاله دیگر به انتخاب گوشواره با توجه به فرم صورت می‌پردازیم، تا به راحتی بتوانید گوشواره مناسبی را انتخاب کنید.

گوشواره مناسب لباس شب

آشنایی با انواع گوشواره

در ابتدا باید با انواع گوشواره‌ها آشنا شوید تا بتوانید گوشواره مناسب را از میان گوشواره‌های موجود انتخاب کنید.

  • گوشواره کلاستر (cluster)

 این گوشواره‌ها همانند گوشواره‌های میخی روی نرمه گوش قرار می‌گیرند با این تفاوت که بر روی گوشواره‌های کلاستر چندین اجزای تزئینی یا سنگ به کار رفته است و بیشتر مناسب لباس‌های مجلسی و مناسبت‌های خاص هستند که می‌تواند جلوه و جذابیت خاصی به شما بدهند.

گوشواره کلاستر (cluster)
گوشواره کلاستر (cluster)
  • گوشواره میخی (Stud)

این نوع گوشواره‌ها کلاسیک هستند و از طرح‌های ساده تشکیل شده‌اند که بر روی نرمه گوش قرار می‌گیرند. این نوع گوشواره‌ها برای انواع فرم‌های صورت مناسب می‌باشند.

گوشواره میخی (Stud)
گوشواره میخی (Stud)
  • گوشواره قطره‌ای (drop)

این نوع گوشواره‌ها از دو قسمت تشکیل شده‌اند. یک قسمت این گوشواره روی نرمه گوش و قسمتی دیگر به صورت قطره از نرمه آویزان می‌شود.

 گوشواره قطره‌ای
نمونه‌ای از گوشواره قطره‌ای
  • گوشواره اشکی (tear drop)

گوشواره‌های اشکی زیرمجموعه‌ای از گوشواره قطره‌ای هستند با این تفاوت که سنگ این گوشواره کاملا شبیه به قطره اشک ساخته شده است.

مدل گوشواره اشکی (tear drop)
گوشواره اشکی (tear drop)
  • گوشواره حلقه‌ای (hoop)

گوشواره‌های حلقه‌ای شبیه به یک دایره هستند که توسط گیره روی نرمه گوش قرار می‌گیرند. این نوع گوشواره‌ها در سایزها و اندازه‌های متفاوتی در بازار موجود می‌باشند.

  • گوشواره‌های حلقه‌ای کوچک (huggie)

این نوع گوشواره‌ها نوع خاصی از گوشواره‌های حلقه‌ای هستند. گوشواره‌های حلقه‌ای کوچک بسیار ریزتر از گوشواره‌های حلقه‌ای معمولی هستند و داخل نرمه گوش قرار می‌گیرند.

گوشواره حلقه ای
گوشواره حلقه‌ای کوچک
  • گوشواره کلیپسی (clip on)

گوشواره‌های گیره‌ای که داخل سوراخ گوش قرار می‌گیرند طرفداران زیادی دارند، اما برخی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند که گوش خود را سوراخ نکنند. در حال حاضر گوشواره‌هایی هم برای این دسته از خانم‌ها وجود دارند که به آنها گوشواره‌های کلیپسی گفته می‌شود. این گوشواره با استفاده از یک گیره دو قسمتی به نرمه گوش متصل می‌شود و در انواع مغناطیسی، پارویی، کوچک، پیچی ساده، پیرسینگ و پیچی لولایی موجود می‌باشند.

  • گوشواره دنگل یا آویز (dangle)

هنانطور که از نام این گوشواره مشخص است، از نرمه گوش آویزان می‌شوند. این نوع گوشواره‌ها به صورت عریض و باریک موجود می‌باشند که باید نوع آن را با توجه به فرم صورت خود انتخاب کنید.

  • گوشواره لوستری (chandelier)

این نوع گوشواره‌ها از دو قسمت مجزا تشکیل شده‌اند. قسمت بالایی که روی نرمه گوش قرار می‌گیرد و قسمت پایینی که شبیه به لوستر از نرمه گوش آویزان شده است.

مدل گوشواره لوستری (chandelier)
گوشواره لوستری (chandelier)

ست کردن گوشواره با لباس

  • انتخاب گوشواره بدون در نظر گرفتن مراسم خاص

صرف نظر از مراسمی که می‌خواهید بروید گوشواره باید با نوع لباس شما ست باشد. به عنوان مثال رنگ‌های سیاه و قهوه‌ای یا یکدیگر در تضاد هستند. به همین علت گوشواره سیاه با تاپ قهوه‌ای به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. بهتر است برای انتخاب گوشواره از یکی از رنگ‌های لباستان کمک بگیرید. به عنوان مثال اگر لباس شما از رنگ‌های آبی، سبز و سفید تشکیل شده است، گوشواره به رنگ سبز می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اما اگر یک رنگ لباس پوشیده‌اید باید گوشواره‌ای را انتخاب کنید که مکمل آن باشد و لباستان را تکمیل کند.

مدل گوشواره دخترانه

  • انتخاب گوشواره با توجه به مراسم مورد نظر و خاص

مراسمی که پیش رو دارید در انتخاب گوشواره بسیار تاثیر می‌گذارد. اگر به مراسم‌های رسمی می‌روید، باید گوشواره‌های زیبا و کلاسیک استفاده کنید. برای این مراسم‌ها گوشواره‌های آویز و حلقه‌ای کوچک بسیار مناسب است. 
اگر به مهمانی دوستانه می‌روید، می‌توانید گوشواره‌های فانتزی و غیر رسمی مانند گوشواره‌های حلقه‌‌ای پر زرق و برق و یا گوشواره‌‌هایی که پرهای بزرگ دارند استفاده کنید.

مدل گوشواره

گوشواره مناسب انواع استایل و انواع تیپ و لباس

  • گوشواره مناسب لباس اسپرت

اگر لباس اسپرت پوشیده‌اید و قصد دارید چند اکسسوری را همراه آن‌ها ست کنید باید به سراغ اکسسوری‌هایی بروید که یک یا دو درجه از لباس‌های شما روشن‌تر باشند. همچنین اگر رنگ لباس شما خنثی بود گوشواره‌های رنگی و زیبا به گوش کنید اما اگر لباس شما جذاب و رنگی بود از گوشواره‌هایی با رنگ خنثی استفاده کنید زیرا بیشتر نظرها به لباس شما جلب می‌شود تا اکسسوری‌تان.

به طور کلی برای تیپ‌های اسپرت گوشواره‌های حلقه‌ای کوچک یا میخی انتخاب مناسبی می‌باشند.

گوشواره مناسب لباس اسپرت
گوشواره مناسب لباس اسپرت

این مدل لباس‌های مجلسی از محبوبیت کمی برخوردارند اما اگر می‌خواهید یکی از آن‌ها را امتحان کنید بهتر است که همراه آن گوشواره‌های شلوغ را انتخاب کنید تا زیبایی‌تان چند برابر شود. 

  • گوشواره مناسب لباس مجلسی یقه پیراهنی

لباس‌های مجلسی که یقه پیراهنی دارند را بهتر است با زیورآلاتی که آویز کوتاهی دارند ست کنید. به طور کلی انتخاب یک گوشواره کوچک به همراه گردنبند کوتاه می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. 

  • گوشواره مناسب لباس‌های بلند و مجلسی

اگر به مراسم‌های خصوصی مجلسی می‌روید و لباس مجلسی بلندی را انتخاب کرده‌اید باید همراه آن گردنبند ظریف و بلند یا گوشواره‌های ظریف و ساده را ست کنید.

گوشواره کلاسیک
گوشواره مجلسی
  • انتخاب گوشواره برای استفاده روزانه

گوشواره‌هایی که می‌‌خواهید با استایل بیرون یا کژوال خود ست کنید باید ساده و بدون تزئینات آنچنان باشند. در استایل کژوال خود سعی کنید که از گوشواره‌هایی با سبک مدرن استفاده کنید و رنگ گوشواره را با جزئیات کوچک استایلتان ست کنید.

مدل گوشواره دخترانه
گوشواره ساده برای استایل معمولی

نکات مهم:
برای انتخاب گوشواره با توجه به استایل و شخصیت باید نکاتی که گفته می‌شود را در نظر داشته باشید. 

  • اگر فرد رمانتیکی هستید و از استایل خانومانه استفاده می‌کنید باید به سراغ گوشواره‌های زاویه‌دار و گرد بروید. 
  • اگر فرد دراماتیک و شیک پوش هستید باید به سراغ گوشواره‌های زاویه‌دار مانند گوشواره‌های مثلثی، مربعی یا مستطیلی بروید. 
  • اگر فردی خلاق و هنرمند هستید باید به سراغ گوشوارههای آویز و رنگی بروید. 
  • اگر سبک کلاسیک و سنتی دارید، گوشواره‌های ساده استفاده کنید زیرا هیچ گاه از مد نمی‌افتند. به عنوان مثال گوشواره‌های دکمه‌ای، حلقه‌ای کوچک، میخی و گوشواره‌های الماسی به رنگ نقرهای یا طلایی برای شما انتخاب مناسبی می‌باشند. 
  • اگر فردی هستید که استایل طبیعی دارید بهتر است به سراغ گوشواره‌هایی بروید که جزئیات کمی داشته باشند و زیاد پر زرق و برق نباشند.
  • برای انتخاب گوشواره مناسب علاوه بر توجه به زیبایی باید به دوام و ضد حساسیت بودن آن هم دقت کنید. تا مشکلی برای شما ایجاد نکنند.

 

مطلب مفید بود؟
5
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی