تهران

فتحعلی اویسی بازیگر توانمند کشورمان درگذشت

درگذشت فتحعلی اویسی
متاسفانه باخبر شدیم که صبح امروز فتحعلی اویسی بازیگر پیشکسوت و محبوب کشورمان در اثر سکته مغزی دار فانی را وداع گفت. وی در چند روز گذشته به علت وخامت حال در بیمارستان و در کما بود. تیم تیجور درگذشت این بازیگر توانمند را تسلیت می‌گوید.

فتحعلی اویسی بازیگر توانمند کشورمان درگذشت

فتحعلی اویسی، بازیگر محبوب و پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر امروز صبح به تاریخ سیزدهم مهرماه 1400 در بیمارستان درگذشت. وی که به علت سکته مغزی چند روزی در بیمارستان بستری بود در اثر تشدید بیماری به کما رفت و سر انجام متاسفانه امروز صبح دار فانی را وداع گفت.

درگذشت فتحعلی اویسی
درگذشت فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی متولد 21 دی ماه سال 1324 در شهر قم بود. وی بازیگر توانمند تئاتر و همچنین بازیگر محبوب سینما و تلویزیون ایران بود. اویسی بازیگری و کارگردانی را در دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا خواند و در سال 1353 فارغ التحصیل شد. اما به ایران بازگشت و فعالیت حرفه‌ای و سینمایی خود را با بازی در فیلم قدغن علی رضا داوود نژاد در سال 1357 آغاز کرد.

در آغاز دهه هفتاد بود که کار کارگردانی را دوباره شروع کرد و سومین فیلم بلند خود را به نام «مریم و میتیل» که اتفاقا فیلم موفقی هم از آب درآمد را ساخت. این بازیگر پیشکسوت در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون فعالیت بسیاری داشت و نقش‌های زیبایی هم ایفا کرد.

فتحعلی اویسی در حیطه خوانندگی نیز استعداد داشت و تیتراژ پایانی سریال‌های باغچه مینو و کمربند‌ها را ببندیم نیز او اجرا کرده و یک آلبوم هم به همراه پسرش علیرضا اویسی به نام خونه دل روانه بازار کرد.

در لینک زیر به طور کامل بیوگرافی این هنرمند محبوب را بخوانید:

کارنامه هنری و بیوگرافی کامل فتحعلی اویسی

مطلب مفید بود؟
7
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی