تهران

چگونه با یخ صورت را جوان‌سازی کنیم

نحوه جوانسازی پوست با یخ
حفظ شادابی و جوانی پوست از قدیم دغدغه افراد بسیاری بوده است به همین خاطر روش‌های مختلفی در جهت رفع این دغدغه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. استفاده از یخ یکی از این روش‌های جوان‌سازی پوست است. برای اینکه بدانید چگونه با استفاده از یخ می‌توان پوستی صاف و بدون لک داشت با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

چگونه با یخ صورت را جوانسازی کنیم

داشتن پوستی شاداب و جوان برای همه افراد مخصوصا خانم‌ها یک رویای بسیار جذاب است که حتی از زمان‌های خیلی دور هم مورد توجه بوده است. جالب است بدانید استفاده از یخ روشی است که برای جوان‌سازی پوست معجزه میکند. شاید تعجب کنید ولی یک تکه مکعب یخ ساده می‌تواند اثرات شگف انگیزی در جوان‌سازی پوست داشته باشد. 
استفاده از یخ می‌تواند منجر به رفع جوشها و کاهش لکهای پوستی در صورت شود. برای جوان‌سازی پوست دست نیز استفاده می‌شود.
شاید دانستن این مطلب خالی از لطف نباشد که یکی از ملکه‌های روسیه به نام آکاترینا، به منظور حفظ زیبایی و جوان‌سازی چهره خود هر روز صبح روی صورت، گردن و پوست بدن خود یک تکه یخ را مالش می‌داد و این‌گونه سعی در حفظ جوانی و زیبایی خود می‌کرد. شاید همین مقدمه کوتاه برای پی بردن به اهمیت یخ برای پوست بتواند شما را مشتاق کند تا در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

جوانسازی پوست با یخ
با یخ پوستی جوان و شاداب داشته باشید

یخ چگونه پوست را جوان‌تر می‌کند؟

استفاده از تکه‌های یخ کاربردهای زیادی در جوان‌سازی پوست دارد. بدین صورت که با قرار دادن یخ روی پوست، جریان خون افزایش می‌یابد و به همین دلیل باعث به تاخیر افتادن ظهور علائم پیری مانند چین و چروک و لک در پوست می‌شود.
شما با ماساژ دادن چند تکه یخ روی پوست نواحی مختلف مانند صورت و دست‌ها برای حداقل دوبار در هفته درخششی طبیعی به پوست خود هدیه خواهید داد. 
یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از یخ در صورت برای از بین بردن جوش‌ها می‌باشد. با ماساژ دادن یخ در قسمت‌هایی از صورت که دارای جوش هستند به کاهش آنها کمک خواهید کرد. اگر در روز به صورت منظم به مدت یک الی دو دقیقه قطعه‌های یخ را روی جوش‌های صورت بمالید، به مرور شاهد کمرنگ‌تر شدن و رفع آن‌ها خواهید بود.
همچنین استفاده از یخ باعث کاهش منافذ باز در پوست شده و از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند.

جوان‌سازی پوست با یخ
نحوه عملکرد یخ در جوان‌سازی پوست

فواید مهم یخ در جوان‌سازی پوست

 

ایجاد درخشندگی در پوست

ماساژ پوست صورت با یخ گردش خون در پوست را افزایش داده و باعث درخشان شدن پوست می‌شود. یخ باعث منقبض شدن رگ‌های خونی می‌شود که این امر نخست منجر به کاهش جریان خون شده و سپس بدن برای برقراری تعادل در جریان خون، میزان پخش خون در صورت را افزایش می‌دهد.

جذب بهتر محصولات آرایشی

استفاده از تکه‌ای یخ روی پوست صورت مویرگ‌های صورت را منقبض کرده و حالت کششی در پوست ایجاد می‌نماید که این امر به نوبه خود باعث جذب بهتر محصولات آرایشی و بهداشتی می‌شود.

کاهش لک‌های تیره روی پوست

یخ به عنوان یک ماده ضد لک شناخته می‌شود که استفاده از ماساژ یخ روی صورت به ویژه در جاهایی که لک‌های تیره‌ای وجود دارند سبب کمرنگ شدن و سپس از بین رفتن این لک‌ها می‌شود. برای گرفتن نتیجه مطلوب می‌توانید مقداری گلاب را جوشانده و با عصاره خیار مخلوط نمائید و سپس در قالب‌های یخ ریخته و پس از آماده شدن در فریزر به ناحیه مورد نظر بمالید. شما با استمرار در این کار شاهد ازبین رفتن لک‌های تیره خواهید بود.

از بین رفتن جوش‌ها

اگر از وجود جوش‌ها روی پوست صورت خود رنج می‌برید می‌توانید برای رفع آنها از تکه‌های یخ استفاده نمائید. یخ باعث کاهش چربی موجود در پوست شده و در درمان زخم و تورم ناشی از آکنه و جوش‌ها نیز مفید واقع می‌شود.

برطرف کردن پف زیر چشم

یک تکه یخ می‌تواند تجمع مایعات اضافی در زیر چشم‌ها را کاهش دهد. برای این کار فقط کافی است تکه‌ای یخ را به صورت دایره‌ای از قسمت گوشه داخلی چشم به سمت ابروها حرکت داده و شاهد بهبود تورم در زیر چشم باشید.

کاهش چین و چروک پوست با استفاده از یخ

شما به هیچ وجه قادر به تغییر سن خود نیستید، ولی می‌توانید روی علائم حاصل از افزایش سن و پیری کنترل داشته باشید. با استفاده از یخ علاوه بر کاهش چین و چروک مانع از ایجاد خطوط جدید در پوست صورت خود خواهید شد.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی