تهران

انتخابات 2020 آمریکا و پیروزی جو بایدن

جو بایدن پیروز شد + عکس
طبق آخرین اخبار "جو بایدن" نماینده حزب دموکرات در آمریکا در رقابت با دونالد ترامپ پیروز شد و رسما در مقام ریاست جمهوری این کشور در در روز 20 ژانویه 2021 وارد کاخ سفید می‌شود. همچنین او خانم "کاملا هریس" را به عنوان معاون اول خود معرفی کرد. با ادامه اخبار انتخابات 2020 آمریکا همراه تیجور باشید.

انتخابات 2020 آمریکا و پیروزی جو بایدن

خبرنگار ایمنا گزارش کرد: بر اساس گزارش سی ان ان و پس از اعلام شمارش آرای ایالت پنسیلوانیا، نماینده حزب دموکرات "جو بایدن" در 59 امین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رسما به عنوان 46 امین رئیس جهور این کشور اعلام شد. بایدن پس از انتخاباتی پر از جنجال در رقابت با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا پیروز شد. 

نتایج انتخابات آمریکا
پیروزی جو بایدن در انتخابات 2020 آمریکا

بایدن که سابقه معاون اولی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما را دارد، در انتخابات سال 2020 آمریکا توانست بیش از 72 میلیون رای را به خود اختصاص دهد و به محبوب ترین رئیس جمهوری تاریخ این کشور از لحاظ تعداد آرا تبدیل شود. بایدن، خانم "کاملا هریس" را در کاخ سفید به عنوان معاون اول خود معرفی کرد. 

انتخابات 2020 آمریکا
خانم "کاملا هریس" معاون اول جو بایدن معرفی شد

البته گفتنی است شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز به پایان نرسیده و برخی از ایالت‌ها از جمله پنسیلوانیا، آرای قطعی خود را اعلام نکرده اند. ایالت پنسیلوانیا ایالتی می‌باشد که اگر بایدن در آن پیروز شود می‌تواند تعداد الکترال‌های مجموع خود را بالاتر ببرد و با قطعیت بیشتری به کاخ سفید برود. 

جو بایدن، سیاستمدار آمریکایی از سال 2009 تا 2017 میلادی چهل و هفتمین معاون رئیس جمهور آمریکا بود و به مدت 36 سال از سال 1973 تا 2009 میلادی نمایندگی ایالت دلاور را در سنای آمریکا بر عهده داشت. 

اخبار ریاست جمهوری آمریکا
جو بایدن نماینده حزب دموکرات در آمریکا

گفتنی است کلیدهای اصلی پیروزی بایدن در انتخابات 2020، کسب اکثریت آرا در ایالت نوادا و آریزونا بود که معمولا به نفع جمهوری خواهان رای می‌دادند اما ممکن است این پایان ماجرا برای انتخابات پر جنجال آمریکا نباشد و دونالد ترامپ به عنوان دومین رئیس جمهور شکست خورده در انتخابات تاریخ آمریکا، نتایج را قبول نکند و به آن اعتراض کند. 
با این حال در صورت تایید آرا، جو بایدن در روز 20 ژانویه 2021، مسند ریاست جمهوری آمریکا را برعهده می‌گیرد و برای 4 سال به عنوان رئیس جمهور این کشور، فعالیت می‌کند.

بایدن ترامپ
پیروزی بایدن در رقابت با ترامپ

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی