تهران

حراج بلک فرایدی چیست؟ تاریخ بلک فرایدی 1401

بلک فرایدی چیست
بلک فرایدی همان روز وسوسه کننده برای دوستداران خرید است که می‌توانند با تخفیف‌های شگفت انگیز کالاهای مورد نیاز خود را که قبلا با قیمت اصلی نمی‌توانستند تهیه کنند،در جمعه سیاه با تخفیف بخرند.جمعه سیاه در ایران هم بسیار طرفدار دارد و برخی فروشگاه‌ها و برندها از این روز برای فروش بیشتر استفاده می‌کنند.

حراج بلک فرایدی چیست؟ تاریخ بلک فرایدی 1401

آخرین پنچ‌شنبه ماه نوامبر یک رسم جالبی در آمریکا وجود دارد به نام بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه! اگر شما هم به دنبال جواب این سوال هستید که بلک فرایدی چیست و آیا جمعه سیاه در ایران هم برگزار می‌شود یا خیر همراه ما باشید:

در آمریکا همه ساله قبل از شروع سال نو و کریسمس، در واقع آخرین پنچ‌شنبه ماه نوامبر جشنی را تحت عنوان جشن روز شکرگزاری برپا می‌کنند. بعد از روز شکرگزاری یعنی آخرین جمعه ماه نوامبر که به جمعه سیاه معروف است، معروف‌ترین برندها و فروشگاه‌های مطرح و بزرگ، تمامی اجناس خود از اعم از پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات خوراکی و... با تخفیف‌های بسیار زیاد و در واقع با تخفیف‌های شگفت انگیزی به فروش می‌رسانند. حتی در بسیاری از فروشگاه‌های معروف و مطرح، صف‌های طولانی برای ورود مشتریان تشکیل می‌شود که فروشندگان مجبور می‌شوند تا نیمه‌های شب ساعت فروش خود را افزایش دهند.

تاریخ بلک فرایدی 1401 در ایران

احتمالا برای شما این سوال پیش آمده است که بلک فرایدی 1401 در ایران دقیقا چه روزی است؟ خب باید به شما بگوییم که جمعه سیاه امسال در ایران دقیقا جمعه 4 آذر است که معمولا از پنچ‌شنبه شب آغاز و تا جمعه شب ادامه دارد. در ایران هم مانند دیگر کشورهای دنیا در روز جمعه سیاه بسیاری از برندها و فروشگاه‌ها حتی کسب و کارهای خانگی و مزون‌ها هم تخفیف‌های خوبی برای خریداران در نظر می‌گیرند. به همین علت در این روز علاقمندان به خرید اینترنتی و حتی حضوری برنامه ریزی‌های خاصی انجام می‌دهند تا به همه خریدهایشان برسند و از تخفیف‌ها بی‌بهره نمانند. البته با توجه به مشکلات نرخ ارز در ایران و قیمت بالای اجناس مخصوصا اجناس خارجی، شاید بلک فرایدی فرصت مناسبی باشد تا بتوانید کالاهای مورد نیاز خود را با تخفیف تهیه کنید.

بلک فرایدی
بلک فرایدی 1401 چیست؟

فروشگاه‌های معروف و مطرح ایرانی در جمعه سیاه

در ایران همه ساله با توجه به علاقمندی ایرانی‌ها به خرید در بلک فرایدی، فروشگاه‌های اینترنتی، انواع برندها و بسیاری از مغازه‌ها به جمعه سیاه می‌پیوندند و تخفیف‌های خوبی را هم برای مشتریان در نظر می‌گیرند. برای مثال پرطرفدارترین سایت‌های فروش اینترنتی در ایران می‌توان به فروشگاه‌های زیر اشاره کرد:

البته تعدا این فروشگاه‌ها بسیار زیاد است و ما در این مقاله فقط تعداد بسیار محدودی که به نسبت شناخته شده‌تر و معروف‌تر هستند را گلچین کردیم. شما خواننده‌های عزیز و گرامی می‌توانید تجربیات خود از خرید در بلک فرایدی در مورد سایت‌ها و فروشگاه‌های ایرانی را در قسمت نظرات در انتهای همین صفحه با ما در میان بگذارید.

دی جی کالا

دی جی کالا یک سایت فروش اینترنتی در تمامی زمینه‌هاست که با در نظر گرفتن گزینه مرجوعی و بازگشت کالا و همچنین تنوع در انواع کالاهای مورد نیاز، بسیار محبوب است. دی جی کالا در بلک فرایدی نیز تخفیف‌های بسیار زیادی را بر روی بسیاری از کالاهای خود در نظر می‌گیرد. 

رژا شاپ

فروشگاه اینترنتی رژا شاپ که به صورت انحصاری روی محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد، در بلک فرایدی نیز برای مشتریان خود تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر می‌گیرد. تنوع محصولات در سایت رژا بسیار عالی است و خدمات پس از فروش کالا را نیز به خوبی انجام می‌دهد.

خانومی

فروشگاه اینترنتی خانومی نیز مانند رژا شاپ یک سایت فروش محصولات آرایشی و بهداشتی است که با شعار اصالت کالا و خدمات پس از فروش سال‌هاست که فعالیت می‌کند. خانومی در بلک فرایدی نیز مانند سال‌های گذشته تخفیف‌های ویژه‌ای روی محصولات خود قرار می‌دهد.

بانی مد

فروشگاه اینترنتی بانی مد که یک فروشگاه تخصصی در زمینه لباس، لوازم آرایشی و لوازم خانگی است هر ساله در بلک فرایدی تخفیف‌هایی را برای محصولات خود در نظر می‌گیرد. این سایت تضمین برگشت کالا و اصالت کالا را نیز دارد.

جین وست

فروشگاه اینترنتی جین وست به صورت تخصصی روی لباس و کیف و کفش فعالیت می‌کند. جین وست در بلک فرایدی نیز تخفیف‌های ویژه‌ای را روی کالای خود برای مشتریان عرضه می‌کند.

جمعه سیاه ایران
لیست فروشگاه‌های اینترنتی حاضر در جمعه سیاه ایران 1401

دلیل اهمیت بلک فرایدی در کل دنیا

بلک فرایدی فرصت مناسبی است تا مردم بتوانند با تخفیف‌های بیشتر، کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند. این برنامه ریزی در واقع سود بسیار خوبی برای فروشندگان دارد اما از آن طرف نیز برای خریداران هم سود خوبی دارد زیرا می‌توانند کالای مورد نیاز خود را که مثلا قبل از بلک فرایدی نمی‌توانستند تهیه کنند را در جمعه سیاه با قیمت مناسب بخرند.

در ایران نیز متاسفانه با توجه به مشکلات نوسان قیمت دلار و کاهش قدرت خرید مردم، بلک فرایدی ممکن است فرصت خوبی باشد تا مردم بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را با تخفیف تهیه کنند.

دوشنبه سایبری چیست؟

حدود سال 2005 بود که فروشگاه‌های اینترنتی در دنیا فعالیت خود را کم و بیش آغاز کردند و برای اینکه بتوانند خرید اینترنتی را برای مردم جا بندازند دوشنبه سایبری یا دوشنبه طلایی را مطرح کردن تا اعتماد لازم را در بین مردم کسب کنند. امروزه دوشنبه سایبری یا دوشبه طلایی به دوشنبه بعد از جمعه سیاه گفته می‌شود که در واقع خرده اجناس باقی مانده از بلک فرایدی را دوباره فروشندگان برای فروش با تخفیف ویژه‌ای در نظر می‌گیرند.

بلک فرایدی
دوشنبه سایبری بعد از بلک فرایدی

مطلب مفید بود؟
5
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی