تهران

اکسسوری‌های ترند و کاربردی در مد و استایل سال 2022

اکسسوری زنانه سال 2021
کلمه ترند به معنای همه‌گیری و رواج یک موضوع یا یک وسیله است. مثلا فرض کنید در صنعت پوشاک یا مد، مدل خاصی ترند می‌شود. این بدین معنی است که این مدل الان همه گیر شده و عده زیادی از این مدل در تیپ یا لباس خود استفاده می‌کنند. در این مقاله از تیجور ترند اکسسوری‌های سال جدید 2021 را بررسی کرده‌ایم.

اکسسوری‌های  کاربردی در مد و استایل سال 2022

یکی از کلماتی که این روزها در صنعت مد و فشن زیاد به گوش می‌خورد، کلمه ترند است. البته در بخش‌های دیگر مانند دکوراسیون، طراحی و معماری هم از این کلمه زیاد استفاده می‌شود. به طور کلی باید بدانید که کلمه ترند به معنای " همه گیری و رواج یک موضوع " است. به عنوان مثال زمانی که یک وسیله و یا هر چیزی که در یک بازه زمانی خاص مد شود و مورد استقبال قرار گیرند " ترند " می‌گویند. مدت زمان این ترندها کوتاه است و معمولا در بازه زمانی کمتر از 3 ماه عوض می‌شوند. در مبحث مد و پوشاک هم وسایل و اکسسوری‌هایی که ترند می‌شوند پس از مدتی ممکن است که وارد دنیای مد شوند و یا ممکن است مد نشوند.

منظور از مد شدن یک اکسسوری پس از ترند شدن این است که تا یک سال این اکسسوری قابل استفاده و مد است. حال که با مفهوم مد و ترند آشنا شدید شما را با اکسسوری‌هایی که در سال جدید ترند شده‌اند آشنا می‌کنیم.

اکسسوری زنانه
اکسسوری‌های کاربردی در مد و استایل سال 2022

1. ترند زیورآلات برای خانم‌ها در سال جدید

  • گردنبند زنانه

زیورآلات از مهم‌ترین قسمت‌های استایل و تیپ هستند که به درخشندگی و زیبایی هر چه تمام‌تر فرد کمک می‌کنند. برای مثال انتخاب و خرید گردنبند با توجه به ترند سال 2021 صرفا برای پر کرن گردن شما نیست بلکه نشان دهنده هویت و شخصیت شما است. 
در سال جدید گردنبندهای بلند فلزی و ضخیم کوتاه مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند که این مدل‌ها یا روی لباس و یا روی مانتو قرار می‌گیرند. جنس این گردنبندها از سنگ، فلز و مروارید است که هر کدام جلوه خاصی به شما می‌دهند. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از گردنبند ضخیم و بزرگ از سایر زیورآلات مانند گردنبندهای معمولی استفاده نکنید.

زیورآلات ترند سال جدید
گردنبند مد سال جدید
  • پابند زنانه

استفاده از پابند با طرح‌های متفاوت و مختلف در سال جدید زیاد شده است. اگر اهل پابند هستید بهتر است پا بندهایی را انتخاب کنید که از جنس طلا هستند این گونه پابندها عموما بسیار ظریف و شیک هستند و زمانی که می‌خواهید کنار ساحل قدم بزنید و یا در تابستان پا کنید مناسب می‌باشند.

  • گوشواره

گوشواره‌های حلقه در چند سال اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته بودند و قابل پیش بینی بود که این گوشواره‌ها در سال جدید دوباره ترند می‌شوند. در سال 2021 برندهای معتبری اعلام کردند که گوشواره‌های حقله‌ای ترند سال جدید هستند. بنابراین اگر علاقه به گوشواره دارید باید به سراغ گوشواره‌های حلقه‌ای بروید.

مدل گوشواره جدید
گوشواره حلقه و نیم حلقه

2. ترند کیف زنانه برای سال جدید

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر تیپ و استایلی کیف‌ها هستند که در اشکال مختلفی با انواع پوشش‌ها ست می‌شوند. یکی از کیف‌هایی که امسال زیاد سر و صدا به پا کرده کیف‌های سطلی یا باکت بگزها هستند. این نوع کیف‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند زیرا به راحتی با هر نوع تیپ رسمی یا اسپرتی ترکیب می‌شوند. امسال برندهای معتبری همچون لویی ویتون و شنل این اکسسوری را در فشن شوها مورد استفاده قرار دادند و آن را به عنوان ترند سال معرفی کردند. 

کیف های ترند 2022
مدل کیف‌های جدید 2022

یکی دیگر از کیف‌هایی که امسال ترند شده‌اند کیف‌های مکرومه بافی هستند که همراه کمربندهایی مکرومه‌ای استایل خاصی را شکل می‌دهند. این نوع کیف‌ها به صورت بقچه‌های قدیمی نیز بسته می‌شوند و معمولا جنس آن‌ها از چرم، پارچه و مکرومه است.

کیف های ترند 2022
مدل‌ کیف‌های حصیری و مکرومه بافی

از دیگر کیف‌های ترند شده امسال می‌توان به کیف کلاچ میخی اشاره کرد. کیف‌های بزرگ چرم و پارچه‌ای و کیف کلاچ سبک با طرح میخی جزو کیف‌های محبوب امسال اعلام شده است. این نوع کیف‌ها در رنگ‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند که بتوان آن‌ها را با هر استایلی ست کرد.

کیف های ترند 2022
کیف‌های جدید برای سال 2022

3. ترند کفش زنانه برای سال جدید

یکی از پر دغدغه‌ترین قسمت‌های ست کردن تیپ، کفش‌ها هستند. زیرا تناسب میان لباس و کفش بسیار مهم است. یکی از کفش‌هایی که امسال بسیار ترند شده است چانکی بوتزها هستند که در مدل‌های کوتاه و بلندی تولید شده‌اند. این نوع بوت‌ها با هر استایل و تیپی ترکیب می‌شوند و در هر فصلی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. 
از دیگر کفش‌هایی که در سال جدید ترند شده‌اند کفش‌های پاشنه بلند با پنجه‌های مربعی هستند که در رنگ‌های شاد و نئونی تولید می‌شوند.

اکسسوری های 2022
کفش پنجه مربعی با پاشنه
اکسسوری های 2022
مدل کفش چانکی بوتز زنانه

4. ترند صندل زنانه برای سال جدید

یکی از مهم‌ترین ترندهای سال 2021 صندل‌های مربعی هستند که مناسب فصل بهار و تابستان می‌باشند. این نوع کفش‌ها و صندل‌ها در گذشته پرطرفدار بودند و در امسال با توجه به این میزان علاقه جزو برترین ترندها قرار گرفتند. نکته‌ای که در صورت پوشیدن این صندل‌ها باید در نظر داشته باشید پوشیدن جوراب همراه آن است.

صندل زنانه برای سال جدید
صندل زنانه برای سال جدید

5. ترند عینک آفتابی برای سال جدید

در هر سال یکی از مدل‌های فریم عینک تبدیل به ترند در زمینه عینک‌های دودی می‌شود. امسال هم استفاده از عینک‌های آفتابی با فریم‌های بزرگ و رنگی ترند سال جدید اعلام شده است. این مدل عینک‌ها با هر نوع استایل، طرح و مدلی ست می‌شوند و می‌توانند توجه را به سوی خود جلب کنند. این نوع عینک‌ها قابی کلاسیک دارند اما با توجه به رنگی بودن آن‌ها نشانه‌ای از مدرن بودن نیز در آن‌ها دیده می‌شود.

مدل عینک آفتابی
مدل جدید عینک آفتابی زنانه برای سال جدید
مدل عینک آفتابی ترند 2021
مدل عینک آفتابی جدید
اکسسوری های 2021
عینک آفتابی جدید

6. ترند هدبند و تل دخترانه برای سال جدید

این اکسسوری هم همانند دیگر ترندهای سال، اکسسوری تازه واردی نیست و سال‌ها است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر امسال به اینفلوئنسرهای شبکه‌های مجازی توجه کرده باشید همگی آن‌ها از هدبندها، توربان‌ها و تل‌های پارچه‌ای با طرح‌های شاد و زیبا استفاده می‌کنند. امسال انواع هدبند‌های پارچه‌ای از جنس مخمل و ساتن با طرح‌های شاد مورد استقبال زیادی قرار گرفته است که در نهایت به عنوان ترند سال معرفی شد. به همین علت موهایتان را کوتاه نکنید و به جای استفاده از کلیپس یا کش مو با استفاده از یک هدبند موهایتان را ببندید تا ظاهری زیبا پیدا کند.

گل سر مدل جدید
مدل تل سر و توربان
هدبند و توربان جدید
هدبند و توربان جدید

7. ترند کمربند زنانه برای سال جدید 

مدل کمربندهای پهن، مدت‌ها بود که مورد استقبال و استفاده خانم‌ها قرار گرفته بود تا اینکه امسال به این نوع کمربندها توجه بیشتری شد که در نتیجه تبدیل به ترند امسال شد. این نوع کمربندها با اینکه فرم کلاسیکی دارند اما پهنای زیاد آن‌ها مدلی متمایز نسبت به سال قبل ایجاد کرده است. این کمربند‌ها موجب می‌شوند فرم بدن به شکل ساعت شنی در بیایند و خطوطی زیبا ایجاد کنند.

البته به طور کلی کمربندهای پهن همراه با سگک‌های بزرگ مناسب خانم‌هایی است که می‌خواهند کمرشان بیشتر به چشم بیاید. توجه داشته باشید که این کمربندها را با هر استایلی می‌توانید بپوشید اما بهتر است که با رنگ‌های متضادی ست شوند.

کمربند زنانه برای سال جدید 
مدل کمربند پهن زنانه

8. ترند کلاه زنانه برای سال جدید

کلاه یکی از اکسسوری‌های تکمیل کننده استایل است. به دلیل ویژگی ست و هماهنگ کردن کلاه با کیف و کمربند، طراحان این گزینه را به عنوان یکی از اکسسوری‌های ترند سال جدید اعلام کردند. در زمستان کلاه‌های بافتنی به همراه شال گردن ترندهای امسال بودند و برای بهار و تابستان کلاه‌های رنگی و خنک جزو ترندها هستند که مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدل کلاه زنانه جدید
مدل کلاه زنانه
کلاه زنانه برای زمستان 2021
کلاه زنانه برای زمستان

9. ترند اکسسوری‌های مخصوص بستن موی سر

کش‌های موی مخملی با طرح‌های مرواردی از پرطرفدارترین اکسسوری‌ها در سال گذشته بودند که در حال حاضر جزو ترندهای سال جدید محسوب می‌شوند. این کش‌ها در رنگ‌های فانتزی و ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. توجه داشته باشید که هر جنسی را تهیه نکنید زیرا برخی از آن ها ممکن است به موهای شما آسیب وارد کنند. 
یکی دیگر از ترندهای اکسسوری موی سر، سنجاق‌های آلومینیومی هستند. این سنجاق‌ها با مرواریدهای ظریفی تزئین شده‌اند و شبیه به جواهرات واقعی به نظر می‌رسند.

سنجاق سر طرح‌دار و مرواریدی
سنجاق سر طرح‌دار و مرواریدی
اکسسوری موی سر جدید
اکسسوری موی سر جدید

مطلب مفید بود؟
15
4
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی