تهران

انواع ماسک صورت از نظر شکل

اشکال مختلف ماسک های صورت
ماسک های صورت از نظر شکل متفاوت هستند و کاربرد های متفاوتی نیز دارند. طرز استفاده این ماسک ها نیز متفاوت می باشد. اگر میخواهید همه چیز را در باره اشکال مختلف ماسک ها بدانید با تیجور همراه باشید.

استفاده از ماسک های خانگی و صنعتی میتواند مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز پوستتان را تامین کند. با 15 دقیقه استفاده از این ماسک ها می توانید ظاهری زیبا و پوستی شاداب برای خود به ارمغان آورید. پوست صورت مانند بقیه اعضای بدن نیاز به آبرسانی دارد، استفاده از این ماسک ها می تواند آب مورد نیاز پوست صورت شما را تامین کند. امروزه برای انواع پوست ها اعم از ماسک صورت برای پوست چرب، ماسک صورت برای پوست خشک و ماسک صورت مردانه، ماسک صورت تولید شده است. همچنین میتوانید بصورت اختصاصی برای مشکل پوستی خود ماسک صورت تهیه کنید، مانند ماسک صورت برای پوست های لک دار، ماسک صورت برای پوست جوش دار و غیره. همچنین میتوانید برای قسمت خاصی از صورت خود ماسک را تهیه کنید مثلا ماسک برای دور چشم.
برای استفاده از ماسک نیازی به جای مخصوص و زمان طولانی ندارید. میتوانید در حین دیدن فیلم مورد علاقه خود و یا هنگام خواندن کتاب ماسک را روی صورت خود بگذارید و از فواید آن بهره ببرید.

انواع ماسک صورت
ماسک صورت کرمی

فواید ماسک صورت

درخشان شدن پوست و شفاف شدن آن در نتیجه آبرسانی و مرطوب کننده ماسک صورت میباشد. فرقی در نوع ماسک نمی کند، شما باید ماسک مورد تایید پوست خود را پیدا کنید و مداوم استفاده کنید.

انواع ماسک صورت

ماسک های صورت به دو دسته کلی تقسیم می شوند. ماسک های کرمی که نیاز به شستشو بعد از استفاده دارند و در شیشه های کوچک مورد استفاده قرار میگیرند. و نوع دوم ماسک نقابی است. این نوع ماسک های صورت بسیار پر مصرف و محبوب هستند که از کاغذ های مخصوص، پارچه و یا پنبه ساخته می شوند. ماسک نقابی طوری طراحی شده که تمام نقاط مهم صورت شما را میپوشاند. می توانید هر دو را امتحان کنید و نوعی که بیشتر با آن احساس راحتی میکنید را انتخاب کنید.

ماسک کرمی

ماسک صورت کرمی
ماسک صورت کرمی

بافت این نوع ماسک بدلیل کرمی بودن میتواند در هر نقطه دلخواه گذاشته شود و نام این ماسک هم به همین دلیل کرمی است. انواع مختلفی از این نوع ماسک وجود دارد مانند ماسک صورت ذغال، ماسک آبرسان گیاهی، ماسک میوه ای آنتی اکسیدان. حتی میتوانید همزمان از چند نوع از این ماسک های کرمی در مناطق مختلف صورتتان استفاده کنید. کافیست ماسک کرمی برای جوش را روی جوش های خود بزنید و نیازی نباشد روی همه صورت خود بگذارید.

ماسک نقابی

ماسک صورت نقابی
ماسک صورت نقابی

ماسک صورت نقابی یا ماسک صورت پارچه ای که به نام ماسک صورت ورقه ای نیز شناخته می شود، تمام صورت را جز سوراخ های بینی و چشم ها میپوشاند و در 15 دقیقه میتواند آبرسانی مورد نیاز پوست شما را انجام دهد. طرز استفاده این ماسک این است که در بسته را باز کنید، روی صورت قرار دهید و از روزتان لذت ببرید، بعد از چند دقیقه ماسک را از صورتتان بردارید و پوست زیبا و شفاف داشته باشید.
این ماسک یک بار مصرف می باشد و نیاز به شستشو بعد از استفاده ندارد، فقط میتوانید مواد باقی مانده روی صورت خود را ماساژ دهید تا راحت تر در پوستتان نفوذ کند. بعضی از ماسک های نقابی شکل دور چشم را دارند و بعضی T شکل هستند که خاصیت همان ماسک اصلی را دارند. بدلیل اینکه این ماسک قابل حمل در ماشین و قطار هست، این ماسک را میتوانید به راحتی در سفر استفاده کنید. حتما روی بسته های این نوع ماسک را بخوانید تا بدانید برای پوست شما مناسب است یا نه.

طرز صحیح استفاده از ماسک

قبل از استفاده از ماسک صورت نقابی حتما پوست خود را تمیز کنید تا آلودگی و مواد آرایش روی صورتتان نباشد. بعد از آن می توانید به راحتی از ماسک استفاده کنید. در طول مدت استفاده صورتتان را حرکت ندهید تا ماسک روی پوستتان لیز نخورد. بعد از 15 دقیقه ماسک را بردارید و شروع به ماساژ صورت کنید و وقتی صورتتان خشک شد از کرم نرم کننده خود استفاده کنید.
ماسک های صورت کرمی نیز مانند ماسک صورت نقابی باید روی پوست تمیز قرار گیرد. ولی زمان طولانی تری بین 30 تا 45 دقیقه باید روی صورت قرار گیرد. البته ممکن است شرکت های مختلف زمان های مختلفی برای ماسک خود قرار داده باشند. حتما روی بسته ماسک را مطالعه کند و طبق آن عمل کنید.

چند بار در هفته از ماسک استفاده کنیم؟

برای پوست های معمولی، نه زیاد خشک و نه زیاد چرب، میتوانید هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید و کافی است. افرادی که پوست صورت خشک تری دارند می توانند تعداد این دفعات را زیاد تر کنید تا آبرسانی بهتری برای پوست شما انجام شود و پوستتان از حالت خشکی در بیاید. 
ماسک مات کننده پوست برای کسانی که پوست چرب دارند بهتر است، چون می تواند ترشح چربی را کمتر کند. شما میتوانید از ماسک های خانگی دست ساز خودتان نیز استفاده کنید که مواد آن مورد تایید خودتان باشد. سعی کنید ماسک های مختلفی را امتحان کنید تا ماسک صورت خوب برای پوست خود را پیدا کنید.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی