تهران

اصول طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه + آموزش

دکوراسیون آرایشگاه زنانه
دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه نقش مهمی را در پیشرفت وضعیت آرایشگاه و بهبود روند انجام کارها ایفا می کند . رعایت اصول طراحی دکوراسیون آرایشگاه باعث زیبایی محیط آرایشگاه شده و توجه مشتریان را به سوی خود جلب می کند . در این مطلب درباره اصول طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه بیشتر توضیح می دهیم .

طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه شامل دو بخش عمده مدیریت و ارائه خدمات زیبایی می باشد . در بخش مدیریت کارهایی مثل تعیین وقت قبلی ، ارتباط با مشتریان ، پاسخ به سوالات مشتریان و بستن قراردادها انجام می شود . در بخش خدمات زیبایی همان طور که نام آن هم گویای مطلب است ، انواع خدمات زیبایی مانند میکاپ ، شینیون ، پیرایش و ... انجام می شود . زیبایی دکوراسیون آرایشگاه زنانه باعث جذب مشتریان می شود . به همین دلیل باید فضایی تمیز ، لوکس و امن را برای مشتریان فراهم کرد . در ادامه با اصول طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه آشنا می شوید .

 

چیدمان آرایشگاه زنانه
چیدمان و دکوراسیون آرایشگاه زنانه

دکوراسیون آرایشگاه زنانه

کناف و ام دی اف متریال هایی هستند که برای ساخت دکوراسیون آرایشگاه مورد استفاده قرار می گیرند . نورپردازی مناسب هم روشنایی لازمه را تامین می کند . محیط آرایشگاه باید به گونه ای باشد که آرامش آرایشگران و مشتریان را فراهم کند . وجود صندلی های مختلف و یکسری آینه ها در ابعاد مختلف برای آرایشگاه ضروری است . هر چه چیدمان سالن زیباتر باشد ، بیشتر مورد توجه مشتریان قرار می گیرد .


نحوه چیدمان آرایشگاه زنانه

امروزه دکوراسیون آرایشگاه های زنانه به سبک کلاسیک یا مدرن طراحی می شود . استفاده از کناف برای دیزاین سقف و پوشش های ساخته شده از چوب برای دیزاین دیوار در طراحی های مدرن به چشم می خورند . نورپردازی هم به صورت مستقیم اعمال می شود . اما در طراحی های کلاسیک از گچبری های سلطنتی ، کاغذ دیواری های لوکس و پتینه کاری استفاده می کنند و نورپردازی هم به صوت غیر مستقیم انجام می شود . در آرایشگاه های زنانه اتاق میکاپ عروس ، بخش پیرایش و میکاپ سایر مشتریان و بخش طراحی ناخن هر کدام جداگانه در نظر گرفته می شوند .

 

اتاق میکاپ عروس
طراحی اتاق میکاپ عروس

اتاق میکاپ عروس

برای میکاپ عروس یک اتاق ویژه و مجزا در نظر گرفته می شود . اگر فضای آرایشگاه محدود باشد از پارتیشن برای جدا سازی این بخش استفاده می کنند . برای افرادی که به عنوان همراهان عروس در آرایشگاه حضور دارند ، باید وسایل سرگرم کننده مانند تلویزیون ، نورپردازی آن هم به صورت غیر مستقیم و تهویه مناسب در نظر گرفته شود .

 

پیرایش و میکاپ مشتریان
بخش پیرایش و میکاپ مشتریان آرایشگاه زنانه

بخش پیرایش و میکاپ سایر مشتریان

طراحی دکوراسیون در این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است . در این بخش آینه های با کیفیت در ابعاد مختلف ، صندلی های برقی و غیر برقی با کاربردهای متفاوت ، میز کنسول ، نورپردازی مستقیم و دستگاه تهویه هوا قرار می گیرد .


بخش طراحی ناخن

از تجهیزات مهم این بخش می توان به میز ناخن ، کمدها و قفسه هایی برای نگهداری و چیدن وسایل ناخن اشاره کرد . همچنین دستگاه تهویه هوا و داشتن نورپردازی مناسب از فاکتورهای مهمی است که باید به آن توجه کرد .


رعایت بهداشت

رعایت بهداشت دستورالعمل قانونی است که نظارت های بهداشتی جدی توسط بازرسان وزارت بهداشت بر روی آن انجام می شود . مشتریان هم به رعایت نکات بهداشتی نیز توجه بسیاری دارند و رضایت آنها در این زمینه مهم ترین مسئله است . هر گونه شکایتی از جانب مشتریان و تخلفی توسط کارکنان آرایشگاه پیگرد قانونی دارد . بنابراین باید قبل از تاسیس یک سالن زیبایی از ضوابط بهداشتی و قوانین آن کاملا آگاه باشید .


سیستم تهویه هوا

یکی از فاکتورهای مهمی که در طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه باید به آن توجه داشته باشید ، سیستم تهویه هوای مناسب است . اهمیت این موضوع در بخش طراحی ناخن پررنگ تر است . مواد کاشت ناخن ، ژل و لاک ناخن بوی شدید و آزار دهنده ای دارند . به طوری که ناراحتی و عدم رضایت مشتریان را به دنبال دارد . این جاست که سیستم تهویه هوای مناسب بهترین راه حل است و به شما کمک می کند . شما می توانید از متخصصان و مهندسین با تجربه در این زمینه کمک بگیرید و با توجه به کارایی و صرف هزینه کمتر بهترین نوع سیستم تهویه هوا را برای سالن آرایشگاه خود تهیه کنید .


مطالبی که در این بخش از سایت تیجور خواندید اصولی است که در طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه باید حتما رعایت شود . اصول و نکاتی که مطرح شد شما را راهنمایی می کند تا سالن آرایشگاه خود را به بهترین نحوه طراحی کنید . امیدواریم از خواندن این مطالب نیز لذت برده باشید .

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی