تهران

20 مدل پرده پذیرایی 2023 + راهنمای انتخاب پرده پذیرایی مناسب

مدل پرده پذیرایی
یکی از نکات مهم برای زیبایی‌ سالن پذیرایی منزل، انتخاب پرده مناسب است. پرده سالن پذیرایی جلوه‌ی خاصی به خانه می‌بخشد. اما گاهی انتخاب نادرست می‌تواند فضای خانه را به هم بزند و باعث شود احساس خوبی را در خانه تجربه نکنیم. در ادامه این مطلب عکس‌های متنوعی از جدیدترین مدل‌های پرده پذیرایی تهیه کرده‌ایم.

جدیدترین مدل‌های پرده پذیرایی شیک 2023

پرده پذیرایی یکی از اکسسوری‌هایی است که زیبایی و چشم نوازی سالن پذیرایی خانه را دو چندان می‌کند و همچنین باعث شکل دهی مناسب به دکوراسیون شده و خانه را از حالت بی‌روح و خسته کننده به فضایی شاد و سرزنده تبدیل می‌کند. اما این زمانی اتفاق می‌افتد که مدل پرده پذیرایی به درستی انتخاب شده باشد.

نکات مهمی در مورد انتخاب مدل پرده مناسب برای سالن پذیرایی وجود دارد. سالن پذیرایی به دلیل اینکه همیشه در دید است و جلوه‌ای کلی از نمای داخلی منزل را به تصویر می‌کشد، انتخاب پرده مناسب برای آن بسیار مهم می‌باشد. در ادامه به یک سری نکاتی که باید در انتخاب مدل پرده پذیرایی در نظر گرفته شود اشاره خواهیم کرد.

مدل پرده پذیرایی
پرده پذیرایی 2023 با طرح زیبا
مدل پرده پذیرایی شیک
مدل پرده پذیرایی 1401 به رنگ سبز و کرم

نکات مهم در انتخاب مدل پرده پذیرایی

  • رنگ و طرح پرده

رنگ و طرح یکی از فاکتورهای مهمی هستند که در انتخاب پرده مناسب برای سالن پذیرایی تاثیر زیادی دارند. اگر که قصد دارید برای سالن پذیرایی خود پرده تهیه کنید ولی هنوز در مورد رنگ آن مردد هستید، در ادامه چند نکته مهم در این مورد بیان می‌کنیم:

  •  اگر می خواهید پرده سالن پذیرایی نسبت به سایر وسایل موجود به عنوان یک نقطه کانونی در نظر گرفته شود، باید رنگی متفاوت از رنگ بقیه دکوراسیون سالن انتخاب نمایید تا نمود بیشتری داشته باشد.
  •  رنگی متناسب با رنگ دیوار انتخاب کنید. این امر در پرده‌های طرح دار زیبایی بیشتری خواهد داشت. می‌توانید طرحی انتخاب کنید که بخش عمده رنگبندی آن با رنگ دیوار همرنگ باشد.
  •  پرده‌ای تک رنگ یا مونوکروم برای سالن پذیرایی انتخاب کنید. حتی اگر قصد دارید پرده‌ای همرنگ و هماهنگ با رنگ دیوار پذیرایی انتخاب کنید، بهتر است رنگی هم خانواده رنگ دیوار یا کمی تیره‌تر از آن باشد.
  •   از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. با توجه به رنگ دکوراسیون وسایل خانه و رنگ دیوارها، رنگی را که در نقطه مقابل رنگ‌های وسایل دیگر قرار دارد را انتخاب نمایید تا پرده بیشتر جلب توجه کند.
  •  یکی از بهترین گزینه‌ها در انتخاب رنگ پرده سالن پذیرایی می‌تواند رنگ خنثی باشد. چنانچه خیلی متمایل به رنگارنگ کردن فضای داخلی منزل خود نیستید، بهتر است از رنگ‌های خنثی همانند سفید، خاکستری یا کرم استفاده کنید. این رنگ‌ها قابلیت همخوانی با سایر دکوراسیون خانه را به راحتی دارد.
  •  اگر چنانچه پرده جلوی نور نصب می‌شود، باید این نکته را در نظر بگیرید که به مرور نور باعث از بین رفتن رنگ پرده خواهد شد، پس بهتر است پرده‌ای با رنگ روشن انتخاب کنید.

اگر به دنبال آموزشی می‌گردید که به شما کاملا آموزش دهد که برای انتخاب مدل پرده چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله زیر را مطالع کنید:
راهنمای گام به گام انتخاب پرده برای خانه

  • مدل پرده پذیرایی جدید
    مدل پرده پذیرایی جدید 1401 بسیار شیک و لاکچری

    جنس مناسب پرده برای سالن پذیرایی

پرده‌ها جنس‌های متنوعی دارند. جنس پرده می‌تواند در دمای منزل تاثیر گذار باشد. برخی از نکات مرتبط با جنس پرده انتخابی برای سالن پذیرایی را در ادامه ذکر خواهیم کرد:

  • پرده حریر یا ابریشم

پرده‌هایی از جنس حریر و نازک طرح و جنس کلاسیکی دارند و همچنین بسیار پرطرفدار هستند. این جنس پرده‌ها حالتی رسمی به سالن پذیرایی می‌دهند به ویژه اگر پلیسه‌دار و بلند هم باشند. در صورتی که نمی‌خواهید فضای داخلی خانه از بیرون دیده شود، بهتر است پرده زیری را کمی ضخیم‌تر در نظر گرفته و پرده رویی را از جنس حریر انتخاب کنید.

مدل پرده پذیرایی جدید
مدل پرده پذیرایی جدید 2023 با پرده سفید حریر و کناره ابرسشمی
  • پرده نخی

پرده با جنس نخی هم دارای تنوع زیادی است و همچنین در مقایسه با سایر جنس‌ها زودتر و راحت‌تر تمیز می‌شود. پرده‌های جنس نخی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارند. سبک دکوراسیون منزل مشخص می‌کند چه مدل و طرحی از پرده نخی می‌تواند برای آن مناسب باشد. پرده‌هایی با جنس نخی حالت خشک‌تری در مقایسه با بقیه جنس‌ها دارند.

مدل پرده پذیرایی پانچی
پرده ساده و شیک برای سالن پذیرایی
  • پرده کتان

الیاف کتان غالبا سبک و نازک می‌باشند و استفاده از آنها برای پرده سالن پذیرایی مناسب است و از دکوراسیونی غیر رسمی و ساده برخوردارند.

مدل پرده پذیرایی جدید
مدل پرده پذیرایی با جنس کتان 
  • پرده مخمل

پرده‌هایی با جنس مخمل سنگین و مجلل بوده و برای سالن پذیرایی که دارای دکوراسیونی ساده است مناسب نمی‌باشد. غالبا این جنس پرده‌ها برای سالن پذیرایی که دارای وسایلی لوکس و دکوراسیونی زرق و برق‌دار هستند مناسب است و همچنین بهتر است از این جنس پرده در خانه‌هایی با متراژ بالا استفاده شود.

 نکته مهمی که در کنار جنس‌های مختلف پرده باید یاد بگیرید، نحوه شستشوی هر کدام از آن‌هاست. در مقاله زیر با انواع جنس، مدل و نحوه دقیق شستشوی هر کدام از آن‌ها به خوبی آشنا می‌شوید:
با انواع مختلف پرده منزل و شستشوی آنها آشنا شوید

مدل پرده پذیرایی شیک
پرده پذیرایی شیک سه رنگ با کناره مخمل

نکاتی مهم در رابطه با سایز و اندازه پرده سالن پذیرایی خانه

اندازه پرده یکی از موارد مهمی است که در انتخاب پرده به خصوص برای سالن پذیرایی خانه باید مورد توجه قرار گیرد. پرده سالن پذیرایی را باید حداقل دو برابر عرض پنجره در نظر گرفت. از لحاظ طول نیز پرده باید به اندازه کافی بلند باشد تا بتواند زیبایی و جلوه‌ای خاص به سالن پذیرایی ببخشد. 
یکی از موارد دیگری که در زیبایی پرده سالن پذیرایی تاثیرگذار است، نصب کردن پرده در نزدیکترین نقطه به سقف است که باعث می‌شود سالن پذیرایی  بلندتر و مجلل‌تر دیده شود.

مدل پرده پذیرایی 1401
مدل پرده پذیرایی شیک و لاکچری

انواع مدل پرده برای سالن پذیرایی

پرده‌های سالن پذیرایی گذشته از طرح و رنگ و جنس، مدل‌ها و سبک‌های متنوعی نیز دارند. شما باید سبک و مدل مناسب با سالن پذیرایی خود را انتخاب کنید و ببینید چه سبک و مدلی بیشتر با آن همخوانی دارد.

مدل پرده پذیرایی لاکچری
مدل پرده پذیرایی لاکچری

پرده‌های دو لایه کلاسیک هستند و پرده‌های یک لایه یا یک پنل، برای فضاهای کوچکتر مناسب می‌باشند. همچنین پرده‌های والان دار نمایی رمانتیک و سنتی و در عین حال مجلل به فضای اتاق می‌بخشند.   

مدل پرده پذیرایی 2023
پرده پذیرایی مدرن و شیک
مدل پرده پذیرایی زبرا
پرده زبرا پذیرایی 2023
مدل پرده پذیرایی سلطنتی
مدل پرده پذیرایی شیک و لاکچری
مدل پرده ساده پذیرایی
مدل پرده پذیرایی 1401 شیک و ساده
مدل پرده ساده سالن پذیرایی
پرده ساده سالن پذیرایی 2023
مدل پرده پانچ
مدل پرده پانچ پذیرایی 1401
مدل پرده پانچ پذیرایی
مدل پرده پانچ 2023
مدل پرده پذیرایی پانچ
پرده حریر پانچ برای سالن پذیرایی

مطلب مفید بود؟
80
15
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی