تهران

برای از بین بردن لک صورت چه باید کرد

لک‌های پوستی و درمان آن‌ها
اگر لک‌های پوستی به موقع درمان نشوند ظاهری ناخوشایند روی پوست ایجاد می‌کنند. با معرفی انواع روش‌های طبیعی، خانگی و سنتی برای از بین بردن لک‌های پوستی روی صورت با ما همراه باشید.

لک صورت

لک‌های پوستی به دلایل متفاوتی به وجود می‌آیند و تاثیر زیادی بر زیبایی چهره و پوست صورت می‌گذارند. اگر لک‌ها به موقع درمان نشوند ممکن است پررنگتر و بزرگتر شده و ظاهری ناخوشایند ایجاد کنند.

در ادامه این مقاله روش‌هایی برای از بین بردن این لک‌ها معرفی می‌کنیم:

درمان جای لک
درمان طبیعی جای جوش و لک

روش‌های طبیعی و خانگی برای از بین بردن لک‌های پوستی

آب لیمو دارای اسید است که باعث می‌شود رنگدانه‌های ملانین پوست تجزیه شوند و لک‌ها  از بین بروند. همچنین آب لیمو به دلیل داشتن ویتامین سی، باعث می‌شود تا پوست روشن‌تر شود. برای استفاده از این روش، آب لیمو را به طور مستقیم و با استفاده از یک پنبه به لک‌های صورت بزنید. حتی می‌توانید یک لیموی کوچک را نصف کنید و آن را مستقیم به پوست بمالید و پس از 30 دقیقه شستشو دهید. 

از بین بردن لک‌های صورت
آب لیمو در درمان لک صورت
  • جعفری برای درمان لک صورت

جعفری دارای مواد آلی و معدنی مانند ویتامین C، A و ... می‌باشد که علاوه بر کمک به تولید کلاژن پوست، با رادیکال‌های آزاد هم مبارزه کرده و روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد و باعث روشن شدن و جوانی پوست می‌گردد.

برای استفاده از جعفری دو روش داریم:

روش اول: 

قسمت‌های بالای جعفری را با استفاده از کارد تیز خرد کنید و آن را به همراه یک قاشق چای خوری آب لیمو و دو قاشق چای خوری عسل داخل مخلوط کن بریزید تا یک خمیر صاف و یک دست به دست آید. سپس آن را برای 20 دقیقه روی پوست گذاشته و بعد کامل با آبسر شستشو دهید. 

روش دوم: 

قسمت بالای جعفری را خرد کنید و 2 فنجان آب جوش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید کمی بجوشد و سرد شود. سپس آن را صاف کنید و با استفاده از پنبه به پوست صورت بزنید. پس از گذشت نیم ساعت آن را با آب بشویید.

از بین بردن لک‌های صورت
جعفری برای درمان لک صورت
  • شیر در درمان لک‌های صورت

شیر از آن دسته مواد مغذی است که تقریبا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. شیر دارای ویتامین‌های زیادی می‌باشد که باعث سلامت و زیبایی پوست می‌گردد. با استفاده از شیر برای رفع لک‌های پوستی، 2 قاشق عسل را به همراه 4 قاشق شیر مخلوط کنید تا یک خمیر یک دست به دست آید. سپس آن را با استفاده از پنبه روی لک‌های پوست صورت بمالید و برای ده دقیقه آن را ماساژ دهید. اجازه دهید 10 دقیقه دیگر این ماسک روی پوست بماند و سپس آن را با آب بشویید.

از بین بردن لک‌های صورت
رفع لک‌های صورت با شیر
  • ماست در درمان لک‌های صورت

ماست به دلیل دارا بودن اسید لاکتیک، یک لایه بردار خوب محسوب می‌شود. برای استفاده از ماسک ماست، دو قاشق غذاخوری ماست را به همراه یک قاشق غذاخوری جو دو سر پخته شده و یک قاشق آب لیمو با هم به خوبی مخلوط کنید و آن را برای 20 دقیقه روی پوست قرار دهید.

  • سیب زمینی در درمان لک‌های صورت

سیب زمینی هم با داشتن نشاسته در ترکیبات خود باعث می‌شود تا رنگدانه‌های پوست کمرنگ‌تر شده و پوستی صاف و زیبا داشته‌ باشید. می‌توانید یک سیب زمینی را برش داده و آن را به طور مستقیم روی پوست قرار دهید و یا اینکه ماسکی که در ادامه گفته می‌شود را تهیه کرده و استفاده کنید.

یک سیب زمینی متوسط را پوست کنده و آن را رنده کنید. سپس یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. این ماسک را می‌توانید برای 15 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و پس از آن با آب ولرم شستشو دهید. 

از بین بردن لک‌های صورت
فواید سیب زمینی در درمان لک‌های صورت
  • پیاز در درمان لک‌های صورت

ممکن است شما هم بوی پیاز را دوست نداشته باشید ولی بدانید که آب پیاز تاثیر خوبی روی پوست صورت دارد و باعث می‌شود لک و جوش‌های پوستی از بین بروند. با استفاده از مخلوط کن و یا رنده آب یک پیاز متوسط را بگیرید و سپس با پنبه آن را به پوست بمالید. پس از این که خشک شد، آن را با آب سرد بشویید.

  • توت فرنگی در درمان لک‌های صورت

توت فرنگی یکی از میوه‌ها و خوراکی‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که برای زیبایی پوست هم کاربرد زیادی دارد. برای تهیه ماسک توت فرنگی می‌توانید چند توت فرنگی را به همراه یک قاشق عسل درون مخلوط کن ریخته و پس از تهیه‌ی خمیر، آن را روی پوست صورت قرار دهید. اجازه دهید این ماسک برای 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را بشویید.

از بین بردن لک‌های صورت
ماسک توت فرنگی در درمان لک صورت
  • سرکه سیب در درمان لک‌های صورت

سرکه سیب یکی از درمان‌های طبیعی برای زیباسازی پوست به حساب می‌رود. برای رفع لک‌های پوستی، سرکه سیب را به همراه آب و عسل مخلوط کنید و آن را به پوست بمالید. سپس بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.

  • روغن کرچک در درمان لک‌های صورت

روغن کرچک با دارا بودن ویتامین E، باعث از بین رفتن جای لک و جوش می‌شود و پوست را صاف و زیبا می‌کند. برای استفاده از روغن کرچک برای رفع جای جوش و لک، آن را با استفاده از پنبه به پوست بزنید و پس از 1 ساعت آن را بشویید.

شما می توانید روغن نارگیل را هم با آن مخلوط کنید و سپس برای 15 دقیقه روی پوست بگذارید.

درمان جای لک
از بین بردن لک های صورت
  • آلوئه‌ورا در درمان لک‌های صورت

برای استفاده از آلوئه ورا برای رفع جای لک و جوش باید ژل‌های داخل برگ آلوئه ورا را جدا کنید و آن‌ها را برای 20 دقیقه روی پوست ماساژ دهید. سپس آن را به خوبی با آب بشویید.

درمان جای لک
فواید آلوئه‌ورا در درمان لک‌های صورت

 

مطلب مفید بود؟
2
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی