تهران

نکاتی که در مورد کاشت ناخن نمی دانید

آشنایی با انواع روش های کاشت ناخن
کاشت ناخن یکی از موارد آرایشی است که اخیرا مورد توجه بانوان زیادی قرار گرفته است. این کار به روش های مختلفی صورت می گیرد که هر کدام از روش ها دارای ویژگی های خاص خود هستند. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع روش های کاشت ناخن، مزایا و معایب هر کدام آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

نکاتی در مورد کاشت ناخن

خیلی از ماها تصور می کنیم که کاشت ناخن مقوله ای نوظهور است و چندسالیست که باب شده اما بد نیست بدانید که کاشت ناخن به اشکال مختلف در میان زنان مصر باستان رایج بوده و آنها به دلیل علاقه به داشتن ناخن های بلند به نحوی طول ناخن های خود را بلند می کردند.

داشتن ناخن بلند را در آن دوران نشانه ای از ثروت و اصالت خانوادگی می دانستند. علاوه بر مصر در میان سایر تمدن ها بویژه فرهنگهای آسیایی نیز این امر رایج بوده است. عاج، استخوان و طلا از جمله مواد گران قیمتی بودند که در آن دوران برای ایجاد ناخن های بلند مصنوعی از آنها استفاده می شده است. 
ساخت اولین ناخن مصنوعی به سال 1954 باز می گردد که در جریان آن یک دندانپزشک آمریکایی به نام فرد اسلک هنگام کار با دستگاه تراش یکی از ناخن های خود را از دست می دهد با استفاده از همان دستگاه تراش یک ناخن فلزی برای خود می سازد و این ناخن نخستین ناخن مصنوعی جهان نام می گیرد.

هم اکنون تولید و طراحی ناخن های مصنوعی تحول فراوانی را پشت سرگذاشته و انواع متفاوتی از آنها تولید شده اند که ناخن مصنوعی های اکریلیک، ژلی و فایبرگلاس از این موارد هستند. در ادامه با انواع روش های کاشت ناخن  بیشتر آشنا خواهیم شد.

کاشت ناخن
نکاتی در مورد کاشت ناخن

انواع مدل کاشت ناخن


ناخن های اکریلیک

ناخن های اکریلیک قدیمی ترین نوع ناخن های مصنوعی هستند که بعد از اینکه روی ناخن های طبیعی چسبانده شدند با قرار گرفتن در معرض هوا خشک شده و جلوه دیگری به ناخن ها می دهند. به این نوع از کاشت ناخن " کاشت ناخن پودری" نیز می گویند.

کاشت ناخن به روش اکریلیک یا پودری
کاشت ناخن به روش اکریلیک یا پودری
کاشت ناخن اکریلیک
کاشت ناخن اکریلیک

ناخن های ژله ای

ژل مخصوص کاشت ناخن ماده ای است که روی بستر ناخن طبیعی قرار می گیرد یا اینکه روی نوک یک تکه ناخن مصنوعی اضافه می شود تا به عنوان یک سپر برای محکم تر شدن و رشد ناخن عمل نماید. اغلب این ژل توسط افراد ماهر و ناخنکار در لایه هایی ظریف و نازک روی ناخن ها قرار گرفته و لایه ها با استفاده از اشعه UV مهر و موم می گردند.

کاشت ناخن ژله ای
کاشت ناخن به روش ژله ای
کاشت ناخن ژله ای
ناخن کاشته شده به روش ژله ای


کاشت ناخن فیبر

در کاشت ناخن با استفاده از روش فیبر یا گیاهی، این کار بدون کاربرد مواد حساسیت زا و فقط با استفاده از الیاف طبیعی و با گذاشتن آنها به عنوان تیپ که شبیه به کاغذهای بریده شده می باشد کاشت ناخن انجام می گیرد. موادی که در این نوع از کاشت ناخن استفاده می شود همانند مواد ژله ای بوده با این تفاوت که از فرمولاسیون متفاوتی نسبت به کاشت ژله ای برخوردارند، و بعد از انجام هر یک از مراحل، بایستی دست را در درون دستگاه UV قرار داده و با استفاده از روش معمول آنها را سوهان کشی کرد.

کاشت ناخن فیبر
کاشت ناخن به روش فیبر
کاشت ناخن فیبر
کاشت ناخن مصنوعی از نوع فیبر


کاشت ناخن سیلک

در این روش از کاشت ناخن حالت طبیعی ناخن ها حفظ می شود و لایه ای از جنس ابریشم یا فایبر گلاس روی سطح ناخن تیپ گذاری شده و یا طبیعی می چسبانیم و ضخامتی مناسب روی ناخن طبیعی ایجاد می کنیم و در مرحله بعد برای محکم کردن صدف ناخن ها از چسب مخصوص استفاده می کنیم و بعد از انجام هر مرحله از اسپری فیکس کننده استفاده می نماییم، استفاده از این روش بسیار کم است.

کاشت ناخن سیلک
 کاشت ناخن با روش سیلک
کاشت ناخن سیلک
کاشت ناخن سیلک


کاشت ناخن هلویی 

در کاشت ناخن هلویی مواد پودر و مایع مخصوص که لیکوئید نامیده می شود بعد از اینکه با یکدیگر ترکیب شدند روی ناخن ها زده می شوند و باعث ایجاد یک لایه محافظتی روی ناخن می گردند و سطح صاف و یکدستی روی ناخن ایجاد می نمایند. نتیجه نهایی کاشت ناخن هلویی بسیار طبیعی خواهد بود.
کاشت ناخن به روش هلویی خود به دو نوع صورت می گیرد کاشت با پودر هلویی و کاشت با پودر معمولی. 

کاشت ناخن هلویی 
کاشت ناخن به روش هلویی
کاشت ناخن هلویی 
کاشت ناخن هلویی


مقایسه انواع کاشت ناخن


مقایسه ناخن پودری و ژله ای

ناخن اکریلیک بسبار محکم بوده و زمان ماندگاری زیادی روی ناخن های طبیعی دارد، هم چنین برای برداشتن آنها نیاز به تخصص خاصی نیست و خودتان هر وقت خسته شدید می توانید در منزل آنها را بردارید. قیمت ناخن اکریلیک نسبت به نوع ژلی مناسبتر بوده و خودتان نیز می توانید آنها را مرتب نمایید.
اما ناخن های اکریلیک مانع تنفس ناخن طبیعی شده و به بستر ناخن آسیب می زند و ناخن های طبیعی شکننده و ضعیف می شوند. هم چنین این ناخن ها ظاهری مصنوعی به ناخن ها می دهند و برای چسباندنشان باید از مواد شیمیایی استفاده شود که می تواند بویژه برای زنان باردار مضر باشد.

در روش کاشت ژله ای ناخن همچنان انعطاف پذیر بوده و دارای درخششی طبیعی است که هم سریعا خشک شده و مقاومت آن نیز کمتر است.
این نوع از ناخن مصنوعی، برای افراد دارای ناخن های حساس و شکننده و بسیار کوتاه مناسب بوده و می تواند ناخن طبیعی را مستحکم تر کرده و در زیر لایه ژلی به ناخن اجازه رشد دهد.
این ژل ها خاصیت آسیب زنندگی به بستر طبیعی ناخن را ندارند و برخلاف ناخن اکریلیک یا دیگر مواد پودری و مایعی، فاقد بو هستند. بنابراین نوع ژلی ناخن مصنوعی ها نسبت به اکریلیک ایمن تر و دوستدار محیط زیست است.
در مقابل ناخن مصنوعی ژله ای ممکن است به اندازه اکریلیک ها دوام نداشته و چون با استفاده از اشعه UV ترمیم می شوند نمی توان در خانه آنها را ترمیم کرد و به تجهیزات تخصصی نیاز است. همچنین ناخن های ژله ای در برخی موارد به تدریج دچار خوردگی شده و نیاز به پرشدن مجدد دارند.
از لحاظ ماندگاری کاشت ناخن با روش ژله ای برای مناطق مرطوب مناسب بوده و ماندگاری بیشتری دارد، در مقابل کاشت ناخن پودری برای افراد ساکن در نواحی آب و هوایی گرم و خشک مناسب می باشد.
از نظر قیمتی کاشت ناخن پودری نسبت به کاشت ناخن ژله ای مناسب تر است و مناسب برای افرادیست که بودجه کمی برای این کار در نظر گرفته اند.

 

مقایسه ناخن فیبر و سیلک

روش های کاشت ناخن سیلک و فیبر هر دو از جنس ابریشم می باشند اما سیلک به شکل پارچه ای بوده و بیشتر کاربرد آن برای صدف های شکسته ناخن است، ولی فیبر به شکل رشته ای بوده و محکمتر از سیلک است. هر دو مراحل یکسانی دارند و میزان آسیب زدگی هر دو نسبت به روش اکریلیک کمتر است. 
کاشت ناخن به روش فیبری به ناخن ها جلوه ای طبیعی داده ریموو کردن آن آسان است، آسیب کمتری به ناخن طبیعی می زند، نسبتا دوام بالایی دارد و هم چنین بوی آن نسبت به روش پودری یا اکریلیک کمتر است.
از معایب کاشت ناخن با روش فیبر و سیلک می توان به داشتن دوام کمتر نسبت به کاشت پودری و ژله ای، مناسب نبودن برای افراد با ناخن های ضعیف و شکننده، گران بودن هزینه کاشت اشاره نمود.

 

مقایسه ناخن هلویی و معمولی

در کاشت ناخن طبیعی و هلویی کیفیت و دوام کار به مارک و کیفیت پودر استفاده شده ربطی ندارد و تفاوت اصلی به رنگ و ظاهر پودر برمی گردد. روش کاشت ناخن هلویی می تواند برای افرادی که صدف ناخن کوتاهی دارند مناسب باشد چون صدف ناخن با پودر هلویی پوشانده می شود.  

 

سخن پایانی 

هر کدام از روش های ذکر شده ی کاشت ناخن دارای معایب و مزایایی هستند که هر فرد بسته به سلیقه شخصی، وضعیت ناخن ها و بودجه ای که برای این کار در نظر می گیرد می تواند هر کدام را انتخاب نماید. میزان ماندگاری انواع کاشت ناخن نیز بسته به مواد استفاده شده، مهارت ناخنکار و شرایط آب و هوایی متغیر است ولی در مورد ترمیم ناخن کاشت شده این نکته برای همه انواع کاشت صدق می کند و آن این است که در حالت نرمال مابین 3 تا 4 هفته بعد از انجام کاشت بایستی ترمیم مجدد صورت گیرد.

 

مطلب مفید بود؟
5
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی