تهران

پیگیری کارت سوخت را از کجا انجام بدیم

پیگیری کارت سوخت را از کجا انجام بدیم
متقاضیان کارت های سوخت ابتدا باید وارد سایت www.epolice.ir شده و بر روی گزینه کارت سوخت کلیک کنند. پس از آن به قسمت پیگیری کارت سوخت رفته و نوع وشماره پلاک خودرو را وارد و روی گزینه پیگیری کارت سوخت کلیک کنند.

مراحل پیگیری کارت سوخت

متقاضیان کارت های سوخت ابتدا باید وارد سایت www.epolice.ir شوند و بر روی کارت سوخت کلیک کنند. پس از آن به قسمت پیگیری کارت سوخت بروید و نوع و شماره پلاک خودرو را وارد کنید و روی گزینه پیگیری کارت سوخت کلیک کنند. سپس، شماره مرسوله پستی نمایان شده و با کلیک کردن روی گزینه شرکت پست که به رنگ آبی مشخص شده، وارد سامانه رهگیری و پیگیری مرسولات شده و با فعال کردن گزینه جستجو از وضعیت کارت سوخت خود آگاه شوید. برای اطلاع دقیق از وضعیت کارت سوخت با کلیک بر روی گزینه مشاهده جزئیات می توانید از آخرین وضعیت کارت سوخت خود با خبر شوید. همچنین کسانی که کارت سوخت آنها از سال های 1394 به بعد صادر شده است و در باجه های پست معطل مانده، می توانند در قسمت رهگیری مرسوله پستی کارت سوخت خود پیگیری کنند.

پیگیری کارت سوخت
پیگیری کارت سوخت

در صورتی که کارت سوخت مربوط به خودروهای نو پلاک در سایت دولت همراه GSB باشد، صاحبان باید هزینه مصوب و تعیین شده را در هنگام دریافت کارت سوخت به متصدی پست پرداخت کنند.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور اعلام کرده است در صورتی که متقاضیان در این باره مشکل یا سوالی دارند می توانند از طرق شماره تلفن ثابت 09627 و یا پرتال www.niopdc.ir ارتباط برقرار کنند.

پیگیری کارت سوخت
پیگیری کارت سوخت

کارت سوخت المثنی

متقاضیان برای تحویل کارت سوخت، حتما باید به صورت حضوری و از طریق دفاتر پلیس 10+ اقدام کنند. بنابراین افرادی که کارت سوخت ندارند ، می توانند خود یا یک وکیل قانونی از سوی وی با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به مراکز پلیس 10+ مراجعه کنند. همچنین حذف رمز کارت سوخت در دفاتر پلیس +10 قابل انجام است. مدارک مورد نیاز برای درخواست کارت سوخت المثنی برای اشخاص حقیقی عبارت است از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه مانند: اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند و یا گذرنامه معتبر و برای اشخاص حقوقی داشتن معرفی نامه رسمی از سازمان مربوطه با امضا و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه معتبر مورد نیاز است. دارندگان وکالت نامه قانونی از مالک نیز می توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر مانند اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه معتبر برای ثبت نام کارت المثنی سوخت اقدام کنند.
برای خودروهای لیزینگی (لیزینگی به معنی اجاره ای به شرط تملیک)، اسناد و مدارک در اختیار استفاده کننده خودرو شامل کارت خودرو ملاک عمل است. مدارک شناسایی وسیله نقلیه مانند کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه و یا بنچاق محضری معتبر به همراه بیمه نامه شخص ثالث اعتبار دارد.
به منظور تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس 10+ مبلغ ده هزار تومان (100,000 ریال) در پایانه های پوز بانک ملت مستقر در این دفاتر و اخذ رسید ثبت درخواست کارت سوخت المثنی از شخص متقاضی، مراحلی است که باید طی شود. همچنین افرادی که درسایت دولت همراه ثبت نام کرده اند، نیازی به ارائه درخواست المثنی ندارند و کارت سوخت این افراد از طریق اداره پست به آدرس اعلامی ارسال خواهد شد.

پیگیری کارت سوخت
پیگیری کارت سوخت

مدارک لازم برای دریافت کارت سوخت المثنی

  • حضور مالک وسیله ( در صورت عدم حضور مالک، ارائه وکالت‌ نامه‌ معتبر که در آن کلمه کارت سوخت به صراحت ذکر شده باشد )
  • اصل و کپی کارت یا سند خودرو
  • شناسنامه یا کارت ملی مالک یا وکیل ایشان جهت احراز هویت
  • ارائه آدرس کامل پستی به همراه کد پستی و شماره ملی مالک در صورت تغییر آدرس مالک (کارت سوخت برای مالک صادر می شود)
  • همراه داشتن بیمه نامه ماشین الزامی است.
  • پرداخت مبلغ  ده هزار تومان ( 100,000 ریال ) به حساب شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی که از طریق دستگاه‌های پوز موجود در دفاتر دریافت می‌شود.
  • هزینه پرینت رسید دریافتی درخواست المثنی کارت هوشمند سوخت 1.500 تومان است.
  • واریز از طریق اینترنت، عابربانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
  • برای خودروهای با پلاک قدیمی کارت المثنی صادر نمی شود.
  • هر خدمتی که متعاقب آن به متقاضی پرینت ارائه شود، به ازاء هر برگ مبلغ آن جداگانه اخذ می شود.
پیگیری کارت سوخت
پیگیری کارت سوخت

مدارک لازم جهت حذف رمز کارت سوخت

برای حذف رمز کارت هوشمند سوخت حضور مالک وسیله نقلیه الزامی است و در صورت درخواست توسط شخص دیگر با ارائه وکالت نامه محضری و یا برگه انحصار وراثت حذف رمز کارت سوخت امکان پذیر خواهد بود.

  • شخص حقیقی: یکی از مدارک شناسایی مالک وسیله نقلیه ( شناسنامه ، کارت ملی هوشمند ، گذرنامه معتبر )
  • شخص حقوقی: معرفی‌ نامه رسمی سازمان مربوطه با درج شماره ملی به همراه کارت ملی نماینده معرفی شده
  • مدارک شناسایی وسیله نقلیه: کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه و بیمه نامه معتبر
  • تکمیل فرم درخواست رمز گشایی
  • در دست داشتن اصل کارت هوشمند سوخت جهت حذف رمز کارت هوشمند سوخت لازم است. (دارای فیزیک سالم بدون چسب خوردگی و شکستگی و ... )

افرادی دارای خودروهای نفت گاز سوز (دیزلی) فاقد بیمه نامه شخص ثالث توجه داشته باشند که آن دسته از دارندگان خودروهای نفت گاز سوز (دیزلی) که از طریق اطلاع‌ رسانی پیامکی کارت سوخت آنها مسدود شده ، باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند و با ارائه اصل کارت ملی، کارت خودرو و بیمه نامه شخص ثالث نسبت به رفع مسدودی کارت سوخت خود اقدام نمایند. اگر مدارک ارائه شده معتبر باشند، کارت سوخت خودرو از حالت مسدود بودن رفع خواهد شد.

در صورت معتبر نبودن بیمه نامه شخص ثالث، شخص متقاضی باید جهت انجام اقدامات و اصلاحات لازم به شرکت بیمه مربوطه مراجعه کند و این خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) به صورت رایگان انجام می شود.

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی