تهران

نکات مهم برای بدست آوردن مشتری وفادار

راه های جذب مشتری وفادار
جذب مشتری وفادار برای هر مجموعه ای امری مهم و حیاتی به شمار می‌رود. برای تبدیل شدن مشتری جدید به یک مشتری وفادار و دائمی نیاز است تا اصولی را رعایت کنید. اصولی که به راحتی به راحتی قابل انجام است و نتیجه بسیار مطلوبی برای کسب و کار شما خواهد داشت. برای آشنایی با این روش ها با ما همراه باشید.

نکات مهم برای بدست آوردن مشتری وفادار

در هر نوع کسب و کاری، یکی از اصلی ترین رمز های موفقیت جلب نظر مشتریان است. در واقع می‌توانیم بگویم که پس از ایجاد و راه اندازی یک تجارت گام اصلی بعدی، جذب مشتری و فروش بالای محصول و خدمات است. اهمیت جذب مشتری امری کاملا واضح و روشن است اما نکته قابل توجه در پایداری مشتریان و جذب مشتری وفادار است. به طور کلی به مشتریانی که به یک عضو ثابت در خرید محصولات و خدمات شما تبدیل شوند، مشتری وفادار می‌گویند. هرچه درصد حضور مشتریان وفادار برای کسب و کار شما بیشتر شود، روندکاری شما ارتقا یافته و تجارت شما پر سود تر خواهد شد. طبق آمارهایی که در این زمینه به دست آمده است، مشتریان وفادار 67 درصد پرسود تر از مشتریان جدید هستند. جذب مشتری و تبدیل آن به مشتری وفادار و دائمی یک پروسه حرفه ایست که نیازمند پیروی از اصول خاصی است. اگر قصد جذب مشتریان وفادار و دائمی را برای مجموعه خود  دارید می‌توانید در این مطلب با روش های این کار آشنا  شوید و با توجه به آن ها کسب و کار خود را رونق دهید. 

جذب مشتری وفادار

برقراری راه ارتباطی با مشتریان

یکی از بهترین راه کار ها برای جذب مشتری همیشگی، ایجاد بستری مناسب و همیشگی برای داشتن ارتباط با مشتریان است. برای صورت دهی این کار شما نیاز به طراحی یک پایگاه داده جامع دارید که اطلاعات مشتریان از قبیل شماره تماس، ایمیل و مواردی از این قبیل را در آن جمع آوری کنید. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید یک رابطه صمیمانه با مشتریان خود برقرار کنید. شما می‌توانید با ارسال پیام مشتریان را از آخرین محصولات و خدمات خود مطلع سازید و یا مناسبت ها و روز تولد آن ها را تبریک بگویید. این کار باعث می‌شود تا شما بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته و به نوعی در معرض دید مشتری قرار گیرید تا دیگر به راحتی شما و خدمات شما را از خاطر نبرده و بیش از یک بار به سراغ شما بیایند. 

انواع روش های جذب مشتری

افزایش رضایت مشتریان

در کنار حفظ مشتری و جذب او از طرق  مختلف عامل اصلی در نگهداری مشتری، کیفیت کار شماست. چنانچه شما راه کارهای خوبی برای جذب و پایداری مشتریان به کار گیرید اما کیفیت کافی را نداشته باشید تمامی زحمات شما به هدر رفته و به نوعی صفر می‌شوند. پس یکی از راه های ایجاد مشتری وفادار کیفیت بالای محصولات و خدمات شما که باعث جلب رضایت مشتریان شده و آن ها را به سوی شما باز می‌گرداند. در مواردی ارائه خدمات عالی و درجه یک از جانب شما سبب می‌شود تا مشتریان شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کرده و خرید از شما را به آن ها توصیه کنند. در نتیجه در هر حالتی بالا بودن سطح کیفی کاری شما بسیار حائز اهمیت است.

 

حذب مشتریان وفادار

مشتری مداری

تولید و نحوه عرضه هردو، بخش های مهم و اساسی در کسب و کار شما هستند. شما برای بهبود هر چه بیشتر کسب و کار خود می‌بایست مشتری مدار باشید و همواره خوش برخورد باشید. لبخند دائمی و همیشگی شما یک نمای زیبا به تجارت شما می‌دهد و مشتریان را بیش از پیش به سمت شما جذب می‌کند. روی خوش و اخلاق پسندیده در هر زمینه ای پاسخ مثبت برای شما به ارمغان می‌آورد. این موضوع در زمینه جذب مشتری وفادار نیز بی تاثیر نیست و می‌تواند به شما کمک بسیار خوبی کند.
 

امتیاز ویژه برای مشتریان وفادار

شما باید برای مشتریان خود انگیزه کافی برای تبدیل به یک مشتری همیشگی شدن را ایجاد کنید. برای این کار راه کار های زیادی وجود دارد که یک به یک به آن ها اشاره کرده ایم اما یکی از اصلی ترین این روش ها اعطای امتیازیات ویژه به مشتریان دائمیست. مشتریان دائمی شما می‌بایست در مواردی با مشتریان جدید و ناپایدار شما متفاوت باشند و این تفاوت را  شما که صاحب این مجموعه هستید باید ایجاد کنید. بسیاری از مجموعه ها برای مشتریان دائمی خود که بیش از یک حد معین از آن ها خرید کرده اند خدماتی همانند اعطای جایزه و یا کسر درصدی از مبلغ قابل پرداخت آن ها را در نظر می‌گیرند. مشتریان وفادار شما می‌بایست بیش از مشتریان عادی از تخفیف شما بهره مند شوند. چه بهتر که طرحی مختص به تنها این دسته از مشتریان در نظر بگیرید تا افراد به حضور در جمع مشتریان وفادار شما ترغیب شوند. بسیاری از فروشگاه ها و مجموعه ها با برگزاری قرعه کشی های متنوع و جذاب میان مشتریان خود سعی در جلب نظر مخاطبان خود دارند که در بسیاری از مواقع موفق نیز می‌شوند. 
البته اینکه شما در اولین خرید به مشتری خود تخفیف خوبی بدهید باعث می‌شود تا شما و کسب و کارتان در خاطر وی ثبت شود و دوباره برای تکرار خرید شما را انتخاب کند.

مشتری وفادار

 برای جذب مشتریان وفادار راه های متفاوتی ممکن است وجود داشته باشند که دیگران از آن ها بی خبرند. کشف و استفاده از آن ها دیگر به ابتکار عمل شما در حوزه فعالیتتان بستگی دارد پس همواره سعی کنید در محیط کار پویا باشید و با ارائه ایده های جدید و خاص به مشتریان خود انگیزه مراجعه دوباره را بدهید. 
 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی