تهران

خرید ماشین لباسشویی+ راهنمای خرید

خرید ماشین لباسشویی
خرید ماشین لباسشویی به دلیل تعداد زیاد مدل‌ آن در بازار می‌تواند یکی از دشوار ترین خریدها باشد؛ اما اگر نیاز خود را مشخص کنید و بدانید دنبال چه نوع ماشین لباسشویی و با چه امکاناتی هستید، کار ساده تری پیش رو خواهید داشت.

برای خرید یک ماشین لباسشویی خوب ابتدا باید نیازها و انتظارات خودمان را مشخص کنیم. اینکه چه می خواهیم در انتخاب ما بسیار تاثیر گذار است. همچنین انتظارات ما تاثیر مستقیمی  در قیمت ماشین لباسشویی که می خواهیم انتخاب کنیم  و حتی کیفیت جنسی که انتخاب می کنیم دارد.  در ادامه با برخی از شاخص های تاثیر گذار در خرید ماشین لباسشویی را مرور می کنیم.

 

ظرفیت و اندازه

اولین خصوصیتی که باید به آن توجه داشته باشید ظرفیت هر ماشین لباسشویی خواهد بود. با توجه به تعداد افراد خاانواده ماشین لباسشویی را انتخاب کنید .اگر یک یا دو نفر هستید ، یک دستگاه با ظرفیت 5 کیلو پاسخ گوی نیاز شما خواهد بود زیرا حجم لباس های شما زیاد نخواهد بود؛ اما اگر تعداد افراد خانواده‌ی شما بیش از 3 نفر است باید به فکر دستگاهی بزرگتر با ظرفیت بالای 7 کیلوگرم باشید. در خانواده‌های با تعداد بیشتر قطعا خرید ماشین لباسشویی با ظرفیت 9.5 کیلوگرم امری طبیعی خواهد بود.

ویژگی ماشین لباسشویی خوب
ماشین لباسشویی خوب

بیشتر افراد معمولا هر روز از ماشین لباسشویی استفاده نمی‌کنند؛ اما دستگاه‌های جدید دارای آپشنی به نام Quick wash یا شستشوی سریع هستند که مناسب استفاده‌ی روزمره ماست. اگر قصد استفاده‌ روزانه برای یک فرد مجرد یا یک زوج از دستگاه را دارید، دستگاهی با ظرفیت 5 کیلو کفایت می‌کند. برای خانواده‌ های با جمعیت بیشتر نیز چون در استفاده‌ی روزانه حجم لباس ها کم تر است، ظرفیت تا 6 الی 7 کیلوگرم کافی خواهد بود.

از لحاظ اندازه، دستگاهی که تهیه می‌کنید باید در قسمتی که در منزل برای آن در نظر گرفته شده جا بگیرد. معمولا ماشین‌های لباسشویی 27 اینچی می باشند؛ ماشین لباسشویی باید طوری نصب شود که پشت آن  6 اینچ فضا آزاد باشد. چنان‌چه ماشین لباسشویی با درب از بالا را ترجیح می‌دهید باید توجه داشته باشید که پیشخوان یا کابینت مانع باز شدن در آن نشوند. در خصوص دستگاه‌های درب از جلو نیز توجه کنید که درب دستگاه از کدام سمت باز می‌شود؛ چرا که اگر جای قرارگیری دستگاه مثلا کنار دیوار باشد، باز نشدن کامل در باعث دشواری روند ورود و خروج لباس‌ها خواهد شد.

معرفی ماشین لباس شویی خوب
ماشین لباسشویی خوب چه ویژ گی هایی دارد


اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک

در ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک کافی است آب و برق دستگاه را متصل کنید، پودر لباسشویی را اضافه کنید و دستگاه را متناسب با حجم لباس ها تنظیم کنید تا شستشو به صورت خودکار صورت گیرد. در این دستگاه‌ها روند شستشو، آب‌گیری و تخلیه بسته به نیاز صورت می‌گیرد.

در ماشین‌های لباسشویی نیمه‌ اتوماتیک، باید شما آب را اضافه کنید و اگر دستگاه دوقلو باشد، برای استفاده از خشک‌کن، باید به صورت دستی البسه را از لباسشویی بیرون آورده و در خشک‌کن قرار دهید. تفاوت اصلی دستگاه‌های خودکار و نیمه‌ اتوماتیک در تأمین آب آن‌ها است. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که با کمبود آب و قطعی مقطعی آب مواجه هستید، لباسشویی تمام‌اتوماتیک ممکن است نتواند به درستی عمل کند. در چنین مواردی بهترین کار تهیه‌ی ماشین لباسشویی نیمه‌اتوماتیک است؛ زیرا آب‌گیری در آن یکبار بوده و مانند مدل اتوماتیک نیاز مداوم به منبع آب ندارد.

ویژگی ماشین لباسشویی خوب
ماشین لباسشویی خوب

بهترین برند ماشین لباسشویی کدام است؟

امروزه تولید کنندگان متعددی ماشین لباسشویی تولید می کنند و مدلهای متنوعی را با طرح ها و رنگهای مختلفی روانه بازار می کنند. از  بزرگ ترین برند های ماشین لباسشویی، شرکت های های ال جی ، سامسونگ و بوش هستند که بررسی هر یک از مدل های این تولیدات شما را با دنیایی از امکانات ریز و درشت رو به رو خواهند کرد. قرار نیست به صراحت یکی از این سه برند را به عنوان تولید کننده ی برتر معرفی کنیم، تعداد ویژگی های مثبت و منفی هر یک از این محصولات شما را به بهترین انتخاب خواهد رساند. زیرا ممکن است یک ویژگی از نظر شما اهیمت خاصی داشته باشد و به ویژگی دیگر اهمیت ندهید. معرفی بخشی از امکانات خاص و معرفی برخی از ویژگی های منفی شما را به انتخاب آگاهانه و رضایت بخش می رساند.
 

بهترین برند ماشین لباسشویی از لحاظ طراحی ظاهری

انتخاب طراحی بدنه ی مناسب با سلیقه ی شما سبب می شود از دیدن ماشین لباسشویی در آشپزخانه لذت ببرید. ظاهری زیبا و خوش تراش ماشین لباسشویی ها سبب می شود سلیقه های بسیاری را پوشش دهند. پنل در ماشین لباسشویی ها در دو نوع دکمه ای و لمسی می باشد که هر یک از آن ها مزایا و معایبی دارند. استفاده ی آسان در هر دو طراحی وجود دارد و شما می توانید از طریق دکمه های موجود برنامه ی مورد نظرتان را انتخاب نمایید و پس از آن تغییرات مورد نیاز را در برنامه به وجود آورید تا شستشوی کاملی را از نظر خودتان شاهد باشید.
نمایشگرهای مختلفی بر روی ماشین لباسشویی ها قرار دارد که می توانید از طریق آن ها نحوه ی کارکرد ماشین لباسشویی را مشاهده نمایید و میزان زمان باقی مانده را نیز مشاهده خواهید کرد. نمایشگرهای LCD و LED به دلیل کیفیت بالاتر و همچنین نمایش دقیق تر، دیتا و اطلاعات را با وضوح بالاتر برایتان به نمایش در خواهند آورد. زیبایی که این نمایشگرها به بدنه خواهند داد سبب می شود این محصولات با طراحی زیباتر در اختیارتان قرار بگیرند. البته استفاده از این صفحه نمایش ها بر روی قیمت تاثیر گذار است و تا حدی ممکن است قیمت ماشین لباسشویی را بالا می برند.

علاوه بر پنل گزینه هایی دیگری نیز در طراحی وجود دارد که باید در هنگام انتخاب مورد توجه قرار گیرند. طراحی درب تاثیر بالایی در نمای کلی محصول خواهد داشت. درب ها در دو اندازه ی بزرگ و کوچک موجودند که هر دو برای بارگیری مناسب اند و می توانید انواع لباس ها و اقلام بزرگ را از طریق درب در محفظه ی دیگر قرار دهید. درجه باز شدن درب در مدل های مختلف متفاوت است، اگر درجه ی باز شدن 180 باشد که قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی راحت تر انجام خواهد گرفت. در ماشین لباسشویی های سامسونگ قابلیت Add Wash موجود است و طراحی درب به لطف این فناوری تغییر کرده است که علاوه بر درب اصلی، دربی کوچک تر در قسمت بالایی موجود است که می توانید از طریق آن در حین شستشو البسه را به محفظه اضافه نمایید.البته در سایر برندها نیز این قابلیت به چشم می خورد با این تفاوت که دربی اضافه موجود نیست، بلکه باید عملیات شستشو متوقف و پس اضافه کردن لباس جدید مجددا کارکردن ماشین ادامه یابد.

طراحی متفاوتی در ماشین لباسشویی های بوش به چشم می خورد که قابلیت لرزش گیر در بدنه می باشد. این ماشین لباسشویی ها با طراحی خاصی که بر روی بدنه و در قسمت های چپ و راست محصول وجود دارد میزان لرزش را تا حد بالایی خواهد گرفت و عایق صوتی بسیار مناسبی هستند. توسط این طراحی بدنه، میزان صدای محصول تا حد قابل توجهی پایین خواهد آمد تا جایی که می توان گفت که هیچ صدایی را در محصول نخواهید شنید.

ویژگی ماشین لباسشویی خوب
آشنایی با یک ماشین لباسشویی خوب


گارانتی ماشین لباسشویی

تقریبا تمامی لوازم خانگی گارانتی دارند و یا حداقل دارای 18 ماه گارانتی هستند . بعضی تولید کننده ها و یا شرکتها ، لوازم خانگی خود را 3 یا حتی 5 سال گارانتی میکنند. مشخص است که ماشین لباسشویی نیز مانند تمام لوازم برقی و الکترونیکی دیگر ممکن است بطور ناگهانی خراب شود و از کار بیفتد، یا قابل استفاده نباشد و یا دچار مشکلاتی شوند؛ بنابراین، کار صحیح تر این است که وسیله ای تهیه کنیم که دارای گارانتی معتبری باشد. پس، مدت زمان این گارانتی نیز هر چقدر بیشتر باشد آسایش و آرامش خاطر بیشتری خواهید داشت. نکته‌ی مهم در این رابطه، گارانتی جداگانه‌ موتور دستگاه است. برخی از برند‌های ماشین لباسشویی شرایط گارانتی جداگانه‌ ای تنها برای موتور محصول خود تعیین می‌کنند که معمولا نسبت به گارانتی خود دستگاه مدت زمان بیشتری است؛ به عنوان نمونه یک شرکت ممکن است موتور دستگاه را 10 ساله گارانتی کند در صورتی  سایر بخش‌های دستگاه گارانتی 3 ساله‌ داشته باشد

به عنوان آخرین نکته ، سعی کنید قبل از خرید، مدل دستگاه مورد نظر را در اینترنت جستجو کرده و نظرات و تجربیات افرادی که از آن دستگاه استفاده کرده‌اند را مطالعه کنید. گاهی اوقات تجربه‌ عملی با آن‌ چه در مشخصات و تبلیغات می آید بسیار متفاوت است؛ پس با آگاهی کامل راهی بازار شوید.

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی