تهران

آشنایی با سامانه راهور 120

سامانه راهور 120
جریمه هنگام رانندگی یک اتفاق ناخوشایند رایج است و اطلاع از میزان جرایم و نحوه پرداخت جریم برای همه شهروندان تبدیل به یک نیاز شده است. برای برخی از ما نیز پرداخت ماهیانه قبض خلافی خودرو ، همانند پرداخت قبض برق و قبض گاز و ... امری عادی شده که با سامانه راهور 120 میتوانید خلافی را براحتی پرداخت کنید.

 تمام افرادی که اقدام به خرید و فروش خودرو میکنند با استعلام خلافی خودرو آشنایی دارند. پلیس راهور ناجا چند روش برای استعلام خلافی خودروهای شهروندان و اعتراض به جرایم در نظر گرفته است که بیشتر آنها به صورت الکترونیک هستند و دیگر نیازی به مراجعه‌ فرد برای دریافت برگه خلافی و پرداخت قبض جریمه نیست.

پلیس راهور 120
سامانه راهور 120

در گذشته مراحل دریافت برگه خلافی خورو کار وقت‌ گیری بود و فرد باید به مراجعه به پلیس +10 و یا راهنمایی و رانندگی نسبت به دریافت خلافی خودرو اقدام میکرد. ولی امروزه می‌توان به راحتی از طریق اینترنت برگه خلافی را دریافت کنید و هزینه های جریمه را به صورت آنلاین پرداخت نمود.

در این مقاله قصد داریم شما را با راه‌های استعلام خلافی خودرو آشنا کنیم؛ با تیجور همراه باشید.

 

راه‌ کار اول: دریافت خلافی خودرو از طریق وب‌سایت راهور ناجا

با مراجعه به وب‌سایت پلیس راهور ( http://www.rahvar120.ir ) اقدام به دریافت برگه خلافی خودروی خود نمایید.

به این صورت که در صفحه‌ اصلی این سایت و از منوی سمت راست بر روی بخش مربوط به "خدمات" کلیک نمایید.

از منوی خدمات الکترونیک پلیس راهور می‌توانید استعلام خلافی خودرو ، نمره منفی و جزئیات تصادفات رانندگی را دریافت نمود. در همین منو بخشی هم برای پرداخت آنلاین جرایم رانندگی خودروها درنظر گرفته شده است.

پس از انتخاب و کلیک بر روی گزینه استعلام میزان تخلفات رانندگی به صفحه استعلام خلافی وارد می‌شوید.

طبق اطلاعات و مشخصاتی که در این صفحه درج شده است تمام اطلاعات موجود در این سایت آفلاین است و به سرورهای پلیس راهور متصل نیست؛ و  بانک اطلاعاتی(دیتابیس) این سایت به صورت هفتگی آپدیت می‌شود. از مهمترین دلایل آفلاین بودن این بخش تأمین امنیت اطلاعات سامانه راهور است.

پس از مراجعه به این وبسایت شما باید کد 8 رقمی درج شده پشت کارت خودروی خود، و همچنین کد امنیتی درج شده برای جلوگیری از ورود ربات‌ ها را نیز وارد نمایید؛ و بروی دکمه جستجو کلیک کرده تا نتایج حاصل شده به شما نمایش داده شود.

پس از انجام این مراحل، میزان خلافی خودروی شما نشان داده خواهد شد و به کمک شناسه قبض و شناسه پرداختی که در اختیار شما قرار گرفته، می‌توانید قبض جریمه خود را پرداخت کنید.

سامانه راهور 120
پرداخت خلافی ماشین

راه‌کار دوم: دریافت خلافی خودرو از طریق پیام کوتاه

 برای این که بتوانیم میزان خلافی خودرو را به صورت پیامکی دریافت کنیم؛ کافی‌ است که کد 17 رقمی VIN  که بر روی سند و یا کارت خودرو درج شده را به شماره‌ زیر پیامک کنید:

شماره: 1101202020

پس از ارسال پیامک به شماره فوق خلافی خودرو شما برای شما ارسال خواهد شد. همچنین  شناسه قبض و شناسه پرداخت نیز در همین پیامک برای شما ارسال می شود تا بتوانید آن را پرداخت نمایید.

بر اساس گزارشاتی ، تعدادی از افراد که به مرکز اجرائیات پلیس راهور مراجعه می کنند اعلام کرده اند که به دلیل مشکلات اقتصادی امکان پرداخت کامل تخلفات معوقه را ندارند که اکنون با تدابیر و سیاست های اتخاذ شده از سوی پلیس راهور، امکان پرداخت قسطی بخشی از تخلفات فراهم شده است.
متقاضیان باید در این مرحله پس از مراجعه به سایت راهور 120 وارد بخش استعلام شوند و در این بخش درگاه آنلاین پرداختی با نام پرداخت جرائم وجود دارد که امکان پرداخت کل جرائم یا بخشی از آنها که به صورت قسطی مشخص شده وجود دارد.
همچنین امکان پرداخت جرائم رانندگی از طریق دستگاه های خودپرداز در اکثر بانک ها فراهم شده است. با مراجعه به دستگاه های خودپرداز با داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت میتوانید جریمه خودروی خود را پرداخت کنید. پیشتر نیز نحوه دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت از طریق پیامک در همین مقاله توضیح داده شده است.

سامانه راهور 120
پرداخت خلافی ماشین

 

مطلب مفید بود؟
7
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی