تهران

افراد موفق چه ویژگی هایی دارند

ویژگی افراد موفق
یکی از ویژگی افراد موفق این است که به جای اینکه از ضعف هایی که دارند خجالت بکشند و قایمشان کنند با افتخار از آن حرف میزنند و سعی در تقویت وتبدیل آن به مسیری برای رسیدن به موفقیت دارند.

تمایز افراد موفق با سایر افراد این است که آنها از توانایی خود آگاه اند و با استفاده از این توانایی به موفقت دست پیدا میکنند. شکست در نگاه آنان به منزله نابودی و دست کشیدن از رویا وآرزوی شیرینشان نیست چه بسا استفاده از آن به پله های بالاتری از موفقیت برسند.

افراد موفق

برخی از ویژگی های افراد موفق

 1.بسیار هدفمند اما انعطاف پذیر والبته انتقاد پذیر هستند. آنها پیشرفتشان را در این دوکلمه انعطاف پذیربودن و همچنین انتقاد پذیر بودن می بینند و با استفاده از آنها هدف ومسیرشان را تنظیم و تصحیح می کنند.اشتباهات شان را با خوشحالی می پذیرند و به راحتی عذرخواهی می کنند. آنها از توانایی هایشان خاطر جمع هستند ولی به آن مغرور نمی شوند. از کمک کردن به دیگران و یاد گرفتن از دیگران خوشحال می شوند.

2.افراد موفق معمولا افرادی اجتماعی هستند و از تجارب دیگران بهترین استفاده را میکنند. افرادی که به شدت مثبت اندیش و افکاری روشن برای امتحان چالش ها در مسیر رسیدن به موفقیت هستند.حتی مسئولیت اشتباهات و نواقص همکاران و پیروان خود را می پذیرند و به گردن دیگری نمی اندازند و دنبال بهانه آوردن نیستند.

3. مطالعه و یادگیری مستمر دارند. این افراد همواره درحال مطالعه و یادگیری هرچه بیشتر اتفاقات و پدیده های اطرافشان هستند تا از آن برای بالارفتن از پله های موفقیت استفاده کننند.سعی میکنند که دانش و اطلاعات خود را به روز برسانند.

4.اعتماد به نفس دارند. افراد موفق اعتقاددارند اگر به خود و هدفـشان ایمان داشته باشند حتما به موفقیتی که انتظارش را دارند میرسند.همه نقاط ضعف و قدرت خود را میدانند و همیشه در پی اصلاح و تقویت آن هستند.

5.من توانایش را دارم. این جمله ایست که کمتر کسی به خودش میگوید. افراد ناموفق همیشه از اینکه کاری سخت و طاقت فرسااست می نالند و برعکس ,افراد موفق همیشه این جمله را شعار خود قرار می دهند هرچند سخت است ولی من توانایی انجامش را دارم .سختی ها را به جان میخرند زیرا میدانند موفقیتشان در گرو همین سختی هاست و هدفشان ارزش تحمل این سختی هارا دارد . افراد موفق از نمیتوانم و نمیشه بشدت بیزارند .شجاعتشان موقتی نیست و ادامه دار است. 

6.همیشه دنبال راه حل مشکلات هستند. "کار نشد نداره" ، از نظر آنان جمله جالبیست. تلاش آنان در حل و از بین بردن موانع مسیرشان است.آنها میدانند خواسته شان چیست و برای آن بلند پروازی می کنند. 

7.اهل مشورت کردن هستند. این کار به آنها کمک میکند راه حل های بیشتری برای موفقیت پیدا کنند. آنها گوش شنوایی برای مشورت های دیگران دارند. 

8.زمان برای آنان حکم طلا را دارد. از زمانشان بهترین استفاده را میکنند. به قول معروف کار امروز را برای فردا نمیگذراند.  زمانبندی دقیقی دارند و طبق آن کارهایشان را انجام میدهند تا دیگر ترس عقب افتادن یا فراموش کردن کارشان را نداشته باشند. بدنبال هدر دادن وقت و وقت کشتن نیستند  و قدر زمان را خوب می‌داند. 

9.از در میان گذاشتن عقایدشان واهمه ندارند. 

10.افراد تندرویی نیستند با احتیاط برای به اوج رسیدن قدم برمی دارند. 

11.اراده آهنین دارند. و با یک بار شکست عقب نمی کشند.به دنبال فرصت های بیشتر هستند. 

12.از تنبلی بیزارند و افراد پرتلاشی هستند. 

13:نه تنها از ذهنشان بلکه از بدنشان هم به خوبی مراقبت می کنند. افراد سحر خیزی هستند و هرروز ورزش می کنند. 

14.از اوقات فراغتشان بهترین استفاده را می کنند و به تفریح می پردازند .

15.در پی رسیدن به هدف خود؛ راه بازگشتی را قرار نمی دهند ؛ شاید راه را عوض کنند ولی هدف را هرگز.

16.منتظر قسمت و سرنوشت و شانس نمی مانند تا آینده شان را رقم بزند. آنها بر این باورند که با تعهد و تلاش و فعالیت، بهترین زندگی را برای خودشان می سازند.بیشتر از افراد معمولی روی احساسات شان کنترل دارند. آنها همان احساساتی را دارند که ما داریم ولی هیچ گاه برده احساسات شان نمی شوند .

17.تعادل دارند. همه چیز را پول نمی دانند.هنگامی که به لحاظ مالی موفق می شوند، آگاهند  که پول و موفقیت مترادف نیستند. بخوبی می دانند  لزوما افرادی که تنها از نظر مالی در سطح مطلوبی قرار دارند، موفق نیستند. این در حالی است که خیلی ها خیال می کنند پول همان موفقیت است. ولی این نکته را هم به خوبی می دانند و انکار نمی کنند که پول هم مثل ابزاری است برای دستیابی به موفقیت.

 

افراد موفق

کرنت گاردن نویسنده مشهور نیویورک تایمز میگویید:"اگر روزی تمام پول و سرمایه ام تمام شود دوباره بلند میشوم زیرا آدم سخت کوشی هستم."

کراگ هایپر نویسنده, مقاله نویس,محقق ,نویسنده, مجری رادیو و تلویزیون چنین میگوید:"«من خواسته ام بخش های مهم کتاب های کمکی که تا به حال خوانده ام و تجربه هایی که در زندگی ام داشته ام را به صورت 40 نکته کلیدی فشرده کنم و در اختیار دیگران بگذارم تا در هر زمان بتوانند آن را بخوانند. مطمئنا کتاب هایی که در سطح جهانی فروخته می شوند و درباره خودیاری هستند ممکن است برای بعضی ها قابل استفاده باشند ولی من مایلم چیزی بنویسم که برای همه مفید واقع شود.» 

افراد موفق
افراد موفق همیشه یک هدفی دارند

 

مطلب مفید بود؟
4
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی