تهران

لباس رسمی و موفقیت، سبک لباس پوشیدن و تاثیر آن بر کارایی

لباس رسمی و موفقیت، سبک لباس پوشیدن چه تاثیری بر کارایی شما دارد
لباس و سبک پوشش افراد باعث ایجاد تغییراتی بیولوژیکی در وی شده و سبب می شود احساس کند که یک فرد جدیدی شده است. نتایج تحقیقات متعددی نشان می دهد که لباسی که می پوشید بر روی کارایی ذهنی و فیزیکی شما تاثیر می گذارد.

لباس و سبک پوشش افراد باعث ایجاد تغییراتی بیولوژیکی در وی شده و سبب می شود احساس کند که یک فرد جدیدی شده است. نتایج تحقیقات متعددی  نشان می دهد که لباسی که می پوشید بر روی کارایی ذهنی و فیزیکی شما تاثیر می گذارد. اگر می خواهید یک فرد خلاق در محیط کار خود باشید لباس رسمی(مانند کت و شلوار) بپوشید.  در یک تحقیق روانشناسی که در سال 2015 انجام شده است از افراد مورد آزمایش قبل از عملیات تشخیصی  خواسته شد که لباسهای معمولی یا رسمی بپوشند. در این آزمایش در قدرت تفکر انتزاعی افرادی که لباس رسمی پوشیدند افزایش قابل توجهی مشاهد گردید. تفکر انتزاعی نقش مهمی را در بروز خلافیت دارد. این افزایش ناشی از حس قدرتی است که افراد پس از پوشیدن لباس رسمی پیدا می کنند. اصل  این تحقیق را می توانید در اینجا مشاهده کنید.
 

اگر می خواهید یک فرد خلاق در محیط کار خود باشید لباس رسمی بپوشید
اگر می خواهید یک فرد خلاق در محیط کار خود باشید لباس رسمی بپوشید

پوشیدن لباسهای غیر رسمی می تواند به  مذاکرات کاری آسیب بزند. در تحقیقی که در دسامبر 2014 منتشر شد یک نمونه 28 نفره انتخاب و به سه گروه تقسیم شدند. گروه اول لباسهای رسمی و دو گروه دیگر لباسهای معمولی یا راحتی پوشیدند. سپس آنها در یک بازی مذاکره شرکت داده شدند. نتایج نشان داد که گروهی که لباس رسمی پوشیدند نسبت به دو گروه دیگر در بازی مذاکره به نتایج بهتری رسیدند و میزان ترشح تستسترون در دو گروه دیگر نسبت به گروه اول پایین تر بود. اصل این تحقیق را می توانید از اینجا مشاهده نمایید.
 

پوشیدن لباسهای غیر رسمی می تواند به مذاکرات کاری آسیب بزند
پوشیدن لباسهای غیر رسمی می تواند به  مذاکرات کاری آسیب بزند

بر اساس یافته های حاصل از بررسی تحلیل برندگان مسابقات المپیک 2004،  رقابت کنندگانی که ترکیب رنگهای لباس آنها قرمز بوده است نسبت به کسانی که از رنگ آبی استفاده کرده اند موفق تر بوده اند. در این تحقیق محققان اثر فیزیولوژیکی رنگ های پوشیده شده توسط آنها را مورد بررسی قرار گرفته است.
 

قرمز پوشها نسبت به سایرین در مسابقات المپیک 2004 نتایج بهتری گرفتند
قرمز پوشها نسبت به سایرین در مسابقات المپیک 2004 نتایج بهتری گرفتند

البته پر واضح است که افراد را نمی توان بر اساس ظاهرشان قضاوت کرد. این تحقیقات بیشتر نشان می دهد که مردم لباسهایی که انتظاراتشان را بیشتر برآورده می سازد ترجیح می دهند. همچنین نتایج نشان می دهد که منحصر به فرد بودن افراد تاثیر بسزایی در ارزیابی و شایستگی آنها از دید مخاطبان دارد.

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی