تهران

مراحل کاشت مو را مرحله به مرحله ببینید . + تصاویر

مراحل کاشت مو
یکی از بهترین روش های کاشت مو ، روش فولیکولار می باشد که طرفداران بسیاری نیز دارد . به همین دلیل در این بخش مراحل کاشت مو فولیکولار را برای شما شرح می دهیم . اگر از ریزش مو رنج می برید و قصد دارید ریزش موی خود را با استفاده از روش فولیکولار درمان کنید . تا پایان این مقاله همراه ما باشید .

آشنایی با مراحل انجام کاشت موی واحد فولیکولی

کاشت مو (پیوند مو) روش های مختلفی دارد که در مقاله های قبلی درباره آنها به طور مفصل صحبت کردیم و مزایا و معایب آنها را به طور دقیق بررسی کردیم . برخی از روش ها درد و خونریزی دارند . بنابراین دوره نقاهت آنها طولانی تر است . اما برخی روش ها بدون درد و خونریزی انجام می شوند و متقاضی سریع تر بهبود می یابد . خوشبختانه با پیشرفت علم و فناوری که در حوزه پزشکی صورت گرفته ، جراحی کاشت مو با استفاده از بی حسی موضعی تنها یک روز زمان می برد و بیماران بعد از عمل جراحی درد بسیار کمی را احساس می کنند . در ادامه مراحل انجام کاشت موی واحد فولیکولی را به شما نشان می دهیم .

 

آماده کردن بیمار برای کاشت مو
نحوه آماده کردن بیمار برای عمل کاشت مو

آماده کردن بیمار برای عمل جراحی

در ابتدا بیمار باید برای انجام عمل جراحی لباس مناسبی بپوشید و آماده شود . سپس پزشک و جراح متخصص نواحی بانک مو و نواحی گیرنده را مشخص می کند و بعد برای بی حس شدن نواحی مشخص شده داروی بی حسی موضعی را به همان نواحی تزریق می کند . بعد از این که جراح متخصص از بی حس بودن نواحی بانک مو و گیرنده مطمئن شد ، عمل جراحی را شروع می کند . در این عمل جراحی فولیکول های مو از ناحیه بانک مو برداشته می شوند و به ناحیه گیرنده انتقال می یابند و در آن جا پیوند زده می شوند . اکثرا موهای ناحیه پشت سر به عنوان بانک مو در نظر گرفته می شوند . چون هم مقاوم هستند و هم به خوبی حالت می گیرند .

 

تراشیدن موهای ناحیه اهدا کننده
نحوه تراشیدن موهای ناحیه اهدا کننده

تراشیدن موهای ناحیه اهدا کننده (بانک مو)

قبل از شروع جراحی موهایی که در ناحیه اهدا کننده یا بانک مو قرار دارند ، تراشیده می شوند .

 

آماده شدن ناحیه اهدا کننده برای جراحی
نحوه آماده شدن ناحیه اهدا کننده برای جراحی

آماده شدن ناحیه اهدا کننده (بانک مو) برای جراحی

بعد از این که موهای ناحیه اهدا کننده یا بانک مو تراشیده شد و برای اهدا آماده شد ، جراح متخصص داروی بی حسی موضعی را تزریق می کند .

 

بافت های موی اهدایی
نحوه برداشتن بافت های موی اهدایی

برداشتن بافت های موی اهدایی

در این مرحله بافت هایی که شامل فولیکول های موی مقاوم هستند با استفاده از جراحی از ناحیه اهدا کننده برداشته می شوند .

 

بخیه زدن ناحیه اهدا کننده
بخیه زدن ناحیه اهدا کننده در عمل کاشت مو

بخیه زدن ناحیه اهدا کننده

بعد از این که فولیکول های مو از ناحیه اهدا کننده یا بانک مو برای پیوند به ناحیه گیرنده برداشته شد ، ناحیه اهدا کننده بخیه زده می شود .


شانه کردن موهای اطراف قسمت بخیه

زمانی که کار بخیه به اتمام رسید . موهای اطراف آن شانه می شوند تا بخیه را پوشش دهند . معمولا این بخیه ها بعد از گذشت 10 روز از عمل جراحی بهبود می یابند و اثر آنها از بین می رود .


تقسیم بافت های اهدایی جهت پیوند مو

متخصصان جراحی کاشت مو با استفاده از میکروسکوپ های پیشرفته و مخصوص بافت های اهدایی را مشاهده می کنند و آنها را برای انجام عمل پیوند به واحدهای کوچک تری که قابل رشد نیز هستند (واحد های فولیکولی) تقسیم می کنند .

 

آماده سازی ناحیه گیرنده
آماده سازی ناحیه گیرنده برای عمل کاشت مو

آماده سازی ناحیه گیرنده

ناحیه گیرنده ، ناحیه ای است که در آن جا تراکم موها کم شده و یا موها به طور کامل ریخته اند . فولیکول های مو که در مراحل قبلی از ناحیه بانک مو برداشته شده اند ، به این ناحیه منتقل شده و پیوند زده می شوند . قبل از شروع عمل پیوند ناحیه گیرنده با استفاده از تزریق داروی بی حسی موضعی ، بی حس می شود . بعد از این که این ناحیه به خوبی بی حس شد ، عمل پیوند آغاز می گردد . توجه داشته باشید که ناحیه گیرنده نیازی به تراشیدن و پیرایش مو ندارد .

 

نحوه انجام پیوند مو
نحوه انجام پیوند مو

نحوه انجام پیوند مو

جراح متخصص در ناحیه گیرنده که موها ریخته اند (ناحیه طاسی) با استفاده از ابزار مخصوص شکاف های ریزی ایجاد می کند . شکاف های ایجاد شده شکل منظمی ندارند تا بعد از رشد موهای کاشته شده مثل سایر موهای فرد طبیعی به نظر برسند . در نهایت گرافت های فولیکولی با دقت بسیار بالایی درون برش های ایجاد شده قرار می گیرند . در همین حین موها جهت دهی نیز می شوند .


نحوه پیوند موی طبیعی به این صورت است که واحدهای فولیکولی که شامل یک تار مو هستند ، در قسمت جلوی سر و خط رویش موها قرار می گیرند و واحدهایی فولیکولی که شامل چند تار مو هستند در پشت و کنار ناحیه گیرنده قرار می گیرند .

 

شرایط بیمار بعد از کاشت مو
بررسی شرایط بیمار بعد از عمل جراحی کاشت مو

شرایط بیمار بعد از عمل جراحی کاشت مو

بعد از این که عمل جراحی تمام شد . بعد چند ساعت اثر داروهای بی حسی از بین می رود . به همین دلیل بیمار احساس سوزش کمی در ناحیه پیوند دارد . این علائم طبیعی هستند که در اثر پیوند جدید به وجود می آیند .


یک هفته بعد از عمل جراحی پیوند مو

مراحل رشد مو بعد از کاشت به این صورت است که بعد از گذشت یک هفته از عمل جراحی جای برش های پیوند بهبود می یابند و در طی یک هفته الی ده روز اثر قرمزی و التهاب نیز برطرف می شود . اولین شستشوی سر بعد از کاشت مو هم در خود کلینیک های زیبایی زیر نظر تکنسین ها و متخصصان انجام می شود . اما بعد از آن با توجه به توصیه های جراح خود و دستور العمل گفته شده می توانید موهای خود را بشویید . موهای کاشته شده بعد از سه ماه و در برخی افراد بعد از شش ماه جوانه می زنند و سپس به صورت طبیعی به رشد خود ادامه می دهند .


در این بخش از سایت تیجور با عمل جراحی کاشت مو آشنا شدید و مراحل آن را با هم بررسی کردیم . امیدواریم خواندن این مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد .

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی