تهران

چگونه لوستر مناسب برای خانه تهیه کنیم + تصاویر مدل لوستر

لوستر مناسب
می‌دونستین که خرید لوستر برای خانه باید طبق اصول خاصی انجام بشه؟ معمولا افراد در هنگام انتخاب لوستر خانه به متراژ و نوع دکوراسیون خانه دقت نمی‌کنند و صرفا فقط ظاهر لوستر برایشان اهمیت دارد. اما باید بدانید اشتباه در انتخاب لوستر می‌تواند ابعاد خانه و اتاق را کوچک‌تر از معمول نشان دهد. همراه ما باشید

چگونه لوستر مناسب برای خانه تهیه کنیم؟

قبل از خرید لوستر باید توجه داشته باشید که تصمیم دارید برای چه مکانی لوستر بخرید. آیا لوستر را برای تامین روشنایی و نور فضای منزل می‌خواهید یا فقط قصد دارید جنبه یک اکسسوری یا وسیله‌ای تزئینی و زیبایی در خانه باشد و یا شاید هر دو.

در نتیحه ابتدا مشخص کنید که قصدتان از خرید لوستر چیست و سپس با توجه به جوابتان تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

لوستر مناسب
با لوستر مناسب برای بخش‌های مختلف خانه آشنا شوید

راهنمای انتخاب لوستر مناسب برای سالن پذیرایی

انتخاب و خرید لوستر سقفی یکی از دشوارترین انتخاب‌های افراد در تهیه وسایل منزل می‌باشد، زیرا در آن تخصصی ندارند و ممکن است در انتخاب آن دچار مشکل شوند و لوستر مناسب را انتخاب نکنند که در این حال می‌توانند از افراد متخصص در دکوراسیون منزل کمک بگیرند و لوستر مناسب را انتخاب کنند. 
برای انتخاب لوستر سقفی باید ارتفاع سقف، متراژ، نوع دکوراسیون داخلی و... را در نظر داشته باشید. 
لوستر مناسب اتاق پذیرایی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • لوستر کریستالی
  • لوستر مولکولی
  • لوستر کلاسیک
  • لوستر سقفی کوچک
  • لوستر برنزی
  • لوستر زیما

معمولا از لوسترهای سقفی برای تامین روشنایی فضای سالن و پذیرایی و از لوسترهای دیواری به عنوان تزئین دکوراسیون استفاده می‌شود.

لوستر مناسب
لوستر مناسب پذیزایی کلاسیک
لوستر مناسب
لوستر مناسب خانه مدل لوستر کریستالی

لوستر مناسب خانه
لوستر مناسب خانه مدل لوستر زیما
لوستر مناسب
مدل لوستر مولکولی
لوستر مناسب
مدل لوستر سقفی لاکچری مناسب خانه لوکس و مدرن

نکاتی برای لوستر مناسب پذیرایی

اگر قصد خرید لوستر برای فضای اتاق پذیرایی و سالن را دارید باید به شرایط اتاق از جمله نوع دکوراسیون، نوع مبلمان، رنگ دیوارها، تم اتاق و... به خوبی دقت کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب لوستر مدل کلاسیک برای پذیرایی و یا لوستر بزرگ برای سالن‌ها و یا اتاق‌های کوچک باعث می‌شود فضا کوچک‌تر از حد معمول به نظر برسد. سعی کنید لوسترهای مدل کلاسیک را فقط در فضاهای بزرگ به کار ببرید. همچنین می‌توانید از لوسترهای دیواری برای تکمیل دکوراسیون سالن استفاده کنید. انواع لوسترهای کلاسیک در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی در بازار موجود می‌باشند که می‌توانید با توجه به سقف اتاق خود لوستر مناسب را انتخاب کنید.

لوستر مناسب خانه
مدل لوستر کلاسیک و کریستالی
لوستر مناسب
مدل لوستر مدرن مناسب سالن پذیرایی مدرن

اگر سقف پذیرایی خانه بلند است، لوستر بزرگ یا شاخه بلند می‌تواند انتخاب خوبی باشد. همچنین اگر طول سقف خانه بلند است می‌توانید از سه یا چهار لوستر برای تزئین پذیرایی خود استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید اگر اتاق پذیرایی کوچک است باید از خرید لوسترهای بزرگ صرف نظر کنید و لوستر مناسب برای پذیرایی کوچک را جایگزین آن کنید.
همچنین برای خانه‌هایی که سقف‌شان کوتاه‌تر است باید لوستر مناسب برای سقف کوتاه را انتخاب کنند. به عنوان مثال لوستر‌های مدرن با حباب‌هایی تزئین شده همراه با لامپ‌های کوچک می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

لوستر مناسب
مدل لوستر مدرن مناسب پذیرایی سقف کوتاه 

راهنمای انتخاب اندازه لوستر مناسب پذیرایی

تعیین سایز لوستر یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل در انتخاب لوستر می‌باشد. زیرا اگر لوستر کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر از اتاق باشد ممکن است در فضا گم شود و یا اتاق را کوچک‌تر نشان دهد.
بیش از هر چیز باید به خاطر داشته باشید وزن و استایل بصری لوستر بر روی سایز آن تاثیر گذار است. لوستر مناسب پذیرایی سایز بزرگ و با وزن بالا نور کمتری را به فضا می‌دهد و لوسترهایی با لامپ‌های کوچک کمی بزرگ‌تر به نظر می‌رسند.

لوستر مناسب خانه
مدل لوستر کریستالی و مدرن مناسب پذیرایی
لوستر مناسب خانه
اندازه لوستر مناسب اتاق پذیرایی

انتخاب لامپ‌های لوستر مناسب پذیرایی

انتخاب رنگ لامپ در کنار لوستر مناسب در زیبا سازی فضای اتاق بسیار مهم است. توجه داشته باشید که حتما در لوستر مناسب پذیرایی خود از لامپ‌های آفتابی و مهتابی در کنار هم استفاده کنید تا یک رنگی نور لوستر چشم را اذیت نکند و همچنین دکوراسیون خانه زیباتر شود.

استاندارد بودن حباب و لامپ‌های لوستر: 
یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب لوستر مناسب پذیرایی باید در نظر داشته باشید سادگی و استاندارد بودن لوستر می‌باشد. باید در نظر داشته باشید که حباب‌هایی که برای لوستر در پذیرایی انتخاب می‌کنید باید ساده و در عین حال استاندارد باشند.

لوستر مناسب خانه
توجه به حباب‌ها و استاندارد بودن لوستر مناسب پذیرایی

راهنمای انتخاب لوستر مناسب آشپزخانه

اگر آشپزخانه فضایی مدرن دارد و به دنبال لوستر مناسب برای میز ناهار خوری می‌گردید، لوستر کریستالی می‌تواند انتخاب خوبی برای محیط آشپزخانه باشد. لوستر‌های کریستالی در طرح‌ها و مدل‌های جذاب و مدرن در بازار موجود می‌باشند که با نام لوستر VIP هم شناخته می‌شوند که می‌توانید با توجه به دکوراسیون آشپزخانه خود لوستر مناسب را انتخاب کنید. 
در لوسترهای کریستال میزان نور دهی مطرح نیست و بیشتر جنبه زیبایی و تزئینی محیط را دارد. اگر به دنبال نور دهی بهتر لوستر هستید بهتر است حباب‌های لوستر به سمت پایین باشد و عرض آن تا میز ناهار خوری آشپزخانه از 30 سانتی متر کمتر باشد و از نظر طولی هم باید فاصله لوستر تا میز غذا خوری حدود 80 سانتی متر باشد. 

لوستر مناسب
مدل لوستر مدرن مناسب پذیرایی مدرن
لوستر مناسب خانه
مدل لوستر تک آویز مناسب آشپزخانه کوچک

یکی از پر کاربردترین نور پردازها در آشپزخانه آویزها می‌باشند. آویزها به دلیل طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی که دارند به راحتی با هر سبک و دکوراسیونی ست و به راحتی با آشپزخانه هماهنگ می‌شوند. یکی از مزیت‌های لوسترهای آویز ارتفاع آن‌ها می‌باشد که می‌توانید تا یک متر ارتفاع آن‌ها را کمتر و یا بیشتر کنید. آویزها معمولا دو تا سه سر پیچ دارند که با توجه به بزرگی و یا کوچکی آشپزخانه می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

لوستر مناسب
مدل لوستر زیما مناسب آشپزخانه
لوستر مناسب خانه
لوستر مناسب آشپزخانه‌های مدرن

انتخاب لوستر مناسب اتاق

در تمامی خانه ها یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه اتاق خواب است. لوستر اتاق خواب یکی از ساده ترین وسایلی است که میشه برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب تهیه کرد. لوستر اتاق کلاسیک و لوستر اتاق فانتزی از محبوب ترین لوستر های هستند که امروزه استفاده می شوند.

لوستر مناسب
مدل لوستر مولکولی مناسب اتاق خواب
لوستر مناسب خانه
لوستر جدید مناسب اتاق با طراحی مدرن
لوستر مناسب
مدل لوستر کلاسیک مناسب اتاق

لوستر مناسب میز نهارخوری

یکی از قسمت های خانه های امروزی اضافه شدن میز نهارخوری به آشپزخانه یا پذیرایی است. علاوه بر ایجاد راحتی در صرف غذا یک بخش تزئینی نیز به حساب می آید و برای آن لوستر مناسب نیز در نظر میگیرند.

لوستر مناسب خانه
مدل لوستر مولکولی مناسب میز نهارخوری
لوستر مناسب
مدل لوستر مدرن و شیک برای میز نهارخوری
لوستر مناسب
مدل لوستر مدرن و مولکولی مناسب میز نهارخوری در پذیرایی
لوستر مناسب خانه
مدل لوستر زیما مناسب میز نهارخوری

راهنمای انتخاب لوستر مناسب سقف کناف

هنگام انتخاب لوستر مناسب سقف کناف باید نکاتی را از جمله وسعت فضا و مساحت سقف کاذب را در نظر داشته باشید. داخل اغلب فضاهایی که سقف کناف دارد از لوسترهای دیگری هم برای نور پردازی استفاده می‌شود. این نور پردازی‌ها عبارتند از: آباژورها، چراغ‌های دیوار کوب و هالوژن‌های موجود در سقف که همگی باعث می‌شوند فضا زیباتر شود. باید این را در نظر داشته باشید که در کنار انتخاب لوستر و نور پردازی‌هایی که برای سقف کاذب انتخاب می‌کنید باید استاندارد بودن و نصب صحیح را هم در نظر داشته باشید.

لوستر مناسب
مدل لوستر مناسب سقف‌های کناف

راهنمای انتخاب لوستر مناسب خانه کوچک

اگر سبک خانه مدرن است در انتخاب لوستر آزادتر هستید زیرا به دلیل تغییر خانه‌ها به سبک مدرن و وارد شدن لوسترهای لوکس و زیبا راحت‌تر می‌توانید لوستر مناسب خانه کوچک را انتخاب کنید اما اگر سبک خانه کلاسیک می‌باشد بهتر است از خرید لوسترهای مدرن خودداری کنید و لوستر سقفی کوچک با سبک کلاسیک را خریداری کنید. زیرا لوستر کلاسیک با محیط کلاسیک خانه بهتر ست می‌شود. 
لوسترهایی با سبک فلز، کریستال، برنز و... نیز می‌توانند برای خانه انتخاب مناسبی باشند، منتها باید این را در نظر داشته باشید که شاخه‌های لوستر نباید بیشتر از 12 شاخه باشد زیرا فضای خانه را کوچک‌تر می‌کند و زیبایی آن از بین می‌رود.

لوستر مناسب خانه
مدل لوستر شیک و زیبا مناسب خانه کوچک 

محاسبه تعداد شاخه لوستر

برای خانه‌هایی که فضای آن کوچک است باید لوسترهایی کوچک با تعداد شاخه 4 الی 12 عدد را انتخاب کنید. همچنین برای خانه‌هایی که بزرگ است می‌توانید لوسترهایی بزرگ با تعداد شاخه‌های بالا را انتخاب کنید. 
اگر می‌خواهید لوستر مناسب فضای اتاق خود را خریداری کنید می‌توانید از فرمول زیر برای انتخاب لوستر با ابعاد مناسب کمک بگیرید:

  • اتاق‌هایی که کوچکتر از 3*3 متر می‌باشند، عرض لوستر باید بین 43 تا 50 سانتی متر باشد. 
  • اتاق‌هایی که حدود 4*4 متر هستند، عرض لوستر باید حدود 60 تا 70 سانتی متر باشد. 
  • اتاق‌هایی که حدود 4.5*4.5 متر هستند، عرض لوستر باید بین 65 تا 82 سانتی متر باشد.
لوستر مناسب خانه
محاسبه تعداد شاخته و اندازه لوستر مناسب اتاق

مطلب مفید بود؟
10
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی