تهران

با تاثیرات معجزه آسای روغن نارگیل برای مو آشنا شوید

روغن نارگیل برای مو
روغن نارگیل هم در صنعت آرایشی و بهداشتی و هم در صنعت خوراکی بسیار کاربرد دارد.در این مقاله منحصرا درباره فواید فوق‌‌العاده این روغن برای مو صحبت می‌کنیم. روغن نارگیل برای درمان خشکی مو و رطوبت رسانی به تارهای مو استفاده می‌شود همچنین با توجه به ویتامین‌های موجود در آن، باعث افزایش رشد مو نیز می‌شود.

با تاثیرات معجزه آسای روغن نارگیل برای مو 

روغن نارگیل از نارگیل نرسیده و یا مغز نارگیل خشک شده به دست می‌آید که فواید بسیاری دارد. از روغن نارگیل برای مصرف خوراکی و آرایشی استفاده می‌شود. 

فواید روغن نارگیل
از مهم‌ترین فواید روغن نارگیل می‌توان به درخشندگی و نرمی مو، تقویت مو، افزایش رشد مو، درمان خشکی و درمان وز بودن مو اشاره کرد.

خواص روغن نارگیل برای مو
فواید روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل برای ریزش مو

اگر دچار ریزش مو هستید روغن نارگیل بهترین گزینه برای شما است. می‌توانید روغن نارگیل را با گیاه مریم گلی بجوشانید و از این ترکیب روی پوست سر خود استفاده کنید و از شر ریزش مو خلاص شوید. همین طور اگر مرتب از این روغن به همراه آب ولرم برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید جریان خون در پوست سر شما تحریک می‌شود و همین امر از ریزش موهای شما جلوگیری می‌کند. همچنین سه قاشق چای خوری روغن زیتون به علاوه آب داغ و 1/2 پیمانه شیر نارگیل را ترکیب کرده و کف سر خود را به مدت ده دقیقه ماساژ دهید و بعد بشویید. این ترکیب از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

فواید روغن نارگیل برای مو
خواص روغن نارگیل برای ریزش مو

خواص روغن نارگیل برای رطوبت رساندن به تارهای مو
 یکی از بهترین و مفیدترین خواص روغن نارگیل رطوبت دهی به موها می‌باشد. وقتی از روغن نارگیل برای موهای خود استفاده می‌کنید، رطوبت در تار مو نگه داشته می‌شود و آن را نرم و مرطوب می‌کند. این روغن در مقابل شکسته شدن و تبخیر پایدار می‌باشد به همین خاطر بهترین گزینه برای سلامت مو است.

خواص روغن نارگیل برای مو
خواص روغن نارگیل برای رطوبت دهی

خواص روغن نارگیل برای موخوره
روغن نارگیل بهترین درمان برای موخوره می‌باشد. وقتی از روغن نارگیل برای موی خود استفاده می‌کنید رطوبت لازم را به مو می‌رسانید به همین خاطر موها از خشکی و موخوره محفوظ می‌ماند.

موهای خود را با ترکیب روغن نارگیل و روغن بادام چند دقیقه ماساژ دهید تا موخوره شما کمتر شود زیرا موخوره به دلیل خشکی مو به وجود می‌آید و روغن نارگیل رطوبت کافی را به مو می‌رساند و از خشکی آن جلوگیری می‌کند و موی آسیب دیده و دندانه‌دار را درمان می‌کند.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که درمان کامل موخوره فقط با کوتاه کردن آن امکان پذیر است.

روغن نارگیل برای موهای وز
پیشگیری از موخوره با روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل برای درخشان شدن مو
اگر می‌خواهید موهایی درخشان و نرم داشته باشید روغن نارگیل را گرم کنید و قبل از خواب موهای خود را با آن ماساژ دهید و روز بعد آن را بشویید. این کار باعث سلامتی، نرمی، درخشندگی و مستحکم شدن موی آسیب دیده و خشک می‌شود. 

خواص روغن نارگیل برای مو
درخشان شدن مو با روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل برای رشد مو
روغن نارگیل غنی از ویتامین K ،E، مواد معدنی و اسیدهای چرب است که تغذیه مو با این روغن باعث نفوذ آن به ساقه مو شده که برای رشد دوباره مو و ترمیم موی آسیب دیده بسیار مفید می‌باشد. روغن نارگیل به رشد مو نیز کمک می‌کند. دو قاشق غذا خوری روغن چای را با یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و پوست سر خود را با این ترکیب ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت سر خود را بشویید.

هفته‌ای دو بار این کار را تکرار کنید. این ترکیب برای رشد مو بسیار مفید می‌باشد. برای تقویت و رشد مو از روغن نارگیل و آبلیمو استفاده کنید. اگر می‌خواهید موی سرتان سریع‌تر رشد کند از روغن نارگیل و آب پیاز استفاده کنید. آب پیاز و روغن نارگیل بودار را با هم ترکیب و کف سر را با آن ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت آن را بشویید. 

روغن نارگیل برای مو
روغن نارگیل و افزایش رشد مو

خواص روغن نارگیل برای کف سر
اگر جزو افرادی هستید که کف سر شما جوش می‌زند بهترین درمان برای آن روغن نارگیل می‌باشد. این روغن ضد میکروب بوده و ماساژ کف سر با آن به درمان جوش و دانه‌های پوست سر کمک می‌کند. از ترکیب روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده کنید تا از جوش‌های سر جلوگیری و به درمان آن کمک ‌کند. افرادی که کف سر آن‌ها زیاد عرق می‌کند اگر روغن نارگیل را به پوست سر خود بمالند پوست سر آن‌ها خنک می‌شود و اگر مشکل عرق کردن بیش از حد کف سر مشکل داخلی نباشد حتما میزان آن تعدیل می‌شود.

چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم
خواص روغن نارگیل برای کف سر

چگونه از روغن نارگیل استفاده کنیم؟

طرز استفاده صحیح از روغن نارگیل برای مو این است که ابتدا روغن نارگیل را به روش بن ماری گرم کنید و بعد بگذارید تا خنک شود. روغن نارگیل را روی موهای خود بریزید و با استفاده از انگشتان خود روغن را به تمام پوست سر و موی خود بمالید و آن را ماساژ دهید تا روغن کامل به تمام موی شما مالیده شود. می‌توانید از شانه نیز استفاده کنید. اگر موهای شما بلند است موهای خود را جمع کنید و یا با کش شل و آزاد ببندید بعد با استفاده از کلاه رنگ یا حوله موهای خود را بپوشانید. اگر بگذارید شب تا صبح روغن روی موهای شما بماند اثر آن بیشتر می‌شود، اما می‌توانید دو ساعت هم روی موی خود قرار دهید. بعد از این مرحله موهای خود را شسته و خشک کنید. 

چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم
طرز استفاده صحیح از روغن نارگیل

روغن نارگیل برای موهای خشک

از مزیت‌ها و فواید روغن نارگیل، بازسازی موی خشک و آسیب دیده می‌باشد. روغن نارگیل پروتئین مورد نیاز موی از دست رفته را تامین و از خشکی مو جلوگیری می‌کند. برای اینکه خشکی موی خود را برطرف کنید یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با 10 قطره روغن رزماری مخلوط کنید و محلول بدست آمده را روی پوست سر خود در سه دقیقه ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه آن را بشویید. 

روغن نارگیل برای موهای خشک
روغن نارگیل برای موهای خشک

ترکیب روغن نارگیل و زیتون برای مو

روغن نارگیل از ریزش و شکسته شدن مو جلوگیری و به رشد مو کمک می‌کند. اگر می‌خواهید سرعت رشد موی شما بیشتر شود از ترکیب روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید. 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون را با یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل مخلوط کنید، این مخلوط را به پوست سر و ساقه مو بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی پوست سر شما بماند و بعد با یک شامپوی ملایم موی خود را بشویید. سه بار در هفته این کار را تکرار کنید. 

ترکیب روغن زیتون و روغن نارگیل برای مو
ترکیب روغن نارگیل و زیتون برای مو

عوارض روغن نارگیل
روغن نارگیل ممکن است در برخی افراد آلرژی ایجاد کند. برای اینکه بفهمید به روغن نارگیل حساسیت دارید یا خیر مقدار کمی از آن را روی پوست خود امتحان کنید اگر دچار حساسیت شدید از آن استفاده نکنید و فقط روی موی خود را با این روغن چرب کنید. به خصوص به پوست سر نمالید چون در صورت داشتن آلرژی ممکن است دچار قارچ‌های پوستی شوید. همچنین کسانی که دارای طبعی گرم هستند ممکن است موقع استفاده از روغن دچار سردرد شوند.

مطلب مفید بود؟
2
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی