تهران

نکات طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک + آموزش

دکوراسیون داخلی منزل کوچک
امروزه فضای خانه ها نسبت به گذشته کوچکتر شده است . بسیاری از افراد تصور می کنند چیدمان دکوراسیون خانه های کوچک کار مشکلی است . اما طراحی دکوراسیون داخلی برای چنین خانه هایی قوانینی دارد که باید حتما رعایت شود تا خانه شما بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد .

خانه های امروزی معمولا در ابعاد و متراژهای کوچک تری ساخته می شوند . به همین دلیل بسیاری از مردم در طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود دچار سردرگمی می شوند و از این که نمی توانند از امکانات زیادی استفاده می کنند حسرت می خورند . از این رو مطالعه درباره طراحی دکوراسیون و نحوه چیدمان خانه های کوچک به شما کمک می کند تا از فضایی که در اختیار دارید به نحوه احسن استفاده کنید .


برای این که بتوانید دکوراسیون داخل خانه کوچک خود را به بهترین نحوه پیاده سازی کنید ، باید از یکسری قوانین پیروی کنید . این قوانین باعث می شود تا خانه شما بزرگ تر و دلبازتر به نظر برسد . با مطالعه این بخش از سایت تیجور یاد می گیرید که چیدمان دکوراسیون خانه کوچک حتی اگر فضای کافی در اختیار نداشته باشید ، آن قدر هم سخت نیست .

 

خرید میز مناسب
خرید میز مناسب برای خانه های کوچک

خرید میز مناسب

سعی کنید برای اتاق پذیرایی یا نشیمن خود میزهای دایره ای بخرید . پایه این میزها در وسط میز قرار گرفته به طوری که فضای کف اتاق را کمتر اشغال می کند . لبه های گرد میز باعث می شود تا بتوانید به محیط اطراف خود تسلط بیشتری داشته باشید . میزهای گرد صندلی های بیشتری را نیز اطراف خود جای می دهند . از میزهای گرد یا همان دایره ای می توانید برا دور هم نشینی ، پذیرایی یا حتی انجام یک بازی گروهی استفاده کنید . اگر دوست دارید از میزهای مکعبی استفاده کنید . هیچ مشکلی ندارد . فقط میزهای مکبعی باید کشو یا قفسه داشته باشند . تا بتوانید یکسری وسایل را درون آنها قرار دهید .


استفاده بهینه از فضاهای دور از دسترس

شما می توانید از فضاهای دور از دسترسی مانند بالای درب اتاق ها ، کابینت ها و ... به نحوه احسن استفاده کنید . مثلا کتابخانه بسازید یا کمدهایی را ایجاد کنید که یکسری وسایل غیر ضروری خود را درون آنها قرار دهید . از طرفی ایجاد قفسه های باز باعث مدرن تر و شیک شدن اتاق شما می شوند . از قفسه های باز می توانید برای چیدن وسایل تزیینی و دکوری استفاده کنید . همچنین شما می توانید فضای اتاق را به دو قسمت تقسیم کنید و یک قسمت را به قرار دادن وسایل خصوصی خود مانند کتاب ها و ... اختصاص دهید .


نصب پرده های اتاق

از پرده هایی استفاده کنید که از سقف آویزان شده و تا کف اتاق ادامه دارند . تا ارتفاع اتاق بهتر خودش را نشان دهد . اگر درون اتاق شما پنجره ای وجود ندارد ، باز هم می توانید از پرده برای زیبا جلوه دادن نمای اتاق بهره ببرید . این کار یک ایده هوشمندانه است و باعث می شود وسعت اتاق بیشتر دیده شود .

 

کاربردهای دوگانه
منظور از کاربردهای دوگانه در طراحی دکوراسیون خانه کوچک

کاربردهای دوگانه

استفاده دوگانه از فضا یا وسایل پیشنهاد خوبی است که خیلی از جاها کاربرد دارد . مثلا می توانید از کاناپه های راحتی استفاده کنید تا هم محلی برای پذیرایی از مهمان و هم محلی برای استراحت داشته باشید . می توانید در قسمت زیر پله ها کمدهایی ایجاد کنید و از آنها برای نگهداری یکسری از وسایل خود استفاده کنید .


استفاده از دیوارها

استفاده از میزهای کنار تخت را کنار بگذارید و به جای آن تاقچه هایی را در کنار تخت خواب خود بسازید . چراغ های رو میزی را حذف کنید و چراغ های دیواری نصب کنید . همچنین آینه های دیواری نصب کنید چون باعث بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق می شوند .

 

مبلمان خانه
مبلمان مخصوص خانه با فضای کوچک

مبلمان خانه

می توانید به جای چند قطعه مبل کوچک کنار هم ، از یک مبل راحتی بزرگ استفاده کنید . این کار مانع از شلوغ شدن فضای اتاق می شود و وسعت اتاق را بزرگتر نشان می دهد .


انتخاب رنگ مناسب

رنگ ها به دو دسته تیره و روشن تقسیم می شوند . برای خانه های کوچک از رنگ های روشن استفاده کنید تا فضا بزرگتر دیده شود . بهتر است از یک طیف رنگی مشخص استفاده کنید . این کار باعث حفظ شدن یکپارچگی فضای خانه می گردد . رنگ های ملایم تاثیر مثبتی روی روحیه شما دارند و به شما آرامش می دهند . از طرفی سعی کنید طرح پرده ها را ساده انتخاب کنید . طوری که هماهنگی بین آنها و دیوار وجود داشته باشد .


حذف وسایل غیر ضروری

چون فضایی که در اختیار دارید محدود است ، سعی کنید تنها از وسایل ضروری استفاده کنید و برای حذف وسایل غیرضروری از قانون 90-90 کمک بگیرید . طبق این قانون اگر از وسیله ای به مدت 90 روز استفاده نکنید و گمان می کنید در 90 روز آینده نیز از آن استفاده نخواهید کرد . آن را از دکوراسین خانه خود حذف کنید و حتی اگر ممکن است آن را از منزل خارج کنید .


در این بخش از سایت تیجور با اصول طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک آشنا شدید و آموختید چگونه می توانید دکوراسیون منزل کوچک خود را به بهترین نحو طراحی کنید یا آن را تغییر دهید . امیدواریم مطالب این بخش هم برای شما مفید واقع شده باشد .

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی