تهران

هنگام خرید کفپوش موکت به این نکات توجه کنید

نکات مهم در انتخاب و خرید موکت
موکت‌ها از گذشته‌های بسیار دور برای پوشاندن کف خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. امروزه استفاده از موکت‌ها چندان رایج نیست ولی هنوز هم کسانی هستند که تمایل دارند از موکت به عنوان کفپوش خانه مخصوصا برای اتاق کودک خود استفاده کنند. اما چه نکاتی در خرید موکت باید مورد توجه قرار گیرد؟

هنگام خرید کفپوش موکت به این نکات توجه کنید

موکت‌ها به عنوان کفپوشی قدیمی برای خانه‌ها محسوب می‌شوند که از سال‌های دور تا به امروز برای پوشاندن کف خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه موکت‌ها به لحاظ رنگ و طرح دارای تنوع زیادی هستند. با اینکه امروزه کفپوش‌های مدرن و متنوعی برای پوشش کف خانه‌ها وجود دارد ولی با این همه برخی‌ها هنوز دوست دارند از موکت به عنوان کفپوش اصلی خانه خود استفاده نمایند. وجود تنوع زیاد در طرح و رنگ انواع موکت‌ها باعث شده تا انتخاب آن به امری دشوار تبدیل شود. چنانچه قصد خرید موکت را دارید در این مطلب نکات مهمی برای انتخاب و خرید موکت بیان شده که دعوت می‌کنم در ادامه با ما همراه باشید.

در خرید موکت برای خانه چه نکاتی باید رعایت شوند
خرید کفپوش موکت برای خانه

در خرید موکت به ابعاد و دکوراسیون خانه توجه کنید

طبیعا انتخاب موکت باید متناسب با ابعاد و متراژ منزل و همچنین با در نظر گرفتن سبک خاص دکوراسیون منزل صورت بگیرد تا با فضا همخوانی داشته باشد. زمانی که شما اقدام به خرید موکت می‌کنید باید انتخاب آن متناسب با فضا، استفاده از آن فضا، جنس، رنگ، طرح، ضخامت و حتی پرزهای آن انجام شود. زیرا تمامی این فاکتورها تاثیر زیادی در کیفیت چیدمان وسایل و سبک دکوراسیون منزل شما خواهد داشت.

رنگ و مدل مناسب موکت
انتخاب موکت و تاثیر آن در دکوراسیون منزل

وجود پنل‌ها در موکت فروشی‌ها که نمونه‌هایی از انواع موکت‌ها و رنگ‌های متنوع آنها می‌باشند، راهنمای انتخاب رنگ و طرح مورد نظر برای موکت هستند و شما با توجه به ترکیب رنگ دکوراسیون منزل و سلیقه شخصی خود می‌توانید یک یا دو پنل را انتخاب نمایید. 

نمونه‌ای از پنل فروش موکت
نمونه‌ای از پنل فروش موکت

اگر مکان مد نظر شما برای موکت کردن، خلوت بوده و دارای اسباب و اثاثیه کمتری است و یا محیط بسیار بزرگی است، بهتر است موکت‌های طرح دار را انتخاب نمایید تا فضا پر شده و صمیمانه‌تر به نظر برسد. برای مکان‌های کوچک، موکت های ساده با رنگ‌های روشن و پرزهای کمتر مناسب است زیرا اتاق را بزرگتر جلوه می‌دهند.
انتخاب صحیح موکت بر اساس دکوراسیون و متراژ خانه می‌تواند باعث ایجاد تغییرات محسوسی در فضای داخلی منزل شود. 

خرید موکت مناسب
موکت ساده

اگر انتخاب شما موکت‌های پرزدار است، باید توجه داشته باشید که موکت‌هایی با پرز کمتر محیط را بازتر و بزرگتر نشان خواهند داد. موکت‌هایی که دارای رنگ روشنی هستند باعث می‌شوند فضا بدون صرف هیچ هزینه‌ای جلوه‌ای بزرگتر داشته باشد و همچنین زیبایی محیط بیشتر شود. موکت‌های طرح‌دار و با مقدار پرز بیشتر باعث می‌شوند تا خانه نسبت به اندازه واقعی کمی کوچکتر به نظر برسد. برای مکان‌هایی که میزان تردد و رفت و آمد در آنها بیشتر است بهتر است از موکت‌هایی با رنگ تیره استفاده کنید.

موکت انتخابی شما هر چه فشرده‌تر و متراکم‌تر باشد نشانی بر کیفیت بالا و مرغوبیت آن است. پس اگر دنبال موکتی با دوام و عمر بیشتر هستید موکت‌های فشرده و متراکم را انتخاب نمایید.
موکت‌ها علاوه بر اینکه به عنوان یک کف پوش کارایی دارند، عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی نیز محسوب می‌شوند. 

نکات مهم در خرید موکت
نکات مهم در خرید موکت

انواع مختلف موکت بر اساس جنس 

موکت‌ها به لحاظ جنس به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به بیان ویژگی‌های هر یک از آنها خواهیم پرداخت:

  • موکت نمدی

اغلب موکت‌های قدیمی از جنس نمد بودند. موکت‌های کبریتی یکی از این مدل‌های نمدی هستند که قیمت بسیار پایینی دارند و به راحتی برای هر متراژی قابل تهیه هستند. 

موکت نمدی
موکت‌های نمدی
  • موکت‌های نایلونی

امروزه جنس اغلب موکت‌های مدل جدید از الیاف پلی آمید، نایلون و پلی پروپیلن می‌باشد

موکت نایلونی
موکت‌های نایلونی
موکت نایلونی
موکت نایلونی ساده و شیک
  • موکت‌های تایلی

موکت‌هایی با جنس تایلی جدیدترین نوع موکت‌ها هستند. موکت‌های جنس تایلی از قطعات مربعی شکل تشکیل شده‌اند که می‌توانند القا کننده ترکیبات جذابی مانند پازل در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت باشند. مزیتی که این جنس از موکت‌ها دارند، می‌توان به قابلیت نصب سریع و ساده و حمل و نگهداری آسان آنها اشاره نمود.

موکت تایلی
موکت شیک تایلی
موکت تایلی
موکت‌های زیبا و جدید تایلی
موکت تایلی
طرح زیبای موکت تایلی

نکاتی برای نگهداری از موکت‌ها

  • در صورتی که کودک نوپایی در خانه دارید، برای جلوگیری از لک شدن موکت‌ها سعی کنید موکت‌هایی با رنگ روشن انتخاب نکنید. لک زدایی از موکت‌ها در مقایسه با کفپوش‌های دیگر تا حدودی دشوارتر است.
  • اگر به جهت مکان قرار گیری موکت قرار است زود به زود آن را بشویید، بهترین انتخاب برای شما موکت‌های کم پشت و دارای پرزهای کوتاه هستند.
  • موکت‌هایی که بافت دار هستند بیشتر گرد و غبار را در خودشان جمع می‌کنند، بنابراین باید حداقل هفته‌ای دوبار برای تمیز کردن آنها از جاروبرقی استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از جمع شدن موکت‌ها در حین رفت و آمد، بهتر است آنها را با چسب مخصوص روی زمین محکم کنید. این نکته در مورد موکت‌هایی نازک‌تر و با پرزهای کوتاهتر از اهمیت بیشتری برخوردار است.
  • برای تمیز کردن موکت‌ها نیازی به استفاده از دستمال نم‌دار وجود ندارد، به راحتی می‌توانید آنها را با جاروبرقی تمیز کنید.
نکات نگهداری و بهداشت موکت
نکات نگهداری و بهداشت موکت

از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

سعی کنید جهت اطمینان از جنس موکت خریداری شده، خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. از وجود گارانتی و خدمات پس از فروش محصول خریداری شده مطمئن شوید. هر چه محصول شما دارای گارانتی و ضمانت نامه طولانی مدت باشد قطعا از لحاظ جنس و کیفیت مرغوب‌تر خواهد بود.

کیفیت موکت
خرید موکت از فروشگاه‌های معتبر

 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی