تهران

نکات مهم در طراحی دکوراسیون خانه های ایرانی شیک + آموزش

دکوراسیون خانه های ایرانی شیک
در گذشته دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی ساده بودند و با عناصر ساده ای هم چیده می شدند . اما با گذشت زمان ایرانی ها جذب دکوراسیون های شیک و مدرن شدند به گونه ای که تغییرات چشم گیری در این زمینه به وجود آمد . در این مطلب درباره دکوراسیون خانه های ایرانی شیک بیشتر توضیح می دهیم .

معماران و طراحان دکوراسیون داخلی بر این باورند که نحوه چیدمان و دکوراسیون شیک یک خانه نشان دهنده سلیقه ها و علایق اعضای خانواده ای است که در آن محل زندگی می کنند . طبیعتا همه افراد دوست دارند تا با به کار بردن اصول طراحی دکوراسیون داخلی خانه شیکی را برای خود بسازند . برای مثال بهتر است اشیایی که داخل بوفه قرار داده می شوند ، سه سایز متفاوت داشته باشند تا چیدمان بوفه زیباتر جلوه کند . یا برای تزیین لبه بالای شومینه از عناصر شکل هم استفاده شود . در ادامه درباره دکوراسیون خانه های ایرانی شیک بیشتر توضیح می دهیم .

 

ایجاد یک بافت منسجم
بافت منسجم در خانه شیک ایرانی

ایجاد یک بافت منسجم

در چیدمان وسایل خانه معمولا از متریال هایی مانند چوب ، سرامیک ، سنگ ، شیشه ، آینه ، شمع ، پارچه و ... استفاده می شود . همه این مواد به گونه ای به کار برده می شوند که در پایان کار یک بافت منسجم به دست آید . این بافت یک زمینه رنگی مشخص دارد و میان رنگ های به کار برده شده هماهنگی وجود دارد . مثلا رنگ های خنثی بهترین گزینه برای انتخاب رنگ فرش است .

 

اندازه مناسب وسایل
اندازه مناسب وسایل در خانه ایرانی شیک

اندازه مناسب وسایل

هماهنگی اندازه وسایل نسبت به فضای اتاق مهم ترین نکته ای است که موقع خرید وسایل اتاق باید به آن توجه داشته باشید . تا موقع چیدمان وسایل دچار مشکل نشوید . مثلا برای نصب یک قاب عکس روی دیوار آن هم بالای کاناپه باید اندازه قاب متناسب با کاناپه باشد . بنابراین طول قاب عکس باید دو سوم طول کاناپه را در بر بگیرد . در صورتی که نتوانستید قاب عکسی با چنین طولی از بازار تهیه کنید . می توانید دو تا قاب عکس کوچک را در کنار هم قرار دهید . 

 

استفاده از وسایل تزیینی
استفاده از وسایل تزیینی در خانه شیک ایرانی

استفاده از وسایل تزیینی

برخی افراد هر وسیله تزیینی را که خوششان می آید ، سریعا از بازار می خرند . در صورتی که به محل قرار دادن آن در دکوراسیون خانه خود فکر نمی کنند . این کار اصلا درست نیست . شما نباید اپن آشپزخانه را با وسایل تزیینی گوناگون پر کنید . این کار نه تنها مانع زیبایی می شود ، بلکه منظره و فضای شلوغی را هم به وجود می آورد . بنابراین قبل از خرید هر وسیله تزیینی بهتر است ابتدا محل مناسب آن را در نظر بگیرید و ببینید آیا با سایر وسایل خانه شما همخوانی دارد یا خیر ؟!


ما به شما توصیه می کنیم که وسایل تزیینی جدید را جایگزین وسایل قدیمی تر کنید تا بیشتر جلوه کند و همچنین اطراف خود را بیهوده شلوغ نکنید . چیدن وسایل زیاد درون اتاق ، تمیز کردن محیط را نیز برای شما مشکل می کند . همچنین گل و گیاهان طبیعی روی روحیه شما تاثیر مثبتی می گذارند و به شما حس آرامش و نشاط هدیه می کنند . پس همیشه سعی کنید از گل و گیاهان طبیعی و رنگی در دکوراسیون خود استفاده کنید .


احساس آرامش ، امنیت و راحتی شما مهم ترین اصل است . اگر محیط اطراف شما تکراری و کسل کننده شده ، سعی کنید با ساده ترین روش ها دکوراسیون خانه را تغییر دهید . این کار روی روحیه شما نیز تاثیر می گذارد . در نتیجه حس بهتری خواهید داشت .


موقع چیدمان اتاق نشیمن یک نقطه کانونی در نظر بگیرید . تا به محض ورود افراد توجه ها را به خود جلب کند . به این نقطه کانونی ، مرکز ثقل نیز می گویند . در چنین حالتی باید یکسری مراحل را انجام دهید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم :

  1. بعد از این که نقطه کانونی را انتخاب کردید ، میز تلویزیون ، شومینه ، مبلمان و پنجره ها در اطراف این نقطه قرار می گیرند . سعی کنید مبلمان را با فاصله از دیوارها قرار دهید . این نقطه باید به گونه ای باشد تا محیطی گرم و خودمانی برای شما فراهم کند .
  2. برای این که مهمانان بتوانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و گرم صحبت شوند باید مبلمان نزدیک یکدیگر قرار داده شوند .
  3. میزها باید به گونه ای چیده شوند تا موقع پذیرایی از مهمان در دسترس باشند . پیشنهاد می کنیم برای زیبایی بیشتر در گوشه ای از مجموعه مبلمان گلدان های بلند یا چراغ های پایه دار بلند بگذارید .


در این مطلب درباره نحوه طراحی دکوراسیون خانه های ایرانی شیک صحبت کردیم . امیدواریم مطالب این بخش هم مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد .

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی