تهران

تزریق فیلر زیر چشم تنها راه حل درمان تیرگی و گودی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم
داشتن پوستی زیبا و چشمانی بدون تیرگی زیر چشم را همه دوست دارند اما برخی اوقات به خاطر دلایلی مانند ژنتیک، بعضی افراد پوست زیر چشمان‌شان تیره و گود است که موجب کمبود اعتماد نفس و خسته به نظر رسیدن چهره می‌شود. یک روش درمانی عالی برای این مشکل تزریق فیلر زیر چشم است. فیلر چیست؟ همراه ما باشید.

تزریق فیلر زیر چشم تنها راه حل درمان تیرگی و گودی زیر چشم

هر بار که به آینه نگاه می‌کنید تیرگی دور چشم و گودی دور چشم اولین چیزی است که ذهن شما را مشغول و نگران می‌کند؟ فکر می‌کنید که چشمانتان همیشه خسته به نظر می‌رسند؟ همراه ما باشید با حقایقی درباره درمان تیرگی دور چشم با روش تزریق فیلر.

تزریق فیلر زیر چشم
تزریق فیلر زیر چشم برای درمان تیرگی دور چشم

فیلر زیر چشم چیست؟

در واقع فیلر زیر چشم همانند بوتاکس، برای پر کردن منافذ، چین و چروک‌های زیر چشم، گودی و تیرگی زیر چشم به کار می‌رود و می‌توان گفت نوعی پر کننده پوستی است و به این نام نیز شناخته می‌شود.

فیلر در ناحیه زیر چشم به عنوان یک محرک عمل می‌کند. اسید هیالورونیک محبوب‌ترین و رایج‌ترین ماده پر کننده برای زیر چشم است. پرکننده‌های دیگری نیز وجود دارند که در ناحیه زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند و همان تاثیر را دارند. از این پرکننده‌ها می‌توان به کلاژن، کلسیم و اسید لاکتیک اشاره کرد. اما هیالورونیک اسید معمولا بیشترین استفاده را دارد. 

Juvederm  Restylane و Belotero رایج‌ترین برندهای فیلر است. اسید هیالورونیک، ایده‌آل‌ترین فیلر برای ناحیه زیر چشم است. هدف از پرکننده‌های زیر چشم پر کردن گودی زیر چشم و مناطق تو خالی زیر چشم است که به نام فرورفتگی‌های ناحیه اشکی نیز شناخته می‌شود.

فرورفتگی ناحیه اشک مشکل اساسی برای تمام کسانی است که می‌خواهند ناحیه زیر چشم خود را جوان‌تر کنند. در ناحیه زیر چشم فرورفتگی‌ها و گودی‌هایی با سایه تیره بر روی پلک پایینی چشم وجود دارند که همراه با دایره‌های تیره رنگی مشخص می‌شوند. فرورفتگی‌ها و گودرفتگی‌ها حتی اگر فرد استراحت کافی داشته باشد باعث می‌شود کسل و خسته به نظر برسد.

در روش‌های قدیمی و سنتی راه حل این مشکل جراحی و لایه برداری شیمیایی برای رفع فرورفتگی‌های ناحیه اشکی بوده است. اما امروزه در روش‌های نوین، بوتاکس و فیلرها به عنوان راه حل مناسبی برای رفع مشکل زیر چشم استفاده می‌شوند.

فیلر زیر چشم
فیلر چیست؟

علت تیرگی و گودی زیر چشم

تیرگی و گودی زیر چشم می‌توان به دلیل عوامل زیر باشد:

  • نازک شدن پوست و دیده شدن عروق به خاطر ژنتیک و ارثی بودن آن که این مورد بسیار شایع است. 
  • کم خونی
  • کشیدن سیگار 

تیرگی‌هایی که به علت ژنتیک به وجود می‌آیند و همراه با گودی زیر چشم همراه هستند با تزریق فیلر حدود 50 درصد کاهش می‌یابد. با تزریق اسید هیالورونیک یا skinbooster این فرورفتگی‌ها و تیرگی‌ها بهتر و بهتر شده اما از سخت‌ترین موارد درمان قلمداد می‌شوند. 
کم خونی و کشیدن سیگار عامل مهم دیگری در ایجاد تیرگی‌های زیر چشم و گودی زیر چشم می‌باشد. تا وقتی که کم خونی شما درمان نشود یا از کشیدن سیگار دست نکشید هیچ درمانی برای فرورفتگی و تیرگی دور چشم وجود نخواهد داشت و برای آن موثر نیست. 

علت سیاهی دور چشم
علت تیرگی و گودی زیر چشم

درمان تیرگی چشم و گودی زیر چشم با فیلر 

درمان تیرگی و گودی زیر چشم با فیلر معمولا به این صورت انجام می‌شود که در جلسه اول یک سی سی تزریق می‌شود و 20 تا 30 درصد تیرگی در هنگام تزریق برطرف خواهد شد و 20 درصد دیگر بعد از از اینکه فیلر جا افتاد رفع می‌شود. سپس بعد از یک ماه اگر نیاز بود یک سی سی دوم نیز تزریق می‌شود. اگر شدت تیرگی و گودی زیر چشم زیاد بود در تزریق دوم 2 سی سی به فاصله یک ماه تزریق می‌شود. تزریق فیلر می‌تواند 60 تا 70 درصد گودی و 30 درصد تیرگی را برطرف کند.

رفع گودی زیر چشم
درمان تیرگی چشم و گودی زیر چشم با فیلر 

تزریق فیلر زیر چشم چگونه انجام می‌شود؟ 

تزریق فیلر زیر چشم توسط پزشک متخصص پوست و مو و جراح پلاستیک که دارای مجوز است و تخصص آن را دارد انجام می‌شود. تزریق فیلر زیر چشم 30 دقیقه زمان می‌برد و نیاز به بی‌حسی موضعی در ناحیه مورد نظر دارد. ‏

هنگام تزریق فرد هیچ دردی را احساس نمی‌کند. متخصص پوست ابتدا نقاطی در زیر چشم را علامت گذاری می‌کند تا در همان نقاط تزریق را انجام دهد و در مرحله دوم محل تزریق را با مواد مخصوص ضد عفونی کننده پاکسازی می‌کند. این کار برای کاهش احتمال عفونت بعد از تزریق فیلر انجام می‌شود. از کرم‌های بی‌حس کننده قبل از تزریق فیلر در ناحیه اطراف چشم استفاده می‌شود. کرم‌های بی‌حس کننده درد را در هنگام تزریق کاهش می‌دهند سپس با سوزن‌های مخصوصی مقدار لازمی فیلر را در محل تزریق می‌کنند. 

تزریق فیلر زیر چشم
تزریق فیلر زیر چشم چگونه انجام میشود؟ 

سن مناسب برای انجام تزریق فیلر زیر چشم 

برای اینکه دکتر به شما مجوز استفاده از فیلر زیر چشم را بدهد باید حداقل 18 سال سن داشته باشید. در برخی از کشورها برای فیلر زیر چشم فرد باید 21 سال و بالاتر از آن باشد تا این روش درمانی روی فرد انجام شود. اگرچه پزشکانی نیز هستند که اجازه نمی‌دهند افراد زیر 30 سال از فیلرهای زیر چشم استفاده کنند زیرا پوست آنها هنوز هم می‌تواند حالت ایده‌آل خود را حفظ کند و توصیه می‌کنند افراد زیر 30 سال که نیاز ضروری به آن دارند و علائمی همچون پیری زودرس دارند تحت درمانه رفع گودی زیر چشم با فیلر قرار گیرند. 

سن فیلر زیر چشم
برای انجام فیلر زیر چشم چه سنی باید داشته باشید؟ 

عوارض تزریق فیلر در اطراف چشم 

برخی از افراد نگران این هستند که تزریق فیلر عوارض و خطراتی همراه داشته باشد. اما باید بگویم که اگر تزریق فیلر توسط یک متخصص پوست خوب و با تجربه و کار بلد انجام شود هیچ خطری به همراه ندارد. بعد از تزریق فیلر شما شاهد عوارض کلی هستید که کاملا طبیعی هستند. این عوارض عبارت است از:

  • قرمزی خفیف روی پوست
  •  تورم
  • کبودی در محلی که سوزن وارد پوست شده است. 

این عوارض در کوتاه‌ترین زمان پس از تزریق فیلر از بین می‌رود اما اگر تزریق فیلر با مواد بی‌کیفیت و توسط شخصی که متخصص نباشد انجام گیرد ممکن است عوارض جبران ناپذیری در پی داشته باشد. بدترین و ترسناک‌ترین خطر تزریق فیلر، وارد شدن مواد فیلر درون عروق خونی است که برای 10 نفر در 1 میلیون نفر این اتفاق می‌افتد. برای اینکه جلوی این اتفاق را بگیرند این تزریق با کانولا انجام می‌شود تا عروق پاره نشود.

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی